Rem ontluchtings set, waar te koop???

Gestart door Berserker, 07-06-2011 18:20:09

Vorige topic - Volgende topic

mitsupiet

Citaat van: The Demon op 08-06-2011 23:31:59
Wees nou gewoon verstandig met je remmen.
Aan 1 kant een defect, allebei de kanten vervangen.
Net als dat banden je enige contact met de weg zijn, zijn je remmen de enige manier om (op verantwoorde wijze) je voertuig tot stilstand te brengen zonder jezelf en medeweggebruikers in gevaar te brengen.

Groet,
The Demon.

Zal niet zo'n vaart lopen bij de achter remmen.
Ik kwam er vandaag bij de APK pas achter dat mijn rechter achter klauw vast zat; niets van gemerkt. ???
Ga gewoon die klauw vervangen, en als het dan op de remmen bank goed is vind ik het ook prima.
Zo niet: dan inderdaad ga ik de andere ook vervangen. ;D

Te hard geschrobt.......

Berserker

Linker klauw is al gisteren bestelt, hopelijk vandaag binnen of anders morgen

Berserker

Zo, de voorste remschijven en blokken vast vervangen.
Wat een verschil, geen getril meer met remmen (vooral tussen de 30 en 50 km/u) en geen gepiep meer tijdens het remmen, nu nog even de eerste 300 km rustig geleidelijk remmen.
Nu is het nog wachten op de linker achter klauw en dan worden de remmen achter aangepakt.
Nog wel iets vervelends, zat een houtfret (soort dikke parker) in mijn nieuwe achterband, even terug gegaan naar mijn maatje die bij Profile werkt en die gaat dat fixen voor me, die haal ik om kwart voor 5 weer op.

ulkeman

je laat er een prop in zetten?....

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Berserker

Dat kon niet meer, die houtfret was aardig dik, dus dat word een nieuwe band, pech hebben is dat. Baal er wel van, maar goed wat kan je er aan doen.

NinaPaul

Citaat van: ulkeman op 09-06-2011 15:46:34
je laat er een prop in zetten?....

wanneer je het toch zou laten repareren zou ik altijd voor een paddestoel gaan.

(nieuwe band is altijd beter)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Erik48

Zoek eens op Easy bleed of Eezy bleed.
Werkt perfect.
Gr erik

Berserker

Afgelopen zaterdag op mijn werk de remmen erop gezet achter, plus nieuwe klauwen en schijven en blokken. Remt weer perfect, ontluchten op de ouderwetse manier gedaan met een collega.
Vandaag APK er op en dat was niet goedkoop, 337 Euro, stuurkogel was niet goed meer, stabilisatorstang rechtsvoor niet meer goed en me handrem schoenen waren ook niet goed meer (maar dat vermoeden had ik al en had ik ook al mede gedeeld bij de garage) en mijn linkerachterlicht had een kabelbreuk.
Maar goed, auto trilt niet meer bij 100 km/u en trekt ook niet meer naar rechts en ook geen gebok en gebonk op drempels of klinkerwegen meer.
Bij de oude remklauw was een rubber totaal kapot en die cylinder kon niet meer terug (zat compleet vast), bij de linker zaten de blokjes vast, dus maar goed dat ik ze allebij vervangen heb.

MVeldhuis

Uhm, niet om het 1 of ander, maar als je de achterschijven er af hebt dan zie je de handremschoentjes toch? Zoals je het verteld is het net of ze vandaag je hele nieuwe spul er weer af hebben gehad om die schoentjes te vervangen, dat zou niet echt logisch zijn.

Berserker

Citaat van: MVeldhuis op 21-06-2011 21:44:13
Uhm, niet om het 1 of ander, maar als je de achterschijven er af hebt dan zie je de handremschoentjes toch? Zoals je het verteld is het net of ze vandaag je hele nieuwe spul er weer af hebben gehad om die schoentjes te vervangen, dat zou niet echt logisch zijn.

Ik weet dat het onlogisch is, maar ik kwam erachter afgelopen zaterdag dat de handrem schoentjes niet helemaal fris meer waren, vandaag moest die voor de apk, maandag en vandaag kon ik geen vrij krijgen om de handrem blokken zelf te vervangen en ik had ze ook niet thuis liggen, dan is de enigste optie voor mij om het door de garage te laten doen, ik heb geen oneindige snipperdagen en en mijn baas wil me ook niet om de haverklap vrij geven (wat ik wel wel kan begrijpen).