De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ik heb zelf Eibach veren en Monroe dempers achterop en vind dat persoonlijk ook veel fijner rijden / sturen als de nivomats.  Toen ik de T-5 klaar maakte heb ik die dingen meteen eronderuit gedonderd.  Vond het helemaal niets, ook omdat ik vaak / meestal met een lege kofferbak rij.

MrCain

Citaat van: Piere op 24-06-2012 20:21:40
Goed punt, ben wel benieuwd naar het verschil. Wat voor dempers heb jij achteraan? (Sorry Meneer Cain, min of meer off-topic, tenzij Thomas gele Koni's heeft natuurlijk :D )

Geen probleem hoor  ;) wil ook wel eens andere meningen horen! Dacht eerst dat het aan mezelf lag...... dat ik raar inelkaar stak omdat niet goed met de nivomats overweg kon....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MrCain

Citaat van: Vulk op 24-06-2012 20:14:22
Ik vond mijn auto fijn rijden met de nivomats er onder, tot ik er gewone dempers onder zette.
Kont ligt veel strakker op de weg, zeker te merken op de snelweg.

Citaat van: Dirk342 op 25-06-2012 07:21:13
Ik heb zelf Eibach veren en Monroe dempers achterop en vind dat persoonlijk ook veel fijner rijden / sturen als de nivomats.  Toen ik de T-5 klaar maakte heb ik die dingen meteen eronderuit gedonderd.  Vond het helemaal niets, ook omdat ik vaak / meestal met een lege kofferbak rij.

In deze deel ik jullie mening zekers! Zeker met de gele Koni's (rijd nog met originele veren...) was het een verschil van dag en nacht met de originele schokdempers (al waren deze echt wel een "beetje" versleten => zag de horizon in mn spiegel op en neer gaan.....).

Heb wel overwogen om er nivomats onder te zetten : vooral nu met de 67l LPG tank..... maar heb weer eens gereden met een Volvo met nivomats en werd er weer aan herinnerd waarom ik ook alweer een hekel aan die dingen had.....

MrCain

Maar is de stabilisatorstang voor de nivomats nu dikker/stugger dan die van zonder de nivomats?
Vraag me dat nu al een poos af...misschien een idee om deze er onder te zetten om het body roll iet wat te elimineren?

MrCain

Hhhmmmm......denk dat ik het turbo project maar s naar voren moet schuiven....
Bovenste turbo slang is een beetje "week" geworden van de olie....is net een spons als ik er in knijp...
Tiet voor nieuwe slangen en turbo denk ik......Moet dan maar gecastreerd rond gaan rijden tot ik tiet en geld heb voor de remap.....damn.....

MrCain

Van het weekend nog een bezoekje aan de Volvo dealer => moest nog een nieuw rubbertje voor mn oliedop hebben en de vrouw wou graag nieuwe matten in de Volvo. Vond de oude nog wel in redelijke staat maar de vrouw dacht daar duidelijk anders over :

"IK wil die matten met Volvo er op!"

"Maar schat deze matten zijn toch nog goed??"

"Je luistert niet : ik wil die matten omdat ik die mooier vind! En jij moet ook een andere turbo en flauwekul er op dus ik wil die matten, klaar"

Tja... gaat daar maar eens tegen in... ;)

En inderdaad: die originele matten zijn duidelijk van wat beter kwaliteit dan die imitatie. Wat me wel precies opviel was die antislip onder die matten....damn...die zullen wel blijven liggen  :o

Weet niet of die dopjes om ze vast te zetten nog nodig zijn  ;D
We hebben de grijze genomen, zullen mooier staan dan de hele donkergrijze die er nu in liggen.

Als het weer en het lichaam meewerkt zal ik ze er van de week eens in liggen, ben benieuwd  :eusa_dance:
En voor de winter toch maar s gaan kieken voor een setje rubbere matten, wil deze toch wel een beetje in ere houden   :angel:

Shockwave

CiteerWat me wel precies opviel was die antislip onder die matten....damn...die zullen wel blijven liggen
Bovendien zijn ze multifunctioneel want je kunt ze zo voor een spijkerbed act gebruiken ;)

MrCain

Citaat van: Shockwave op 11-07-2012 17:22:06
CiteerWat me wel precies opviel was die antislip onder die matten....damn...die zullen wel blijven liggen
Bovendien zijn ze multifunctioneel want je kunt ze zo voor een spijkerbed act gebruiken ;)

;D

henry classic v70

Altijd jammer dat er van die slijtage plekken in komen na verloop van tijd.......
Ik wil eigenlijk ook altijd nog van die mooie originele matten :eusa_whistle:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

MrCain

Zooooo....het was ff stil aan het front : zit/zat een beetje te sukkelen met de gezondheid maar gaat jullie daar niet mee lastig vallen.

Afijn, was jarig geweest deze maand  :eusa_dance: en een mooi setje parkeer sensoren voor de voor en achterkant gekregen van de vrouw !  :D
Is wel een welkom cadeautje => zal de bumper en lantaarnpaal op de parking wel fijn vinden..... Wist niet dat de Volvo bumpers zo sterk waren....Of de paal zo slap... :eusa_whistle:

Dus kunnen de bumpers gaan opknappen en de sensoren er in gaan boren. Het is een setje waar de sensoren van mee gespoten kunnen worden en ze zijn ,totaal met inbouw ring, net geen 2cm groot, ben erug benieuwd hoe dat gaat staan  8)

De 2 doosjes => setje voor en setje achter. Deze kunnen een soort van gescheiden worden : instelling voor en instelling achter ivm maximale meetafstand en "0" punt.

Allemaal onderdeeltjes.

En de sensoren die de bumper in moeten worden geboord. De sensor zelf ongeveer 1 cm in doorsnee en het "ringetje" waar die inzit kan je mooi in de bumper inbouwen en afwerken zodat je deze niet gaat zien : word de sensor kleiner kwa zicht.

Gisteren kreeg ik ook nog een berichtje van onze Vovlo dealer : "Michiel, er ligt hier een mooi doosje met onderdelen met smart op je te wachten!" Dus gisteren gelijk vanuit het werk richting Goes gereden en (natuurlijk) een lekker pot staan ouwehoeren over van alles en nog wat over Volvo's (natuurlijk....) en het pakje ,na te betalen natuurlijk......, in ontvangst genomen.

En wat kwam daar uit? Onder andere dit:

Nieuwe naaf dopjes ,alvast gekocht voor als we van de winter de Propus velgen gaan spuiten. En een nieuw alarm/vergrendelings piepkastje. De oude was volledig tot op het bot gebruikt, had nog een nieuwe liggen : deze nu in gebruik. En wou graag toch 1 op reserve hebben, altijd makkelijk je weet maar nooit.

En.......natuurlijk nog een grotere doos meegenomen  :eusa_dance:

Wat zou daar nou in zitten!   ???

:eusa_dance:

Uit doos met een stukje voorpijp  :P (gaan deze ,als ik weer onderdeeltjes/euries gespaard heb, zelf in elkaar hobbyen)

Zo een is het geworden dus  :azn:

Gaping hole  :o Het lijkt wel groter dan origineel? Zullen dat ten zijnen tijd wel eens opmeten!

Michiel is dus weer helemaal blij  :eusa_dance: en hoeft zich tot het einde van dit jaar niet gaan te vervelen  ;).
De vrouw is ook weer blij => heeft nu ff een beetje rust want Michiel is nu driftig in de weer met zn turbo  :evil:

MrCain

Citaat van: grijzev70tdi op 11-07-2012 19:18:53
Wat kosten die nieuwe matten  ::)

Beetje laat..... :eusa_shifty: maar toch!

Nummer mattenset : 9166888
Kosten €58,82 Bruto ex BTW

MrCain

Vandaag toch nog de moed gevonden om wat aan de Volvo te doen : had al geruime tijd een setje elektrische raam mechanisme's liggen voor de achterportieren. Vanochtend gelijk begonnen (toen was het nog relatief koel te noemen....). Het schakel paneeltje in de middenconsole zat er al in (een jaar of zo...) dus was eigenlijk niet veel werk. Al moet ik zeggen dat met dit weer alles te veel werk is pfffff.

Afijn, alles lekker in het vet gezet en gesmeerd, de schakelaars in de panelen gezaagd en de dopjes (die ook al een jaartje lagen te wachten) in de panelen gedrukt. De dopjes zijn wel ff wennen maar stoor me er niet zo erg aan.
En gelijk de alcantara deurkaarten er maar in gezet, zal ook eens tijd worden  :eusa_shifty:

Weer een "optie" verder  :eusa_dance:
Kunnen dus weer aan een ander projectje beginnen, parkeersensoren?? Turbo?? Het leven zit vol moeilijke beslissingen  ;D

Martijn_B

Mooi! 18T met schuine flens, dat worden 330 dikke PK's :-)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT