Blogje van een Volvofreakje! - schade+herstel

Gestart door fpede, 28-05-2011 14:50:20

Vorige topic - Volgende topic

fpede

vreemdgenoeg, hebben wel alles overlopen, maar over de handrem hebben we niet meer gesproken,... :police:

en tja, die remklauwen, dan zien we dan wel weer hé!  ;D

fpede

allez, vandaag weer productief geweest!

had geen les vandaag, dus lekker veel kunnen doen:

eerst bij Volvo dealer D'hondt in Zottegem, een potentiometer voor m'n gaspedaal besteld, aangezien dat onding soms het hele motormanagement in de war stuurt, en geen signaal meer doorgeeft,...  170 € alstublieft!  :o

daarna een afspraak gemaakt om de auto te laten uitlijnen, dat m'n stuur eindelijk recht staat, en de bandjes zo rap niet slijten,... ;)

m'n T-5R stuur dat ik van forumlid matty gekocht heb, ook maar gemonteerd! man wat heb ik een leren stuur gemist! (al moet ik nog wennen aan dat stukje alcantara onderaan  ;D )

dan nog m'n tante opgehaald in zaventem die terug kwam van turkije, en daarnet m'n broertje naar z'n internaat gevoerd, alwaar de Volvo nog een compliment kreeg voor z'n goeie zetels,.... naar het schijnt de beste van alle auto's in de familie  ;D

nu in m'n bedje kruipen ze! nog een beetje naar "Allo-Allo" kijken,  ;D

fpede

allereerst de winterbandjes erom laten leggen!
en om extra zorg te dragen van m'n versgespoten velgjes waar de zomerbanden om zitten, heb ik die eerst maar eens deftig afgekuist! hier mogen ze de winter doorbrengen!  ;D

daarna was het plan, om eerst de auto uit te laten lijnen, echter eenmaal daar aangekomen, bleek dat de machine stuk was,...  :eusa_wall: dan maar niet!

daarna "even" naar arjen850 toe gereden, om "wat spulletjes", wat dus een volle 850 resulteerde, zo erg dat Oscar, geen plek meer had aan de voetruimte,... dus had ik hem maar een nestje gemaakt!

zo heeft hij de hele rit geslapen!  ;D (btw, de foto toont hier ondersteboven,... raar)

over slapen gesproken,.... nu ist aan mij!! slaapwel! ;)

elianmars

Arm beestje. Gewoon tegen het plafond geplakt.....  :eusa_snooty:

The Demon

Dat is altijd nog diervriendelijker dan aan de trekhaak  ;D

Groet,
The Demon.

Sbv

Ben je erg gehecht aan de hond ? 1 keer heel stevig remmen en deze ligt klem tussen dashbord en voorruit

fpede

Hehe, op ipad en iphone geen probleem,...

Nuja, ik heb hem niet horen klagen, ik was eerlijk gezegd wat jaloers,.. Het zag er heerlijk comfortabel uit! ;D

@sbv: normaal gezien ligt hij aan de voetenruimte, nu was er geen andere plek meer, dus moest het maar,.. Geeft me extra aansporing om kalm te rijden en afstand te houden,..( alhoewel hij het goed weet wanneer ik rem,vanaf ik een klein beetje rem, zet hij zich al schrap!) maar het is inderdaad niet de gewenste manier van transporteren,... Zal eens investeren in een gordel voor honden,... ;)

Sbv

Ok. Het is wel een mooie plek oom te liggen zo in de stoel

arjen850

Citaat van: fpede op 18-10-2012 22:44:52
Hehe, op ipad en iphone geen probleem,...

Nuja, ik heb hem niet horen klagen, ik was eerlijk gezegd wat jaloers,.. Het zag er heerlijk comfortabel uit! ;D

@sbv: normaal gezien ligt hij aan de voetenruimte, nu was er geen andere plek meer, dus moest het maar,.. Geeft me extra aansporing om kalm te rijden en afstand te houden,..( alhoewel hij het goed weet wanneer ik rem,vanaf ik een klein beetje rem, zet hij zich al schrap!) maar het is inderdaad niet de gewenste manier van transporteren,... Zal eens investeren in een gordel voor honden,... ;)

Op zeker was er idd geen ruimte meer over om Oscar te herbergen in de kofferbak ;D Kon je alles er nog uit krijgen Francis?
Was leuk om kennis te maken..

fpede

Alles is er deftig uitgeraakt! :eusa_dance:

De deuren(zware krengen zeg!) staan al in de kelder, die zijn voor later!

Eerst me eens bezighouden met de bumpers op te (laten) lappen ;) en de interieurdelen over te zetten

Maar daarvoor eerst nog zaterdag met Piere, m'n achterklepspoiler installeren! :eusa_dance:

O ja, nog een kleine ergernis!

Zoals ik al eens laten weten heb, is de sensor van het gaspedaal, een beetje naar de knoppen,...
Pff, op de terugweg zeker 5 keer moeten de sleutel naar 1 draaien en weer starten,... Sensor(pot. Meter) is besteld, maar omdat het een zogenaamd classic part is, kan het nog even duren,...

Piere

Aha heb je deuren gevonden? Handig hè zo'n Arjen, ik heb er afgelopen weekend ook zaken mee gedaan ;D

Pak ze anders mee zaterdag? Dan kunnen we ze meteen monteren :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

arjen850

Citaat van: Piere op 18-10-2012 23:23:42
Aha heb je deuren gevonden? Handig hè zo'n Arjen, ik heb er afgelopen weekend ook zaken mee gedaan ;D

Haha, Francis had het achteraf zo mee kunnen nemen, dat had nog net gepast denk ik ;)

Piere

Citaat van: arjen850 op 18-10-2012 23:26:35
Citaat van: Piere op 18-10-2012 23:23:42

Haha, Francis had het achteraf zo mee kunnen nemen, dat had nog net gepast denk ik ;)

Haha ja, dat ware ideaal geweest want ik heb het nog altijd niet gemonteerd :P
Helaas ben ik nog steeds niet helderziend :(

fpede

en over wat gaat het hier,... mijn glazen bol is momenteel in de maak, en ben wel nieuwsgierig!  ;D

Piere

Citaat van: fpede op 18-10-2012 23:32:25
en over wat gaat het hier,... mijn glazen bol is momenteel in de maak, en ben wel nieuwsgierig!  ;D

Een werkend achterklepslot ;)