AT bijna aan zijn einde

Gestart door eddy20v, 07-06-2011 13:08:15

Vorige topic - Volgende topic

eddy20v

Kan er mij iemand informeren, waar ik in de omgeving van Turnhout ( Nederland - Belgiê) een revisie bedrijf of iemand met revisiebakken kan vinden. Mag verderaf zijn als iemand mij goede referenties kan geven.

Dit voor een 850 2.0  20V, uit 1996 met 351.000km op de teller. Het probleem is in een korte tijdspanne veel erger geworden. Verbrande oliegeur, donkere olie en soms in noodloop gaan dat zich hersteld na het uitschakelen van de motor.
Nu nog eens olie ververst, maar durf mijn caravan niet meer te trekken nu met de vakantie in zicht. :'(

NinaPaul

Meestal is een diagnose laten stellen bij een revisie bedrijf gratis.

Meestal is er slechts 1 element stuk of versleten in de bak. Voorbeelden: de omvormer, magneetkleppen, frictieplaten, etc.
Het vervangen/reviseren van enkel het defecte deel is meestal veel minder duur dan een volledige (niet noodzakelijke) revisie.

op google zijn er 10tallen te vinden, mail ze allemaal en kijk waar er gratis diagnose wordt gesteld.

(edit: kosten voor een volledige revisie liggen rond de 1000 euro)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

mehn

Citaat van: NinaPaul op 07-06-2011 13:35:22
(edit: kosten voor een volledige revisie liggen rond de 1000 euro)

Waarom ken ik dan minimaal 4 forummers die 2500 betaald hebben voor een volledige revisie?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

NinaPaul

tja, wie zoekt zal vinden. het gaat hier overgens over de prijs van een 4-bak dewelke onder mijn '92 zit.
Is zonder inbouw en uitbouw wel te verstaan.

ik kan wel 100 mogelijkheden verzinnen waarom de prijs hoger ligt bij anderen
-5 bak
-ook pnp mee vervangen
-oem producten
-hoger uurloon
-geen prijsafspraak
-met inbouw uitbouw afvullen
-wassen in speciale trommel
-spullen vervangen ipv echt reviseren (kopelomvormer bv)
-etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

Nee hoor, 90% van de bakken hier is diezelfde 4bak  8)
1000 euro, daar deed ik het ook wel voor!

eddy20v

Heb uitzicht op een 2de hands bak voor 200€, maar ken hier natuurlijk de geschiedenis niet van.
Vervangen en dan moeten vaststellen dat deze ook slecht is, is natuurlijk niet plezierig met al dat werk.
Misschien toch andere oplossing zoeken;

Lindert Bogers

Autodemomtage Franken in Rucphen deze heeft er 2 staan automaat.

arjenT5R

ik heb ook niet veel meer betaald als 1000 euro hoor voor revisie en versterken
heb wel in en uit laten bouwen en wat motorsteunen laten vervangen enzo
dus totaal was ietsie meer  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

eddy20v

Kogel door de kerk.
LAAT een 2 de hands bak plaatsen met garantie, vertrouw daardoor de garagist dat hij correct handelt naar de kwaliteit van de bak.
Al die geantwoord hebben, bedankt voor de info.
grtz.

sven861

Welk type bak heb je in je 2.0 20v?
Ik wil een complete lijst maken met type auto en 1208*** AT bak nummers.

Het nummer staat op een plaatje bovenzijde bak onder het luchtfilter.

Greets, Sven
PA1SVM........Volvo 4 Life