Hoe zou jij hiernaar toe rijden?

Gestart door Svenneh, 12-06-2011 22:21:31

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Svenneh op 12-06-2011 22:21:31Toen kwam het plan om via Frankrijk en Zwitserland te rijden omdat je in Frankrijk maximaal 130 met een hanger mag. Niet echt verantwoordelijk, maar het mag.

Waarom zou je 't dan doen?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rifwachter

Voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn :  via Duitsland

alvast een prettige vakantie.

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

elmarconi

Citaat van: Dirk342 op 13-06-2011 06:54:32
Via Duitsland / Oostenrijk, is het kortste, rijd het fijnst en als je een sticker regelt bij de TUV mag je 100 km/h.  Heb deze sticker ook op de caravan zitten

Ik zoek routes tegenwoordig uit mbv google maps. Dat je met een muis je route een beetje kunt schuiven is fenomenaal handig.

--
Autogas Inside . . .

FGG

Ik weet niet wat je vertrekpunt is, maar ik ben 2 jaar geleden naar Iseo gereden via Dortmund, Kassel, Würzburg, Nürnberg, München, Rosenheim en dan naar beneden Oostenrijk in de Brenner over richting Bolzano. Tot aan Oostenrijk lekker 's nachts gereden, erg prettig met kids, overnachting in Oostenrijk en de volgende ochtend in een paar uurtjes naar Iseo gekacheld. Lekker rustig aan, ik heb vakantie.

elmarconi

Ik kan de route over Kassel alleen maar beamen. Rij regelmatig over de A5 (Frankfurt-Basel) en de A7 (Kassel-Memmingen) en de laatste is een veel minder file-gevoelig traject. En inderdaad, het is vakantie. Een keertje ergens onderweg pitten is ook leuk!
--
Autogas Inside . . .

FGG

Een collega van me neemt één dag voor z'n vakantie altijd een dag vrij omdat ie anders de eerste dag van de vakantie te druk is. :eusa_wall:

rifwachter

Citaat van: FGG op 13-06-2011 11:25:36
Een collega van me neemt één dag voor z'n vakantie altijd een dag vrij omdat ie anders de eerste dag van de vakantie te druk is. :eusa_wall:

Dat doe ik ook  :D

Ik vind het prettig om rustig de boodschappen te kunnen halen, en daarna op mijn gemak de auto in te pakken.

Zodat we op onze eerste vakantie,vertrek dag 's morgens rustig in de klaar staande lease Opel Astra sports tourer kunnen stappen, en kunnen vertrekken naar het door ons geliefde zuid Frankrijk.

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

FGG

Citaat van: rifwachter op 13-06-2011 11:34:18

Dat is toch een beetje raar? Een vrije dag nemen omdat anders de volgende vrije dag te druk is? ???

Auto inpakken? Da's nog geen half uur werk! En boodschappen doen niet veel meer.

pwassink

Dat doe ik ook  :D

Ik vind het prettig om rustig de boodschappen te kunnen halen, en daarna op mijn gemak de auto in te pakken.

Zodat we op onze eerste vakantie,vertrek dag 's morgens rustig in de klaar staande lease Opel Astra sports tourer kunnen stappen, en kunnen vertrekken naar het door ons geliefde zuid Frankrijk.

Gr. Rene

Ik had een andere wagenkeuze gehad, ondanks t tankpasje vermoed ik ..  :evil:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FGG

Citaat van: pwassink op 13-06-2011 11:46:51

Gr. Rene

Ik had een andere wagenkeuze gehad, ondanks t tankpasje vermoed ik ..  :evil:

Mwah, ik vind dat Opel de laatste jaren wel lekker bezig is.

In ieder geval beter dan al die Franse bagger. :azn:

rifwachter

Als buitendienst mag ik kiezen uit een rode skoda fabia, 14% bijtelling, of een rode Opel Astra
sports tourer met 20% bijtelling.

En ja, die tankpas van shell mogen wij onbeperk gebruiken in Europa  :eusa_dance:

Julius C.

Je zou ook via Frankrijk (idd) kunnen afzakken naar achter Grenoble en de Fréjus-tunnel kunnen nemen door de bergen. Ga je vervolgens via Turijn, Milaan, Verona naar Venetië (en nog wat andere bekende, eh plaatsjes er tussen).

Edit: via Duitsland is het 1300 KM en via Frankrijk 1600KM...scheelt in praktijk maar twee uurtjes reistijd hoor.
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

FGG

Citaat van: rifwachter op 13-06-2011 11:55:38
Als buitendienst mag ik kiezen uit een rode skoda fabia, 14% bijtelling, of een rode Opel Astra
sports tourer met 20% bijtelling.

En ja, die tankpas van shell mogen wij onbeperk gebruiken in Europa  :eusa_dance:

In geval van de vakantie lijkt me de keus voor de hand liggend.

En op vakantie met zo'n Sportstourer lijkt me geen straf.

V70 classic

Citaat van: Julius C. op 13-06-2011 12:10:33
Je zou ook via Frankrijk (idd) kunnen afzakken naar achter Grenoble en de Fréjus-tunnel kunnen nemen door de bergen. Ga je vervolgens via Turijn, Milaan, Verona naar Venetië (en nog wat andere bekende, eh plaatsjes er tussen).

Dit is inderdaad een zeer mooie route.
Alleen rijdt het allemaal niet zo snel.
Ik ga dit jaar naar Lazio.
Ga eerst ff bij mijn ouders in Normandie langs.
Dan rijdt ik een 13 uur van Normandi naar Genua (hier overnachten we).
Normaal rijd ik (van huis uit) door Dld/ Zwitserland.
Ben ik een 12 uur voorbij Pisa.

Ga je om er te komen maakt niet uit hoe en wanneer , of ga je voor de bestemming.
En ja ik ken mijn onderschrift.
Dat geeft TS niet echt aan.

Dit jaar rijdt ik in 2 dagen dus gaan we wel gericht, maar denk ik nog ergens het asfalt te raken  ;D .
Kortom rustig an.
Wil Ts er b.v.  zo snel mog naar toe is de France route geen aanrader ivm Centraal massief dan wel Alpen waar je omheen moet ( dan kun je langs de kust Italie binnenglippen  ;D).

Maar het is wel de mooiste route dat wel.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.