Help! Wat voor wielen onder mijn S70?

Gestart door Dane, 29-05-2011 18:48:59

Vorige topic - Volgende topic

Dane

Nogmaals: Zoals velen ook gezien hebben op de meeting (tot mijn ongenoegen :evil:) hebben alle vier de velgen beschadigingen, waarvan rechtsvoor het meest. Bovendien moet, zoals ik eerder in dit topic aangeef, lv en ra gericht worden (t is minimaal, maar voelbaar).. Tel die kosten eens bij elkaar op..  :eusa_whistle:

Doorsparen en dus nog een aantal weken met dit getril rondrijden is in ieder geval  :eusa_snooty: optie meer voor mij..

maartendeb

Aan je kilometerstand te zien rij je niet veel, dus dan moet 3 weken nog wel lukken toch? ;D

Maar goed, dan worden het dus deze? Ik vind het zonde.

Dane

@maartendeb: Ik kocht de auto een jaar geleden met 102 000 km (I know, uniek), boekjes en NAP Pas aanwezig. :eusa_dance:

Een jaar later staat de teller op 132 000 kilometertjes. Tja; wat is veel? ;D

Overigens heb ik het idee dat de velgen op jouw foto geen Nebula's zijn. (Ik mis de inbusjes) Iemand?  ???

maartendeb

Oh echt? :eusa_think: Ik heb de foto hier vandaan http://forums.swedespeed.com/showthread.php?133859-17x7-Nebula-Replicas-9-months-old. Hij adverteert wel met Nebula replica's, maar nu je het zegt die schroefjes...

Edit: lijkt meer op Otrera he?

Dane

Ik vind Nebula replica's zo wel lekker hoor:

Wel een beetje 'druk', helemaal doordat ze een slag kleiner zijn dan origineel.. De velg die jij liet zijn zijn inderdaad Otrera's (Orig. Volvo).

Edit: Woord 'dat' gewijzigd in 'dan'

Teddy81

Wat betreft immi's die zacht zijn....

Ik ben een half jaar geleden met 100km/h over een houten balk gereden (minimaal 5cm hoog) die iemand verloren was. Mijn immi's zijn gewoon nog recht hoor. Ik vraag me af of originele velgen dat overleefd zouden hebben.

Mijn mening, koop 18" Nebula's zoals Sem die onder zijn S70 had!! ;D Dat is veruit het mooist! ;D

Dane

Citaat van: Teddy81 op 30-05-2011 15:12:10
Wat betreft immi's die zacht zijn....

Ik ben een half jaar geleden met 100km/h over een houten balk gereden (minimaal 5cm hoog) die iemand verloren was. Mijn immi's zijn gewoon nog recht hoor. Ik vraag me af of originele velgen dat overleefd zouden hebben.
Dat bedoel ik maar!

Rayman

Mijn mening, koop 18" Nebula's zoals Sem die onder zijn S70 had!! ;D Dat is veruit het mooist! ;D

Mooi inderdaad. Maar qua sturen en weggedrag...

Dane

Citaat van: Rayman op 30-05-2011 22:55:11

Mooi inderdaad. Maar qua sturen en weggedrag...
Jij had originele Nebula's (nog mooier), maar dan moet je spacers gebruiken.. en daar gaat het ook niet beter van rijden, denk ik.
Denk dat Replica's, ook in 18", beter rijden, doordat ze 'gewoon' passen.

Dane

Ik ben er voor 90% uit: Ik ga er met de verkoper van de Comets niet uitkomen. Zijn absoluut laagste prijs + coaten + nieuwe banden maakt 1100,- voor een 2de hands setje Comets met A - banden.

Neig ik toch naar de Canisto's. Hebben alleen wel 225 45 (A-) banden. De maat voor een C70 dus, niet voor een S70. De set is in nieuwstaat en wordt 500,-, incluis 6mm banden voor gevraagd. Vind ik een nette prijs..

Maar die bandenmaat..

Aan de andere kant (ben even mezelf aan het overtuigen, wie helpt? :D): heb nu ook een 18" Set met 225 35 banden en als ik ALLEEN last had van spoorgevoeligheid ging ik deze bandjes ook 'op' rijden en dan pas op zoek naar een andere set.

Sem

Citaat van: Dane op 31-05-2011 09:57:40
Ik ben er voor 90% uit: Ik ga er met de verkoper van de Comets niet uitkomen. Zijn absoluut laagste prijs + coaten + nieuwe banden maakt 1100,- voor een 2de hands setje Comets met A - banden.

Neig ik toch naar de Canisto’s. Hebben alleen wel 225 45 (A-) banden. De maat voor een C70 dus, niet voor een S70. De set is in nieuwstaat en wordt 500,-, incluis 6mm banden voor gevraagd. Vind ik een nette prijs..

Maar die bandenmaat..

Aan de andere kant (ben even mezelf aan het overtuigen, wie helpt? :D): heb nu ook een 18" Set met 225 35 banden en als ik ALLEEN last had van spoorgevoeligheid ging ik deze bandjes ook 'op' rijden en dan pas op zoek naar een andere set.
Dat zou ik niet doen als ik jou was...  of eigenlijk..  dat zou jij niet doen als jij mij was. ;)

Gewoon die banden eraf halen en verkopen. Lekker de juiste bandenmaat eronder.. klaar! Weet alleen niet of 205-45-17 kan op Canisto's.. Zal wel 7.5J zijn, maar dan kan 205-45-17 vast wel. En anders toch 215-45-17.. gulden middenweg...

Dane

@ Sem: als ik voor jouw 'scenario' ga kosten de Canisto's bijna hetzelfde als de 17" Nebula's.. En de laatste zijn 100% recht (en nieuw, en kneiterhard).. Maar Canisto's zijn origineel Volvo (en dat vind ik wel bij wagen passen, 132 000 km NAP, boekjes, leuke opties)..

Blijven nog over die Perfo's (sorry voor de 17" en 18" - liefhebbers, maar ik vind een Perfo gewoon een schitterende velg!) met brandschade op MP, maar ik vraag me of hoe 'recht' Perfo's blijven na brandschade..

Justin-850

Citaat van: Sem op 31-05-2011 10:14:00
Citaat van: Dane op 31-05-2011 09:57:40

Neig ik toch naar de Canisto's. Hebben alleen wel 225 45 (A-) banden. De maat voor een C70 dus, niet voor een S70. De set is in nieuwstaat en wordt 500,-, incluis 6mm banden voor gevraagd. Vind ik een nette prijs..

Maar die bandenmaat..

Dat zou ik niet doen als ik jou was...  of eigenlijk..  dat zou jij niet doen als jij mij was. ;)

Gewoon die banden eraf halen en verkopen. Lekker de juiste bandenmaat eronder.. klaar! Weet alleen niet of 205-45-17 kan op Canisto's.. Zal wel 7.5J zijn, maar dan kan 205-45-17 vast wel. En anders toch 215-45-17.. gulden middenweg...

Ik heb canisto's onder mijn 854. Bandenmaat is 215/45. Heb de auto nog niet verlaagd maar dit schijnt niet aan te gaan lopen indien die wel verlaagd is.

Gr. Justin

daytonawim

Als je effe geduld hebt, ik heb hier nog 8 stuks velgen liggen van een S70 turbo. (zie foto)

Moet alleen even kijken of er nog 4 knappe bij zitten, die mogen wel voor een vrienden prijsje weg.

Sem

Mooi he? Perfo's.....   :eusa_whistle: