Blogje van een Volvofreakje! - schade+herstel

Gestart door fpede, 28-05-2011 14:50:20

Vorige topic - Volgende topic

fpede

Hehe, er zit geen haast bij, en het moet dan weer hier geraken ook,... En eigenlijk ben ik aan het wachten tot ik genoeg centjes heb om ineens het hele aircosysteem te vervangen,... Dat de hele boel er maar één keer uit moet, en dat kan nog een tijdje duren,...  :eusa_whistle:

;)

fpede

pff, de voorbije dagen, waren er met gemengde gevoelens hoor,...  :eusa_wall:
naar de keuring geweest, afgekeurd(speling fusee linksvoor & rechter-achterasrubber).

direct erna naar de garage, speling zat in de draagarm, die hebben ze vervangen, echter aan dat achterasrubber konden ze niets vinden, enkel dat het omhulsel een beetje schade had opgelopen(waarschijnlijk bij het erin persen).

dus ik gisteren terug naar de keuring,... ditmaal met een andere keurmeester, en die vondt blijkbaar ook dat dat een afkeurpunt was,... dus 2e keer afkeur  :eusa_wall: :eusa_wall:

nuja, volgende week wordt het rechterrubber dus vervangen....

tijdens het wachten aan de keuring kreeg ik een telefoontje van een kameraad, of ik diezelfde avond tijd had om de remmen te vervangen, toch nog wat goed nieuws. dus ik rijd sinds gisterenavond met verse schijven, blokken en klauwen!

man wat een verademing, geen gepiep meer tijdens het remmen, en veel gemakkelijker gedoseerd remmen, al moet ik ze nog wel wat inremmen  :D ben toch blij dat ik alles origineel gekocht heb, het was een zware aanslag op de geldbuidel, maar het wel waard!

de remslangen kregen ze niet direct los, dus dat laat ik maar doen als de garage volgende week dat achterasrubber vervangt!  ;)

hier een crappy foonpic

ben gisteren ook weer eens serieus lomp geweest! ik moest omkeren, en was een beetje overmoedig met de draaicirkel van de 850,...

verdorie! altijd zo voorzichtig geweest bij het inparkeren, kom je zo iets tegen!  :eusa_wall: :eusa_wall:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

fpede

idd, het is alleen de rand die beschadigd is, maarja, ze blijven er zowiezo aan tot het winterseizoen, dan zoek ik wel iemand die het wil repareren  ;) wordt weer eens tijd voor een wasbeurt ook,....  :P

Piere

Leuk hè, nieuwe remmen, ik heb er me overlaatst ook weer over verbaast :P

Nieuwe garagist gevonden trouwens?  :eusa_naughty: ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

fpede

Nope, tis nu niet dat het zo een grote klus was he,  :P

Om daarnu voor naar west-vlaanderen te rijden, en was bij aangetrouwde familie, dus niet overdreven veel moeten betalen!

En idd, zalig gevoel!  ;D

Piere

Citaat van: fpede op 04-07-2013 18:40:49

Om daarnu voor naar west-vlaanderen te rijden, en was bij aangetrouwde familie, dus niet overdreven veel moeten betalen!

Gelijk heb je. Die garagisten zijn allemaal hetzelfde: Afzetters! ;D

fpede

Citaat van: Piere op 04-07-2013 22:00:15
Citaat van: fpede op 04-07-2013 18:40:49

Gelijk heb je. Die garagisten zijn allemaal hetzelfde: Afzetters! ;D

is dat niet het teken dat het een echte garagist is?  :evil:

;D

maar ik heb mijn deel al gehad van afzetters,... dus 1 keer, maar geen 2,...  :eusa_whistle:

leergeld noemen ze dat,...  ;D

Piere

fpede

fpede

allez, daar zijn we weer,...  :eusa_whistle:

het is nu al sinds ik de auto heb, dat ik de ventilator nog nooit heb horen aanslaan, ook nog nooit meegemaakt dat hij na het uitzetten van de motor draait, nu zit ik wel met een foutcode, dat de halve snelheid stand van de ventilator niet werkt.

nu had ik op het forum gelezen, dat als je de temperatuur-sensor ontkoppeld, dat de ventilator dan zowiezo moet beginnen draaien, dat trucje zou ik graag eens proberen om het een en ander uit te sluiten, helaas vindt ik de temperatuursensor niet  :eusa_wall:

documentatie genoeg voor de benzineslurpers, maar voor de dieseltjes niet.

iemand enig idee?

ik heb deze afbeelding gevonden in vida, maar aangezien het blok op de foto een benzine is, ben ik niet zeker of de locatie wel juist is?

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fpede

you don't say, captain obvious,...  :P

;D

het is meer de locatie ervan op het dieselblok dat ik zoek,...

want zelf vindt ik hem nergens,... wel heb ik een losse grijze connector zitten onder het koelvloeistoftankje
waar die voor dient? ik weet het niet    :angel:

thuur

fpede

zat ik ook mee in m'n hoofd,...  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall:
al een geluk dat de tdi geen koelwater zuipt,...

heb hem net aangesloten,... maar zou het lampje op het dashboard niet moeten branden, als de connector los is?
ik heb namelijk geen brandend koelwater-tekort-lampje (het lampje werkt wel)

dan nu nog de vraag van de temp.sensor...  :eusa_pray:

btw: ik verbaas me al lang niet meer over dit soort dingen,... is waarschijnlijk nog een cadeautje van de vorige garagist die m'n moeder zo graag een nieuwe auto wou doen kopen,...   :eusa_wall: