De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: volvobug op 13-07-2011 16:08:10
Kun je de typecodering van de lagers nog even posten voor toekomstig gebruik?

En wellicht handige tip voor deze of gene die lagers zoekt: http://www.detechnoshop.nl. Met uitleg van lagercoderingen, prijsinfo etc.

Zijn ,dacht ik, 2 of 3 verschillende 100A dynamo uitvoeringen.
Ik had de Bosch 0 123 505 014
Volvo Nr 9162683

Voorste lager : SKF 6303-2RS1 = €15,80 Bruto ex
Achterste lager : SKF 6203-2RS1-QE6 = €11, 98 Bruto ex
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Weer een mooie nuttige bijdrage,
meteen maar opgeslagen voor latere referentie.

UserID6342

Mooi gedaan Michiel, zelf zou ik gewoon een gebruikte dynamo erop hebben geschroefd maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.  Wel mooi is dat blikje Gumgum bij de dynamo, in de eerste instantie heb je zoiets van: huh..., het ging toch over een dynamo :) :)

MrCain

Citaat van: Dirk342 op 14-07-2011 07:02:54
Mooi gedaan Michiel, zelf zou ik gewoon een gebruikte dynamo erop hebben geschroefd maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.  Wel mooi is dat blikje Gumgum bij de dynamo, in de eerste instantie heb je zoiets van: huh..., het ging toch over een dynamo :) :)

gumgum is voor alles goed  ;D

2e hands dynamo's ben ik niet echt kapot van : je betaald er nog een aardig bedrag voor en wat koop je dan? Heeft misschien ook al 3 ton gelopen of zo..... Aangezien ik best wel wat kilometers maak met de Volvo moet deze goed zn best doen. Als deze dynamo over een poosje overlijd gaat er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe op! Als de auto goed voor Michiel is is Michiel goed voor de auto  :P

En vind het eigenlijk wel leuk om te doen = vanalles uitelkaar pulken en proberen te repareren  ;D

MrCain

Zooo weer wat leuke dingetjes aan de Volvo gehangen  :eusa_dance:
Had al een tietje een setje V70 handgrepen en achterspoiler in een slaapkamer liggen....
Dus een keer met goed weer (een van de weinige dagen...) deze maar eens geschuurd om het allemaal in het mooie paars te spuiten. Gelijk de kapjes onder de koplampen en de spiegelkappen ook meegenomen : waren net paddestoelen.....paars met witte stippen...

Dus vanochtend met frisse moed begonnen de grepen terug inelkaar gezet en het V70 slot een beetje gemodificeerd met de 850 onderdelen. Alles lekker in de siliconevet gezet zodat alles weer soepel werkt.

De bestuurderskant als 1ste gemonteerd... was al 15 minuten bezig en het paste maar niet...snapte er geen hol van... Het slot ging er perfect in maar de greep wou maar niet in het palletje...
Kreeg opeens een helder moment (een van die zeeer weinige...) en zette als eerst de greep er op zonder slot : dat had ik dus 15 minuten eerder moeten doen.....afijn, bergen commentaar van de vrouw natuurlijk...
De rest van de grepen gingen vaneigens met de wetenschap van de eerste...

Spiegelkapjes terug gemonteerd : ziet er gelijk beter uit dan de twotone van de donor  ;D

Al met al een leuk Volvo hobby dagje  ;D

Een paar fotokes:

Alles geschuurd met P1000

alles terug gekregen van de spuiter  :eusa_dance:

V70 slot op maat maken....was ff pielen maar is gelukt!

Alles netjes inelkaar gezet

De paarse vliegende baksteen met de oude grepen

En met de nieuwe, is gelijk een andere auto geworden

Mooie donor kappen

En de "nieuwe oude" kappen

De spoiler moet nog gemonteerd worden : ging vanmiddag natuurlijk weer regenen..... en de kofferklep moet nog beter afgehangen worden.

Word vervolgd.....

razorx

70 sloten zijn inderdaad even een handigheidje om te plaatsen.
Oogt wel erg mooi.

)()()sT

daytonawim

Dat ziet er weer strak uit kerel, goed werk !

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jaco S

MrCain

Ziet er zeker een stuk beter uit zo! Is gelijk geen oudbollige wagen meer!
Is wel een "optie" die een toegevoegde waarde heeft.

Nu de spoiler nog... hoop dat dat niet zon erge strijd gaat worden  ;D
Heb de montage handleiding gelezen met het zakje met ullemetrul dr bij..gaat feest worden  ;)
Moet nog wel ff bekieken hoe ik de led 3e remlicht gaat aansluiten : de opgenomen stroom opmeten en een shunt weerstandje zoeken.

Als ik vandaag nog tiet over heb zal ik s een poging gaan wagen! Ben wel zeer benieuwd hoe die staat!

KIM

Ziet er inderdaad goed uit.
Maar zou je de rest van het aubergine niet eens wat moeten vertroetelen? Het steekt wel af die nieuwe handgrepen en spiegelkappen.

Spoiler monteren valt op zich wel mee. Even goed puzzelen voordat je 'm er op zet.

volvotje850

MrCain

Citaat van: KIM op 07-08-2011 10:39:01
Ziet er inderdaad goed uit.
Maar zou je de rest van het aubergine niet eens wat moeten vertroetelen? Het steekt wel af die nieuwe handgrepen en spiegelkappen.

Ja hij is nu op t moment wel erg vuil......wou hem binnenkort toch nog eens gaan polijsten, heb nu geen excuus meer.... Kan dan gelijk de hemel ook reinigen, de rest van de bekleding de vorige keer al  gedaan.
Elke keer weer wat, anders heb ik straks nix meer te doen...je zal je zelf eens gaan vervelen  :P

Misschien ook nog eens een keer de neus onderhanden nemen => zit erg veel steenslag op dus die kan ook wel wat nieuwe lak gebruiken!

Maar is wel een gunstige kleur : je ziet er nauwelijks wat op!