Hoe zou jij hiernaar toe rijden?

Gestart door Svenneh, 12-06-2011 22:21:31

Vorige topic - Volgende topic

Quota

Citaat van: FGG op 13-06-2011 11:25:36
Een collega van me neemt één dag voor z'n vakantie altijd een dag vrij omdat ie anders de eerste dag van de vakantie te druk is. :eusa_wall:

euhh, dat is dan technisch gesproken toch gewoon een vakantie, waarbij hij één dag na aanvang vakantie pas gaat rijden? Of mag je alleen van zaterdag tot zondag vakantie opnemen??

Loezzie850

Munchen -  Salzburg - Villach - grens over heb ik vorig jaar gereden.
Ik vond het een erg mooie route, zeker als je niet in het weekend rijdt.

Maar als je via Villach gaat (er is vast een andere route ook door Oostenrijk) hou dan rekening met o.a. de Taurntunnel.
Als je pech hebt staan de stoplichten op rood en moet je soms een uur wachten voor je de tunnel in mag. Als het al niet meer is ;) Met alleen 2 volwassenen vermaak je je nog wel maar ik weet niet of er sprake is van kids? Dat maakt de situatie natuurlijk ook anders.

Edit: ik lees 4 vrienden. Nou dan vermaak je je nog wel met die tunnels ;)

850-2.520V-Driver

Citaat van: Svenneh op 12-06-2011 22:21:31Toen kwam het plan om via Frankrijk en Zwitserland te rijden omdat je in Frankrijk maximaal 130 met een hanger mag. Niet echt verantwoordelijk, maar het mag.

Mwa, gaat best, zolang je 't ding maar fatsoenlijk weet te laden. Ik zou willen dat 't hier ook mocht :eusa_angel:

Dat terzijde, zou ik vanwege de extra reistijd/kilometers niet via Frankrijk rijden. Hooguit voor het mooie uitzicht, maar de snelheid die je daar mag rijden levert je niks op, het is alleen maar extra reistijd.

FGG

Tauerntunnel was vorig jaar goed te doen, mits je lekker op tijd bent. Wij stonden er om kwart over 5 's ochtends en waren er in 19 minuten door. 's Middags was de wachttijd een uurtje of 5. :eusa_silenced:

Ik zou toch voor de Brenner gaan. Iets korter qua km's volgens mij, niet het probleem van de Tauerntunnel en je ontwijkt ook de drukte rond Salzburg en de A10 van Salzburg naar Villach die nog steeds behoorlijk overhoopt ligt. Of dat moet ondertussen al klaar zijn. Ivo? :eusa_shifty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jrkalf

Ik vind het ook heerlijk om altijd een dagje eerder vrij te nemen. Zogezegd op vrijdag vrijnemen zodat je gewoon lekker rustig de laatste boodschappen (nee, geen voedsel) kan doen en overdag even de laatste dingen kan doen alvorens je gaat rijden.

Auto inpakken is misschien zo gebeurd, maar alle koffers erbij etc. Ik begin er niet aan voordat de vakantie is begonnen. Alles in de avonden ervoor doen, niet meer nodig. Lekker rustig overdag.

Wat ik ook steeds meer zie bij bedrijven is mensen die van donderdag t/m woensdag vakantie nemen. Zo kunnen ze de laatste week rustig afsluiten omdat ze geen volle week hebben om dingen aan te pakken. En op de donderdag na de vakantie starten wetende dat ze rustig beginnen omdat de vrijdag nadert. *boefjes*
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

hayke

Citaat van: FGG op 13-06-2011 11:45:45
Citaat van: rifwachter op 13-06-2011 11:34:18
Citaat van: FGG op 13-06-2011 11:25:36
Een collega van me neemt één dag voor z'n vakantie altijd een dag vrij omdat ie anders de eerste dag van de vakantie te druk is. :eusa_wall:

Dat doe ik ook  :D

Dat is toch een beetje raar? Een vrije dag nemen omdat anders de volgende vrije dag te druk is? ???

Auto inpakken? Da's nog geen half uur werk! En boodschappen doen niet veel meer.

Tsja... Ik moet bekennen dat ik een halve week  (vanaf woensdag) voor vertrek al vrij neem. Heerlijk hoor, alvast thuis 'afkoelen' van 't werk, in de vakantiestand komen, en dan rustig op vakantie! En dan erna nog een dag of twee extra... :eusa_whistle:

Maar on-topic: Gewoon over Deutschland en de koelkast thuislaten. :) Ik neem overigens altijd een koelbox mee met koelelementen...

FGG

Citaat van: jrkalf op 13-06-2011 12:40:20
Ik vind het ook heerlijk om altijd een dagje eerder vrij te nemen. Zogezegd op vrijdag vrijnemen zodat je gewoon lekker rustig de laatste boodschappen (nee, geen voedsel) kan doen en overdag even de laatste dingen kan doen alvorens je gaat rijden.

Auto inpakken is misschien zo gebeurd, maar alle koffers erbij etc. Ik begin er niet aan voordat de vakantie is begonnen. Alles in de avonden ervoor doen, niet meer nodig. Lekker rustig overdag.

Wat ik ook steeds meer zie bij bedrijven is mensen die van donderdag t/m woensdag vakantie nemen. Zo kunnen ze de laatste week rustig afsluiten omdat ze geen volle week hebben om dingen aan te pakken. En op de donderdag na de vakantie starten wetende dat ze rustig beginnen omdat de vrijdag nadert. *boefjes*

Begrijpelijk, maar deze man doet 't dus anders. Hij gebruikt écht een vakantiedag om rustig aan de vakantie te beginnen. Je kan toch ook op zondag gaan rijden?
Vorig jaar ben ik vrijdagavonds om 17u vertrokken naar Kroatië mijn vakantie diezelfde middag om 12u begon.

Inpakken van de tassen (koffers gebruik ik niet meer) doen we in de dagen ervoor. De tassen staan op een vrije kamer en langzaam maar zeker vullen de tassen zich. Mijn eigen tas doe ik in een klein uurtje.

Loezzie850

Citaat van: FGG op 13-06-2011 12:37:39
Tauerntunnel was vorig jaar goed te doen, mits je lekker op tijd bent. Wij stonden er om kwart over 5 's ochtends en waren er in 19 minuten door. 's Middags was de wachttijd een uurtje of 5. :eusa_silenced:

Ik vond een uur ook nog wel meevallen, rond het middag uur was het geloof ik. Terugweg geen stoplicht, maar hadden de tegenliggers pech, ongeluk gebeurd, x aantal uren wachten... t probleem is dat je het niet in de hand hebt, en van te voren slecht kan voorspellen of-ie dicht staat of niet.

Wel n mooie route vind ik nog steeds :)

FGG

Citaat van: Loezzie850 op 13-06-2011 12:44:49
Citaat van: FGG op 13-06-2011 12:37:39

Ik vond een uur ook nog wel meevallen, rond het middag uur was het geloof ik. Terugweg geen stoplicht, maar hadden de tegenliggers pech, ongeluk gebeurd, x aantal uren wachten... t probleem is dat je het niet in de hand hebt, en van te voren slecht kan voorspellen of-ie dicht staat of niet.

Wel n mooie route vind ik nog steeds :)

Ik moet er dit jaar ook weer door op weg naar Malta. Dit jaar wederom vertrek rond 17u en dan hoop ik in de ochtenduurtjes voor de Tauern te staan.

Loezzie850

Lekker zeg :)
Veel plezier!

En is Svenneh er al uit? ;)

FGG

O ja, we dwalen af. :eusa_wall:

@on topic: ik zou Duitslands doen, Sauerlandroute en via de Brenner Italië binnenrijden. Ook zou ik proberen om van de aanhanger af te komen. Dakkoffer misschien.

Loezzie850

;D

Koelkast niet op t dak ;)
Maar als je al voor 4 mensen bagage hebt, en kampeerspullen, is een aanhangertje misschien toch niet zo gek?
Er past VEUL in 855 maar toch.

**edit**

gaat om 854 aan het plaatje te zien... ;) aanhanger toch maar mee lijkt me ;)

FGG

Als de 4 vrienden allemaal in de S70 zitten dan wordt 't idd lastig. Als er 2 met een andere auto gaan moet 't toch kunnen, lijkt me.

Loezzie850

Citaat van: FGG op 13-06-2011 13:11:38
Als de 4 vrienden allemaal in de S70 zitten dan wordt 't idd lastig. Als er 2 met een andere auto gaan moet 't toch kunnen, lijkt me.

S70?
*wrijft eens goed in de ogen* ik zie echt een 854!

FGG

Citaat van: Loezzie850 op 13-06-2011 13:13:57
Citaat van: FGG op 13-06-2011 13:11:38

S70?
*wrijft eens goed in de ogen* ik zie echt een 854!

Sorry, zat niet op te letten: 854.

Aan de andere kant, de theorie wordt er niet anders om. ;)