sleutel slotbout

Gestart door Galactica, 29-05-2011 15:57:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Galactica

Binnenkort zal ik mijn banden (en waarschijnlijk ook de velgen) moeten vervangen.
Nu zijn het de bekende T5 velgen met een slotbout. Ik heb alleen geen passende sleutel.
Zijn die ergens te krijgen?

BarryB

Langs de dealer gaan die hebben ze gewoon in de werkplaats.

volvobug

En anders via importeur proberen?

http://www.mglocks.nl/index1.html

En als je ze er af hebt is mijn advies: niet meer terugplaatsen. Als je er ooit 1 dol draait ben je bij geen enkele bandenboer welkom en de dealer ziet je ook liever niet komen....
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

thuur

No offense: Heb je goed gezocht? dashkastje, kofferruimte, zakken in de voorstoelen, ..

Ik weet dat dealer Hooftman juist daarom altijd 1 exemplaar bij hun laat. Daar ligt mijn 2e sleutel ook ;D Misschien kun je de dealer eens bellen?


Gr 8)

Chris

Citaat van: volvobug op 29-05-2011 16:08:37
En anders via importeur proberen?

http://www.mglocks.nl/index1.html

En als je ze er af hebt is mijn advies: niet meer terugplaatsen. Als je er ooit 1 dol draait ben je bij geen enkele bandenboer welkom en de dealer ziet je ook liever niet komen....

Inderdaad, bij mij zaten ze er ook op toen ik de auto kocht. Heb ze er laatst afgehaald. Begon op te vallen dat ik ze steeds moeilijke los kreeg... geen ideaal iets die slotbouten.

Galactica

Nog even de wagen ondersteboven gekeerd (niet letterlijk  :) )
Verzacht zakje tussen de twee gastanks. Daar zaten de slotboutsleutels in)
Probleem opgelost. Heb er nu twee, mocht iemand er nog een nodig hebben, laat even wat weten.

thuur

Citaat van: Galactica op 01-06-2011 11:01:45
Nog even de wagen ondersteboven gekeerd (niet letterlijk  :) )
Verzacht zakje tussen de twee gastanks. Daar zaten de slotboutsleutels in)
Probleem opgelost. Heb er nu twee, mocht iemand er nog een nodig hebben, laat even wat weten.

Heeft 'iemand' dan dezelfde sleutel op de bouten zitten denk je?


Gr :eusa_think:

NinaPaul

Citaat van: thuur op 01-06-2011 11:36:12
Citaat van: Galactica op 01-06-2011 11:01:45
Nog even de wagen ondersteboven gekeerd (niet letterlijk  :) )
Verzacht zakje tussen de twee gastanks. Daar zaten de slotboutsleutels in)
Probleem opgelost. Heb er nu twee, mocht iemand er nog een nodig hebben, laat even wat weten.

Heeft 'iemand' dan dezelfde sleutel op de bouten zitten denk je?


Gr :eusa_think:

Misschien een tip het woordje "slot" in slotbout....

(its like winning the lottery)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Galactica

 :eusa_whistle: beetje dom ja.
In ieder geval..dit draadje kan dicht.

Galactica

Vandaag was de dag dat ik een andere set velgen onder de wagen zou plaatsen.
En ja hoor, 1 slotbout is dolgedraaid. (geen profiel zodat de sleutel geen grip heeft)  >:(
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit  met een of andere truc alsnog los te krijgen of wordt het ritje garage?

joebar

De meeste sloperijen hebben speciale doppen om die dingen er af te draaien...
Ik heb er bij mij een deel van een pijpsleutel opgelast ( aan de binnenkant van de pijp dus om de velg niet te beschadigen) en daarna de zekant van de pijpsleutel gebruikt om de bout er uit te draaien...

Die bouten zijn toen bovenhands het kanaal in gegaan.... wat heb ik die dingen vervloekt

Sbv

Citaat van: Galactica op 17-07-2011 14:09:08
Vandaag was de dag dat ik een andere set velgen onder de wagen zou plaatsen.
En ja hoor, 1 slotbout is dolgedraaid. (geen profiel zodat de sleutel geen grip heeft)  >:(
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit  met een of andere truc alsnog los te krijgen of wordt het ritje garage?
Bij mij hebben we er een wat grotere dop opgeslagen en met luchttol vol vermogen gelukkig losgekregen.
Daarna de resterende slotbouten gelijk in de oud ijzer bak gedaan

arjen850

Stalen masieve pijp, grote waterpomp tang, flinke hamer, en een dreun op zijn hasses van heb ik jou daar, heb er zo tientallen losgemaakt, en nog nooit verloren ;D

arjenT5R

Oh ik heb weleens verloren van een slotmoer....
van alles aan en op gelast maar was geen beweging in te krijgen
uiteindelijk uitgeboord gelukkig hebben we de foto's nog  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 17-07-2011 21:21:39
Oh ik heb weleens verloren van een slotmoer....
van alles aan en op gelast maar was geen beweging in te krijgen
uiteindelijk uitgeboord gelukkig hebben we de foto's nog  ;D

Das de leeftijd jongen ;D