Rem ontluchtings set, waar te koop???

Gestart door Berserker, 07-06-2011 18:20:09

Vorige topic - Volgende topic

Berserker

Vandaag mijn bestelling binnen gehad, 2 achterschijven, 2 voor schijven, remblokken voor en achter en rechter achter remklauw.

Mijn rechter achter remklauw die blokkeert vaak en ik heb geen zin om steeds dat ding schoon te maken en dan en maand later weer, dus ga ik die vervangen, maar nu heb ik wel iets nodig om die nieuwe klauw straks te ontluchten.
Weet iemand hier een link van een web winkel waar ik een ontluchtings set kan bestellen voor de remmen?

bij voorbaat dank.

T5turbo

Je kan niet ontluchten door iemand op de rem te laten trappen?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Jack v

Als je het goed doet, hoef je bijna niet te ontluchten. Effe het vrouwtje erbij en het is zo klaar ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg973973.html#msg973973
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

francois

met een fles en wat remolie
slangetje op de nippel en dan los draaien en in trappen (vrouw) onderhouden pendaal en vast draaien  de nippel
dan pendaal los
slangetje moet in de rem olie zitten
zolang door gaan dat alle bellen weg zijn
let wel op dat het olie tankje vol blijft
waarom heb je niet de rem klauw aan de linker kant ook besteld je heb toch alles los 

grfr

elianmars

Ik heb een power bleeder en vind het ideaal. Jaren geleden in USA besteld. Ik kan zo snel geen Nederlandse website vinden waar zoiets eventueel te koop zou zijn.

NinaPaul

wanneer je perslucht ter beschikking hebt adviseer ik een zuigende pomp.
(Sommige hydraulische koppelingen zijn met een conventioneel apparaat slecht te ontluchten)

Wanneer het voor eenmalig gebruik is adviseer ik iemand te vragen om te helpen met ontluchten (zoals anderen hierboven ook vermeld hebben).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Berserker

Citaat van: francois op 07-06-2011 22:02:01

waarom heb je niet de rem klauw aan de linker kant ook besteld je heb toch alles los 

grfr

Omdat alleen de rechterkant blokkeert, waarom iets repareren/vervangen als het niet stuk is?

Enfin, zal dan op mijn werk alles moeten doen dan, kan een collega me dan helpen met ontluchten.
Bedankt voor de tips.

UserID6342

En denk je nu echt dat de auto dadelijk ook nog recht remt als je slechts 1 klauw vervangt ?  Dat was vroeger zo, maar gaat tegenwoordig niet echt meer op.  Niet doen dus.

ulkeman

Citaat van: Berserker op 08-06-2011 20:11:03
Citaat van: francois op 07-06-2011 22:02:01

grfr

Omdat alleen de rechterkant blokkeert, waarom iets repareren/vervangen als het niet stuk is?

Enfin, zal dan op mijn werk alles moeten doen dan, kan een collega me dan helpen met ontluchten.
Bedankt voor de tips.

je gaat er later spijt van krijgen ;)
nou niet gaan zeuren als de andere volgende week aan de beurt is........ :eusa_wall:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Berserker

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2011 20:12:50
En denk je nu echt dat de auto dadelijk ook nog recht remt als je slechts 1 klauw vervangt ?  Dat was vroeger zo, maar gaat tegenwoordig niet echt meer op.  Niet doen dus.

Ok, dat wist ik niet, ooit een Ford gehad en daar maakte het niet uit als je 1 klauw verving.
Zal er dan 1 extra bijbestellen dan

-D©©©L-

ik gebruik voor het ontluchten 1 meter doorzichtige plastic slang en een oud conservenblikje.
De rest word geregeld door de wetten van Newton en Boyl.

UserID6342

Strakke actie en zo hoort het gewoon ook !  Remdelen altijd aan beide zijde vervangen van de auto.

Berserker

Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2011 20:24:30
ik gebruik voor het ontluchten 1 meter doorzichtige plastic slang en een oud conservenblikje.
De rest word geregeld door de wetten van Newton en Boyl.

slang kan ik wel op mijn werk ritselen, kan toch pas volgende week er terecht omdat ik dit weekend weg ben en nu toch moet wachten op een linker remklauw.
Blikjes hebben we toch genoeg van oliefilters van HVAC units.

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2011 20:24:57
Strakke actie en zo hoort het gewoon ook !  Remdelen altijd aan beide zijde vervangen van de auto.

Tja, ik wist dat niet, dus weer wat geleerd.
Ben altijd zo van als het niet stuk is waarom repareren, maar kun je weer zien, gaat niet altijd op hahaha

rovelra

Men kan gerust één remtang vervangen en de andere niet .
Daarbij moet  je uiteraard wel effe op de REMMENBANK. Indien  er geen verschil is in remkracht tussen oud en nieuw en deze VRIJ loopt, is er niks aan de hand .

Bij afwijking uiteraard een tweede erbij bestellen !!

The Demon

Wees nou gewoon verstandig met je remmen.
Aan 1 kant een defect, allebei de kanten vervangen.
Net als dat banden je enige contact met de weg zijn, zijn je remmen de enige manier om (op verantwoorde wijze) je voertuig tot stilstand te brengen zonder jezelf en medeweggebruikers in gevaar te brengen.

Groet,
The Demon.