De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: dita op 17-08-2011 13:27:12
erg netjes gedaan!  :eusa_clap:
roofrails lekker laten zitten naar mijn idee... :angel:
ik mis alleen nog een forumsticker of heb je die ergens anders zitten?  :eusa_think:

Nee...... heb eigelijk nog geen sticker....... :-[
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

CeeBee

Hmm, zonder sticker irl vindt ik hem ook wel mooi.
;D
Leuk dat je even door de regen hier heen gestuurd ben, vond het erg gezellig.

Succes met je onderdelen!
V70N 2.5T AWD

MrCain

Gisteren "ff" naar CeeBee gereden, was maar 2 uurtjes rijden dus viel wel mee  :eusa_whistle:, om een set stalen velgen. Was zeer gezellig en ook eens fijn om met een andere Volvo gek te praten => bij mij in de buurt rijden ze of amerikaan of duits.... dus voel me soms wel eens Remi   :'(......

Kwam eigenlijk voor de velgen maar vertrok met een koffer vol met leuke onderdeeltjes !!

Citaat van: CeeBee op 27-08-2011 16:32:42
Hmm, zonder sticker irl vindt ik hem ook wel mooi.
;D
Leuk dat je even door de regen hier heen gestuurd ben, vond het erg gezellig.

Succes met je onderdelen!

Zoals hierboven al getyped is : vonden het ook zeer gezellig en zeeeeer bedankt voor de onderdelen!!!
Mijn dank is zeeer groot  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

En nu kan ik dus eindelijk mijn remmen gaan doen, maar 1st de achterbrug rubbers.... deze waren best wel duur (totaal 4 rubbers en nodige bouten moeren en ringen 400 euries......) Moet nog ff kieken of de remmen deze maand nog komen of anders de volgende (ben maar gewoon sterveling dus moet ff sparen...).

Maar al met al een leuke dag gehad en weer leuke dingetjes voor de Volvo, Heb weer wat te doen  :eusa_dance: Je gaat er van horen CeeBee!!

(Als ik vandaag nog tiet heb na het behangen en het is droog zal ik het rubber nog s monteren, ben benieuwd!)

MrCain

Nou...net klaar met behangen en monteren van de plinten.....ff geen zin meer om buiten onder de motorkap te gaan staan  :(

Nog wel ff winterbandjes besteld, heb perslot nu stalen velgen  :eusa_dance:
Heb mooitjes gevonden en ben benieuwd wat deze gaan doen op de Volvo, ze waren niet duur maar wel goedkoop  8). Mooie minerva's  maat 205-55-16 91H dus niet te hard rijden in de tunnel....... :police:

Zal s kieken of ik morgen tiet heb voor de motorrubber, als ik op tiet klaar ben met de peu van de vrouw : deze moet weer "ff" klaar gemaakt worden voor de keuring...... nieuwe koplampen (nu met H4 lampen  :eusa_dance:) en alle remleidingen vervangen. Kan de vrouw ook weer veilig naar dr werk (1.5 km.....) rijden. En gelijk met de koplampen 2x witte zijknippers meebesteld voor de Volvo. Kom het echt niet laten  :eusa_whistle:

Piere

Citaat van: MrCain op 28-08-2011 19:01:10
Kon het echt niet laten  :eusa_whistle:

Daar moet je je hier niet voor verexcuseren, we weten allemaal perfect wat je bedoelt ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

MrCain

Citaat van: Piere op 28-08-2011 19:23:06
Citaat van: MrCain op 28-08-2011 19:01:10
Kon het echt niet laten  :eusa_whistle:

Daar moet je je hier niet voor verexcuseren, we weten allemaal perfect wat je bedoelt ;)

Wij wel nu de vrouw nog  ;D

Maar nu ze er op zitten vind zij het ook wel zeer mooi staan! Was ook het enige wat nog oranje was.... Dus eigenlijk wel nodig  ;)

De peu is klaar, koste enig moeite, tis frans natuurlijk... bijna de ontluchtingsnippels op de klauwen afgedraaid...kon ze nog los krijgen door ze zeikheet te stoken... weer mazzel gehad  :eusa_dance: => nieuwe remleidingen, koplampen + schijven en blokken, morgen keuren en dan af wachten op onderdelen voor de achterbrug van de Volvo..... gaat me niet vervelen deze week vrij  8)

MrCain

Wou vandaag, na operatie peu, het bovenste motor rubber (powerflex met dank aan Ceebee  :eusa_clap:) vervangen => heb m compleet met steun..... Dacht dit in een kwartiertje te doen.... Niet dus.... Moet redelijk wat los dus gaat dit van de week eens inplannen met de rest van de vacuum slangen (had de slangen van de wastegate al vervangen omdat ik opeens wat vermogen er bij kreeg  8)) alleen van de BOV en aansturing 3 wegklep nog. Heb mooie zwarte slang gevonden die tot 300 Gr C kon en paste precies  :eusa_dance:. Nu nog "ff" doen.......

CeeBee

V70N 2.5T AWD

MrCain

Citaat van: CeeBee op 30-08-2011 11:11:35
Haastige spoed................... ;D

Is zelden goed..... ik weet het.... maar het is zo leuk allemaal, voel me soms net een klein kind die direct met zn nieuwe speelgoed wil spelen  :P

MrCain

Het was wederom weer zeer gezellig Chris!!
Als je weer wat heb: mail maar dan komen we gewoon weer eens gezellig langs!  ;D

Groeten ut zeeland!

PS: als je nog s in zeeland komt, laat t ff weten : halen wij bolusen!  8)

CeeBee

Weet niet of ik Zeeland wel kan vinden, heb tenslotte geen navigatie meer..................

;D
V70N 2.5T AWD

MrCain

Citaat van: CeeBee op 03-09-2011 20:57:27
Weet niet of ik Zeeland wel kan vinden, heb tenslotte geen navigatie meer..................

Dan rijd ik wel vooraan ; kan je me volgen  ;D

Maar zeeland is niet moeilijk hoor, hebben maar 2 hoofdwegen => N57 en A58...moet wel lukken  :P

MrCain

Zooo....ff tiet gehad om het werk op het net te zetten.

Zaterdag voor de "Meten is Weten" dag bij Ruud nog een paar klusjes gedaan die eigenlijk een beetje zijn blijven hangen.... De rest van de vacuüm slangen vervangen = had de slang van de wastegate al eens vervangen omdat ik  "opneens" wat meer vermogen had  ;D.

Dat ik dan toch bezig was gelijk de bovenste motorsteun vervangen door een van PowerFlex (met de complimenten van CeeBee  :eusa_clap:) , mijn slave cilinder van de koppeling vervangen en ,omdat ik dan toch bezig was en dit ook voor de dyno run nog zou doen.... de waste gate afgesteld. Lekker druk midagje weer op de zaterdag  :P

Begonnen met het een en ander weg te halen om overal wat beter bij te kunnen = slave cilinder is zo vervangen alleen de complete motorsteun vervangen koste wat meer moeite.. maar kon dan wel lekker makkelijk bij de vacuüm slangen : elk nadeel heeft zn voordeel  ;)

Nieuwe slave cilinder

Nieuwe motorsteun

Nieuwe vacuüm slangen, wat waren die ouwe hard geworden zeg! Als je er na keek braken ze al af... was duidelijk nodig  :eusa_whistle:

Meter ingesteld op 0.125 bar zoals de fabriek dat op geeft

Stangetje van de actuator viel zomaar op de hefbom van de wastegate  :eusa_dance:

Na het monteren van de slave cilinder toch ook maar de master gecontroleerd : bekleding een beetje weggehalen bij het pendaal....... k*t....ook lek..... cilinder niet op voorraad dus besteld en de vrijdag voor de Meten is Weten dag op zaterdag nog "ff" vervangen.... wat een pokke klus zeg, maar is weder om weer met succes gelukt!

En last but not least : mn achterbrug rubbers zijn eindelijk binnen  :eusa_clap: dus kan weer een middagje sleutelen aan de Volvo!

Alle 4 de rubbers met het "special tooltje" en bijbehorende boutjes en moeren, gelijk een deurvanger meegenomen => de rechter kant klikte een beetje en kwam zo af en toe los, dus tiet voor een nieuwe!

MrCain

En natuurlijk het resultaat van 2 runs op de pijnbank van Ruud :
1e run (rood) op LPG
2e run (blauw)op benzine

Omgerekend zou op LPG zo ongeveer 219 PK op de krukas hebben, niet slecht voor een originele T5 van '95 met 228.000KM  :eusa_dance: En dat met een redelijk versleten turbo en LMM! Op het eind staat hij een beetje te rijk maar dat schijnt normaal (??) te zijn met een origineel programma. De AFR laat wel zien dat de LPi het goed doet met de bruine  ;D Is toch en geruststelling! Koste enigszins wat moeite maar hebben ze goed gedaan bij Allroud  :eusa_clap:

De plannen die we hadden hebben nu duidelijk groen licht dus => ben al druk aan het sparen voor een 16T met schuine flens   :angel:

Al met al was het een zeeer leuke dag : wat is zon dyno bank verslavend zeg! Heb de hele dag met een enorme tampeloeres rond gelopen!

Was zeer benieuwd naar de Volvo van Ludo (veel PK's op LPI  :eusa_dance:) en wat een geluid kwam uit die uitlaat! Echt geweldig!! En inderdaad : veel vermogen op LPI Heb je goed gedaan Ludo  :eusa_clap:
Ook Jerommeke was van de partij en was zeer indrukwekkend....damn wat toerde die bruut op zeg... puur orgasme... En een paar zeer mooie strakke lijnen op de uitdraai : respect  :eusa_clap:

Je kon goed zien welke Volvo's er veel vermogen hadden tijdens de run : De slang van de uitlaatgas afzuiging werd letterlijk opgeblazen door de turbodruk  :eusa_drool: en de afstopdop "plopte" er iedere keer van de pijp af ,Mehn had het er maar druk mee  ;D

Dikke duim  :eusa_clap: :eusa_clap: voor de organisatie : alles liep (ondanks de vertragingen van sommige deelnemers door werkzaamheden aan de Vlaketunnel die 2 tot 3 uur vertraging opleverde...) letterlijk en figuurlijk op rolletjes!

Ludo

Citaat van: MrCain op 25-09-2011 12:17:19
Op het eind staat hij een beetje te rijk maar dat schijnt normaal (??) te zijn met een origineel programma.

Op het eind staat ie helemaal zoals het moet, voor een gasauto mag het zelfs nog ietsje rijker.
Als je de software over de hele lijn al zo geprogrammeerd kan krijgen, zit je helemaal goed.

De lpg lijn ligt op de grafiek altijd hoger, als die lijn de benzinelijn over het hele gebied kan volgen met 5% verschil, dan ben je goed bezig  ;D
Het 5% verschil zit in de stochiometrische waarde van benzine 14.7, en lpg 15.5.