De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Ben ook zeer content met m´n tasje  ;D Dacht altijd dat die dingen ontzettend duur waren maar dat valt eigenlijk best wel mee! Je hebt er ook nog een grotere (en ook hogere...) variant van.

Nu nog een beslissing nemen over de zomer banden :eusa_think: Heb van Piet begrepen dat de Goodyear eagle F1 erug goed zijn en mijn collega is helemaal lyrisch over de Continetal Contisportcontact 5 die onder zijn Golf 1.4 zitten. Alle 2 de banden hebben gewoon zeer goede grip op droog en vochtig wegdek  :eusa_think: Wil gewoon betere grip op nat wegdek, of moet gaan zoeken naar een R bak met visco sper...En als ik een R bak er op gaat zetten liefst een 2.0L R bak  ;)

Gaan we maar eens in de loop van de winter over nadenken! Wil nu gewoon "echte" banden want ben het getril van de "tjaptoy" banden eigenlijk helemaal beu.... Zijn gewoon wel goede banden hoor: goede grip op droog, wat minder op nat :eusa_whistle: maar koste ook maar €60,- per band in de maat 225-45-17.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

The Volvoboy

Zou voor de Goodyears gaan. Sowieso lees je daar veel goeie reviews over. En daarbij heeft Piet de ervaring met de Eagle's onder een 850. Dat is ook wat waard, want wat onder de ene auto perfect rijdt, kan onder de andere auto belabberd rijden. Wij hebben onder de blauwe 2 Goodyears (Efficient Grip) en 2 Michelins (Primacy HP). Die laatste zijn naar achteren verhuisd omdat we de Goodyears lekkerder vinden sturen. ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

MrCain

Citaat van: The Volvoboy op 08-09-2013 11:35:27
Zou voor de Goodyears gaan. Sowieso lees je daar veel goeie reviews over. En daarbij heeft Piet de ervaring met de Eagle's onder een 850. Dat is ook wat waard, want wat onder de ene auto perfect rijdt, kan onder de andere auto belabberd rijden. Wij hebben onder de blauwe 2 Goodyears (Efficient Grip) en 2 Michelins (Primacy HP). Die laatste zijn naar achteren verhuisd omdat we de Goodyears lekkerder vinden sturen. ;)

Heb in het begin ook Michelin Pilot en Primacy er op gehad, en was daar ook duidelijk niet echt tevreden over....vond ze inderdaad ook erug belabberd rijden...

Gaan er gewoon eens een wintertje over denken :P

MrCain

Citaat van: koen.s op 08-09-2013 12:30:25
Citaat van: MrCain op 08-09-2013 11:29:39
Ben ook zeer content met m´n tasje  ;D Dacht altijd dat die dingen ontzettend duur waren maar dat valt eigenlijk best wel mee! Je hebt er ook nog een grotere (en ook hogere...) variant van.

Nu nog een beslissing nemen over de zomer banden :eusa_think: Heb van Piet begrepen dat de Goodyear eagle F1 erug goed zijn en mijn collega is helemaal lyrisch over de Continetal Contisportcontact 5 die onder zijn Golf 1.4 zitten. Alle 2 de banden hebben gewoon zeer goede grip op droog en vochtig wegdek  :eusa_think: Wil gewoon betere grip op nat wegdek, of moet gaan zoeken naar een R bak met visco sper...En als ik een R bak er op gaat zetten liefst een 2.0L R bak  ;)

Gaan we maar eens in de loop van de winter over nadenken! Wil nu gewoon "echte" banden want ben het getril van de "tjaptoy" banden eigenlijk helemaal beu.... Zijn gewoon wel goede banden hoor: goede grip op droog, wat minder op nat :eusa_whistle: maar koste ook maar €60,- per band in de maat 225-45-17.

Waarom een 2.0l R bak is die beter dan een 2.3?
Banden heb ik toyo proxes t1-r, bevallen goed.

2.0L R bak om dat deze een viscosper heeft  ;D en een veel kortere eindoverbrenging => het boeit me echt kus mn klote niet hoe hard de baksteen op top loopt, gaat mij er om hoe snel hij op de 130 zit :evil:

De paarse baksteen moet echt een Honda killer worden :angel:

EDIT: Toyo Proxes heb ik ook op de Celica en Ibiza gehad: zeer goede band op droog, wat wispelturig op nat en zeker met wat kouder weer...

scania164

Ik adviseer hankook ventus evo.. helemaal super
Ludo is er ook content mee.

MrCain

Nog 1 weekje geduld :eusa_dance:

MrCain

MrCain

Eindelijk:

Niet meer zoeken en rond rijden voor een parkeer plekje :eusa_dance:
Rest van de tuin is ook gelijk in de tegels/stenen gelegd dus zijn helemaal blij!

Nu sparen voor een carpoort :P

The Volvoboy

Gave bak, zag hem vandaag staan op de VKB :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

MrCain

Citaat van: koen.s op 28-09-2013 16:33:36
Mooi hoor zo´n carpoort is ideaal.

Precies => staat ie lekker droog en ik zelf ook als ik er aan moet werken  :P

MrCain

Citaat van: The Volvoboy op 28-09-2013 17:11:28
Gave bak, zag hem vandaag staan op de VKB :eusa_clap:

Klopt! Stonden er 2 :

Die van Willem stond een stuk verder aan het begin!

MrCain

BTW: reed naar huis en wierp een blik op de dagteller waarop ik dacht: damn dat ding zuipt als een ketter! Heb maar 168 km gereden en de tank was al voor 3/4 leeg... maar 20 km verder stond de teller nog op 168 km....

Denk binnen kort dat het bovendek er af mag :eusa_wall:

MrCain

Zo, dinsdag naar Moergestel om een tellerwieltje op te halen en t5joost komt ook langs om gelijk een stuurhuis voor mij mee te brengen! De mijne heeft nu zoveel speling aan de linker kant dat ,als je remt, het stuur scheef gaat staan.... had niet verwacht dat het "beetje" speling zo vlot groter werd.....

Afijn, je blijft lekker bezig met zo´n Volvo ;D

Zal deze gelijk vervangen met de veerpoten => hoef ik maar 1x uit te lijnen, scheelt weer paar tientjes :P

Mezelf ook nog aangemeld voor een bezoek aan de geboorte gronden van mijn 850 :eusa_dance: : bezoekje aan de fabriek in Gent!

Ben zeer benieuwd ;D

Martijn_B

Zijn er bepaalde manieren hoe je je stuurhuis kan controleren? Lijkt me makkelijker nu bij mij bijv. het blok er uit ligt.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 05-10-2013 11:38:09
Zijn er bepaalde manieren hoe je je stuurhuis kan controleren? Lijkt me makkelijker nu bij mij bijv. het blok er uit ligt.
Bij mij was het net of er een binnenste stuurkogel rot was: aan het Wiel trekken en kijken of er speling op zit. Makkelijkste manier om te zien of het de kogel of stuurhuis is kan je je rubber hoes loshalen.