1 + 1 = ...

Gestart door pieranja, 10-06-2011 20:13:42

Vorige topic - Volgende topic

pieranja

= koppaking?

- halve liter koelwater bijgevuld
- de vloermat bestuurder is vettig/nattig (kachelradiateur)
- oliepeilstok hangt slurry aan
- radiator-slang voelt hard aan en bouwt druk op

animalT5R

radiator inwendig lek?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

NinaPaul

Citaat van: animalT5R op 10-06-2011 20:14:27
radiator inwendig lek?

maar waar komt de druk dan vandaan?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BarryB

Wat denk je zelf ? Wat doet water en olie ?

Juist verstopping veroorzaken  :)

daytonawim

Trek je kachel ventilator er eens uit en kijk wat zich daar beveind, een lekke kachelradiotor is geen uitzondering.

BarryB

En wat is hard ? Een beetje hard of echt goed hard ? Je moet hem nog 1 cm kunnen indrukken.

NinaPaul

Citaat van: BarryB op 10-06-2011 20:22:53
Wat denk je zelf ? Wat doet water en olie ?

Juist verstopping veroorzaken  :)

ja en nee,

een waterpomp is een centrifugaalpomp? geen verdringerpomp type?

Dit valt en staat natuurlijk met wat mensen "druk" noemen.... maar een centrifugaal pomp bouwt niet veel druk op.

De lekkage binnen zal de kachelradiator zijn (of de aansluitingen).
verbind de aansluitingen even door met een buisje (in het motorcompartiment) en zet het systeem onder druk.
Dan heb je zo een juiste diagnose.

Ben het dus met je eens wanneer de druk in de leidingen licht is, maar bij keiharde slangen vrees ik toch voor de koppakking.

"edit, zelfde idee dus. alleen ik was langzamer met reageren ;)"
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BarryB

Voor de koppakking zou ik niet zo bang zijn (komt haast niet voor) Je kan langs een garage rijden om te kijken of er uitlaatgassen bij je KVS zit. Maar dat zeg ook niet alles bij een turbo.

pieranja

Citeer
De lekkage binnen zal de kachelradiator zijn (of de aansluitingen).
verbind de aansluitingen even door met een buisje (in het motorcompartiment) en zet het systeem onder druk.
Dan heb je zo een juiste diagnose.

Ben het dus met je eens wanneer de druk in de leidingen licht is, maar bij keiharde slangen vrees ik toch voor de koppakking.

Is dit meteen de diagnose dan? Kachelradiator kortsluiten, op druk zetten en bij een:

- zachte leiding: het is de kachelradiator
- harde leiding: het is de koppakking

Stel, het is de eerste optie. Hoe komt de olie dan slurry-achtig?

Ik heb overigens sinds 15000 km Lpi erin. Ben zeker geen doldwaze rijder en belast de auto zeker niet maximaal. De auto is altijd netjes in onderhoud geweest, en de motor is vervangen op 180.000 (auto heeft 287K achter de kiezen nu). Is deze informatie van enkel nut, of kan het met een koppakking ook gewoon dikke pech zijn (of is dat juist onwaarschijnlijk).

pieranja

Citaat van: BarryB op 10-06-2011 20:55:18
Voor de koppakking zou ik niet zo bang zijn (komt haast niet voor) Je kan langs een garage rijden om te kijken of er uitlaatgassen bij je KVS zit. Maar dat zeg ook niet alles bij een turbo.

Ik krijg weer wat hoop, ook al deed de garagist mij anders vermoeden!

BarryB

Waar kom je vandaan ? Ik werk in Rotterdam als dat goed aan te rijden is voor je zetten we hem even op druk morgen ( als je tijd heb ).

pieranja

Ha Barry,

Dat is erg vriendelijk, dank. Ik stuurde je net een PB.

ulkeman

sludge kan komen doordat je korte stukjes rijdt

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

pieranja

Dat komt regelmatig voor. Nog meer hoop erbij.

Rost

Controleer eerst je kachelradiator maar zoals de rest ook aangeeft :) Die gaan toch relatief vaak kapot. Het is misschien dan ook meteen een idee om een interieurfilter in te bouwen als je die nog niet hebt.
Koelvloeistof is iig altijd een beetje vetterig/plakkering door de glycol  :)