Pin 7 obd 1 werkt niet? Plus een rare storing.

Gestart door ramonmartin, 05-06-2011 17:49:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ramonmartin

Ik ben net eens aan het uitlezen geweest, nu krijg ik op pin a7 geen respons op wat voor manier dan ook ???
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? De rest geeft wel allemaal of een storing of een 1-1-1 code terug.

Verder krijg ik een code 1-4-2 op pin a3, dit zou zijn: "Storing in remlichtschakelaar, circuit open of kortgesloten"
Waar moet ik dit in gaan zoeken, remlichten functioneren normaal, dus lijkt mij dat met de schakelaar niets mis is...

Alvast bedankt voor het meedenken.

grijzev70tdi

Wis hem eens en kijk of hij weer terug komt ;)

Over het andere kan ik je niks vertellen ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ramonmartin

Hij komt meteen terug na het resetten, daarom vind ik het ook zo vreemd :eusa_think:

Jack v

Waarschijnlijk is er ooit een andere tellerbak gemonteerd en dan kun je A7 niet meer uitlezen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Citaat van: ramonmartin op 05-06-2011 17:49:35
Ik ben net eens aan het uitlezen geweest, nu krijg ik op pin a7 geen respons op wat voor manier dan ook ???
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ook met draaiende motor geprobeerd?.

Citaat van: ramonmartin op 05-06-2011 17:49:35
Verder krijg ik een code 1-4-2 op pin a3, dit zou zijn: "Storing in remlichtschakelaar, circuit open of kortgesloten"
Waar moet ik dit in gaan zoeken,

Hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21157.0.html

ramonmartin

Nee, nog niet met draaiende motor geprobeerd, binnenkort maar eens doen dan.

Wat betreft dat andere, ik heb wel geen brandend/knipperend abs lampje, maar ik zal ook daar als ik van vakantie terug kom eens naar gaan kijken, omdat de code toch iedere keer meteen terug komt na resetten.

Ronald21

Demonteer je remlichtschakelaar (op rembooster onder motorkap) maar want dit is een soldeertin breukje wellicht van de connector op de print.
Met een soldeerbout kun je dit fixen.