De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 19-08-2012 16:23:46
Mooi! 18T met schuine flens, dat worden 330 dikke PK's :-)

Ik hoef niet perse de 300+ PK te hebben hoor, maar als het perongelijk niet anders kan.....
Zolang het AFR verloop maar goed/perfect is dan ben ik blij!
280/290PK is verlopig wel ff genoeg hoor, moet ook heel blijven : het is wel de daily driver.

Citaat van: )()()sT op 19-08-2012 16:30:54
Nou, dat vraagt toch wel enige aandacht i.c.m. LPi... ;)

Heb je helemaal gelijk in, maar daar is al aan gedacht  ;) Er zit denk ik een redelijke grote marge in het systeem met de bruine injectoren aangezien er hier met 300++ gas PK's rondrijden : gaat helemaal goed komen!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piere

Mooi!!!! :eusa_clap:

Kijk kijk, zo hoort dat, gewoon bestellen en dan op het gemakje inbouwen tijdens de wintermaanden :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

innocenti

Citaat van: MrCain op 19-08-2012 16:41:36
Citaat van: )()()sT op 19-08-2012 16:30:54
Nou, dat vraagt toch wel enige aandacht i.c.m. LPi... ;)

Heb je helemaal gelijk in, maar daar is al aan gedacht  ;) Er zit denk ik een redelijke grote marge in het systeem met de bruine injectoren aangezien er hier met 300++ gas PK's rondrijden : gaat helemaal goed komen!
Zover ik mij de info kan herinneren houdt t met LPI op bij 280pk. Injectoren zijn ok. Maar pomp schijnt niet meer te kunnen leveren. )()()st heeft ervaring ;)

)()()sT

Nou ja, idd. wordt de ~280 aangehouden als veilige marge. Je kunt ook verder gaan, kijk maar naar Ludo, maar dan heb je niet meer je standaard LPi-pakket in de auto en kost het wat knaken om het zo aangepast te krijgen.

MrCain

Er zit nu een LPE7 systeem in die vrij programmeerbaar is  ;) Had ik al gedacht met inbouwen (1,5 jaar geleden).
Gaat ook niet met de standaard oranje injectoren rijden => komen een "maatje" groter op  :eusa_whistle:

We gaan het zien en beleven, het blijft altijd een gok maar....wie niet waagt wie niet wint!
Hou wel van een beetje spanning en uitdaging  ;D

Gaat wel met een AFR meter rond rijden => kan ik het een beetje in gaten houden wat het mengsel doet.

MrCain

Citaat van: Piere op 19-08-2012 20:40:57
Mooi!!!! :eusa_clap:

Kijk kijk, zo hoort dat, gewoon bestellen en dan op het gemakje inbouwen tijdens de wintermaanden :D

Precies : lekker op het gemakje hobbyen en spulletje verzamelen!
En ik zeg altijd : soms is de reis er na toe veel leuker dan de bestemming  :D

En Michiel is lekker bezig => je zou je eens gaan vervelen, daar kan ik niet echt goed tegen (al moet ik zeggen dat de vrouw me wel goed bezig kan houden hoor  :eusa_shifty:  ;D)

MrCain

Zo, het project was al gestart met de bestelling van de 18T S/F maar is nu officieel begonnen  :eusa_dance:
Vandaag een ritje naar het mooie plaatsje Moergestel om alvast een paar dingetjes te halen voor het project (Marc nog bedankt voor de service, koffie en tips  :eusa_clap: sorry dat ik niet meehielp met sjouwen: had niet m'n beste dag vandaag en kon net nog een beetje fatsoenlijk lopen......).
Omdat ik deze maand jarig ben geweest mezelf een verjaardag kadootje gegeven:

Kadootje nog ingepakt

Kadootje uitgepakt :eusa_dance:

Wat me wel opviel is dat de uitlaat best licht is/niet veel weegt aangezien deze van RVS is. Volgens mij toch een stukje lichter dan origineel?

Ook nog dit er bij gekocht:

Enkelvoudige A-style meter houder, de Amstel had ik nog in de koelkast staan  ;D

Dit genomen voor het metertje tbv de A/F R meting, vind ik toch wel belangrijk om het mengsel in de gaten te houden. Deze zal volgende maand besteld worden, word vervolgd........

Zaterdag de uitlaat maar eens monteren en kijken hoe het gaat klinken : moet niet te veel herrie gaan maken, het is per slot een Volvo....geen Honda Civic of VW Golf... Gaat wel met de nieuwe voorpijp een demper er bij zetten om het een beetje fatsoenlijk te houden : de originele katalysator dempt al heel wat en de 100cpi zal dit niet gaan doen denk ik... Afijn, gaan we zaterdag beleven!

Nu elke maand weer wat, moet voor de voorpijp nog een flexibel stuk, racekat en demper bestellen. Flens na de vakantie maar eens gaan draaien op het werk. Hoop over twee maanden deze af te hebben met de montage van de 18T.

Word vervolgd.....

Martijn_B

Mooie update weer. Gaan die ferrita's niet allemaal brommen trouwens? Ik heb een systeem van Simons, kom ik minder vaak tegen hier op het forum maar geeft een verschrikkelijke lekkere roffel (als je de fluit van mn vorige turbo even weg kan denken  ;D )

http://www.youtube.com/watch?v=yMzRNYd-DFw
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

stefanhuijser

Correct me if I'm wrong maar kan Vialle bij topvermogen niet overschakelen op benzine (indien geprogrammeerd)?

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Jelmar

@TS; ik kan wel losse RVS uitlaatdelen leveren. Stuur maar een pbtje ;)
850R

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 28-08-2012 22:22:25
Mooie update weer. Gaan die ferrita's niet allemaal brommen trouwens? Ik heb een systeem van Simons, kom ik minder vaak tegen hier op het forum maar geeft een verschrikkelijke lekkere roffel (als je de fluit van mn vorige turbo even weg kan denken  ;D )

http://www.youtube.com/watch?v=yMzRNYd-DFw

Naar de Simons heb ik ook gekeken en geluisterd maar vond deze iet wat te veel geluid geven (vooral bij een station hoor je deze best goed binnen)....weet het: ben een zeikerd  ;D Tja, brommen....de een heeft het en de andere niet. Dus gaan daar achter komen : gaat nog wel een extra demper in de voor pijp zetten dus misschien dat het brommen uitblijft   ;D

Citaat van: stefanhuijser op 28-08-2012 22:31:25
Correct me if I'm wrong maar kan Vialle bij topvermogen niet overschakelen op benzine (indien geprogrammeerd)?

Gr. Stefan

Dat kan maar hoeft niet  ;)

Citaat van: Jelmar op 28-08-2012 22:53:24
@TS; ik kan wel losse RVS uitlaatdelen leveren. Stuur maar een pbtje ;)

Zal dit onthouden  :D

)()()sT

Nee inderdaad, waarom zou dat moeten?

Qua brommen heb ik wel vaker gemerkt dat een Simons juist vreselijk bromt in een estate, maar ook een Ferrita maakt aardig wat geluid.
Ik heb een Ferrita onder de 854 hangen en het geluid is geweldig mooi, veel mooier als onder mijn V70. Ik ga echter niet voor een rvs exemplaar onder de V omdat ik bang ben voor te veel geluid.

Jelmar

Mooi uitlaatje op maat wat voor jou Joost? Kan je het geluidsniveau heel goed zelf bepalen ;)
850R

Martijn_B

Aha, in mijn sedan is het idd prima toeven, bij constante snelheden hoor je er weinig van maar bij acceleratie een mooie roffel. Nog verantwoordt om je oma mee te nemen zeg maar.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maartendeb

Ferrita onder de V: prima voor in je eentje, nèt te luid voor je passagiers op de achterbank ;D