Garagekrik

Gestart door mikky, 11-06-2011 16:04:27

Vorige topic - Volgende topic

mikky

Ben op zoek naar een nieuwe krik(oude is kapot) en kwam deze tegen http://www.tuingereedschapwinkel.nl/garagekrikken/309202-garagekrik-25-ton-alu-staal-pro-line.html

Nu is mijn vraag, is dit wat voor deze prijs?

Gr,
Michel

mjansen

prima ding, ik heb ook zo een voor de autocross en hobby.
Hij is heel licht en compact!

t_w

Voor dat geld mijns inziens een goede koop.

Voor hobby gebruik prima krik.
Leuke is ook de dubbele 'pomp' die er in zit. Dus wanneer er nog geen belasting is (krik raakt de auto nog niet) gaat de krik snel omhoog en op het moment dat er weerstand komt (krik tegen de bodem van de auto) gaat ie met de 'normale'  snelheid omhoog.

Zwakke punt is het hydraulische ventiel. Schroefdraad dat daar in zit gaat er op den duur aan. Echter denk ik dat bij 'normaal' hobby gebruik je daar geen (of nooit) last van zult hebben/krijgen....

hathü

Citaat van: mjansen op 11-06-2011 17:57:37

Autocross, Markenesse, broer en neefjes van mijn zwager Jan van Woerkom crossen ook, noemen zich de  de polderdukes of zo. Ken je die.

mikky

http://www.tuingereedschapwinkel.nl/garagekrikken/309203-garagekrik-25-ton-laag-model.html
zij hebben deze ook staan, wat is nu het verschil tussen beide, en welke zou voor de hobby beter zijn, of heeft iemand nog andere ideeen rond die prijsklasse?

Ik hoor het graag.

Gr, Michel

innocenti

Ik heb ook tussen beide zitten twijfelen. Heb uiteindelijk voor de draagbaarheid de aluminium gekozen en hij bevalt prima. Ik vond de stalen erg zwaar, maar voelde wel degelijk aan.

mjansen

Citaat van: hathü op 11-06-2011 19:02:22
Citaat van: mjansen op 11-06-2011 17:57:37

ken ik wel, oranje auto's!

Autocross, Markenesse, broer en neefjes van mijn zwager Jan van Woerkom crossen ook, noemen zich de  de polderdukes of zo. Ken je die.

mjansen

als het voor de hobby is, de alu versie nemen

MVeldhuis

Die zware laag model heb ik, is ook precies wat je ervan verwacht trouwens, erg zwaar, maar wel lekker laag en dat heb ik gewoon nodig bij mijn standaart R onderstel, een hogere krik zou ik niet mee weg komen.

Verder bevalt hij prima.

Kijk ook eens op www.soer.nl, daar koop je de zware voor 65 ex btw mits je minimaal 200,- besteed bij hun, dan geld namelijk de codeprijs, code 0056 betekend dus dat ie 65,00 kost als je meer dan 200,- besteed. Dit geld voor alle producten daar.

mikky

Kom niet aan 200€, ik bestel die bij tuingereedschappen de aluminium staal versie.

Bedankt voor de info   8)

Gr,
Michel