Blogje van een Volvofreakje! - schade+herstel

Gestart door fpede, 28-05-2011 14:50:20

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Citaat van: fpede op 27-01-2014 18:15:34
das een aanmoediging om wat rapper aan den AWD te werken  :P

Tijd en geld beste vriend, tijd en geld... :P
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

fpede

Herkenbaar  ;) hier ist vooral goesting en geld,...

Zal nog wel eens passen zeker? Anders kom je maar eens af he  ;D

fpede

allez, al weer een uurtje terug van bij Pieter, alwaar we de binnenste kruiskoppeling van de stuurkolom vervangen hebben, de elektrisch bediende T-5R passagiersstoel geplaatst & aangesloten hebben & als laatste nog de handrem even bijgesteld.

voor wat betreft het 1e, het had niet zoveel effect, al zag de oude kruiskoppeling er wel een pak smeriger uit, en 'kruiskoppelde' ( ???  ;D ) wat stroever.

de passagiersstoel zit er dan ook eindelijk in, wat een pareltje om naar te kijken, en verdorie dat ding zit nog steviger dan de bestuurdersstoel  :eusa_wall:   ;D

en de handrem hoeft nu niet meer volledig aangetrokken te worden om thuis op de helling te staan  :eusa_dance:

missie geslaagd!

o ja, hier wat foto's van de 2 stoelen :D ik weet dat ik heel erg verlekkerd was op een R-interieur, maar dit ziet er toch even dik uit hoor!  :eusa_whistle:

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

fpede

Heeft alleszins geen haast,..  ;D pieter vroeg me hetzelfde, maar alles op z'n tijd, voor de moment zijn er belangrijkere dingen die op het plan staan  ;)

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

fpede

Citaat van: grijzev70tdi op 02-03-2014 17:35:11
Blauw is ook niet lelijk :angel:
echt wel,  :evil: ;D
maar van de bestuurderskant valt het zo hard niet op  8)

Piere

Citaat van: fpede op 02-03-2014 17:54:18
maar van de bestuurderskant valt het zo hard niet op  8)

Zeker niet als je over die kleine wegjes in Wijtschate scheurt, hè Francis? :P 8)

fpede

Tsja, had ik geweten dat je mij erna nog de stuipen op het lijf zou jagen, met dat half excuus voor een goed onderhouden volvo   :evil:

;D

Piere

Citaat van: fpede op 02-03-2014 22:33:14
Tsja, had ik geweten dat je mij erna nog de stuipen op het lijf zou jagen, met dat half excuus voor een goed onderhouden volvo   :evil:

;D

Allèh, en ik hield me nog in... :P

fpede

vandaag maar de zomerwielen weer eens gemonteerd!

Na eerst wat geworsteld te hebben met de bouten van de voorwielen die veel te vast zaten(danku bandenboer)  ;D , met behulp van m'n schoonbroer toch nog kunnen voortdoen.
(excuses voor de phonepics hé  :evil: )

en zeg nu zelf, dit staat toch veel beter dan de stalen wielen hé  ;D

we kunnen weer even voort, wel deze week nog om 2 nieuwe banden, de voorste zijn op hun laatste mm's aan het rijden  :angel:

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

fpede

Citaat van: hertogjan6 op 09-03-2014 15:32:21
Wow!! Dat interieur  :o 8)

;D
tja, ik kan nu wel zeggen dat m'n achterwerk & rug goed verwend worden bij elke rit!
;D

fpede

allez, nog maar eens een updateje,... veel gebeurd sinds de laatste post.

zoals ik al in het geërgerd topic had gepost, heeft mij vader dus tegen de rechterachterdeur gereden. schade valt wel mee.
nu heeft vorige week mijn neef met de voordeur tegen de garagepoort gereden,... hij wou achteruitrijdend kijken of hij nergens tegen zou zitten, met de deur open ipv. het raam naar beneden, maar niet op de deur gelet  :eusa_wall:

conclusie:

deur heeft een goeie klap gehad, en wou niet meer dicht. gelukkig heb ik reserves voor alle deuren, en dus maar eens "snel" de deur gewisseld...  ::)

deur wou nog niet dicht, de scharnieren waren dus ook verbogen. de deur met een touwtje dichtgeknoopt, en zo maar naar de garage gereden.

die heeft de carrosier gebeld, en omdat het rap moest gebeuren( vrijdagavond op een verlengd weekend) hebben ze de scharnieren kunnen rechtzetten, maar niet helemaal perfect. dwz, de deur sluit wel maar nog niet zoals het hoort. nuja ik had toch al spuitwerk aan de R-bumper & achterklep die ik van Vulk ga overnemen. dus dit kan er ook wel bij  ;) zijn dus al 2 deuren ( en één voorscherm) die ik op een ander zijn kosten kan laten spuiten  ;)

allez, om dan toch nog iets positief te kunnen meedelen:
daarnet de V70 deurklinken gestoken.  :eusa_dance:

een update die zowel praktisch als optisch mooi meegenomen is!
het ziet er imho beter uit, en de klinken gaan zo zwaar niet meer  ;D

Piere

Owww da's jammer  :(
Chance dat je een bende deuren liggen hebt, maar die scharnieren kunnen ook wel een bitch zijn. Verwacht je de komende weken nog maar aan flink wat windgeruis tot je je voorscherm echt perfect hebt staan :P

En niet zomaar iemand anders meer met je auto laten rijden  :evil: ;D