Ombouwen schuif/kanteldak naar elektrisch

Gestart door Emiel, 24-05-2004 21:09:03

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Aangezien ik mijn org. schuif/kanteldak erg veel gebruik (geen airco :P) en dat gezwengel nu eigenlijk al zat ben, wil ik hem ombouwen naar elektrisch door middel van de org. Volvo set daarvoor, die wil ik van de sloop afhalen. Heeft iemand ervaring met het ombouwen van hand-o-matisch naar automatisch? En ligt de kabelboom al vanaf het dashboard (bij de schakelaars) naar de hemel? tis een modeljaar '93!

Emiel... :)

Reitse

Of er kabels liggen kan je heel makkelijk zelf controleren. Als het goed is zitten rechts van je stuur een aantal rechthoekige plaatjes. Wrik die voorzichtig los, als je een stekker tegenkomt is de voorbedrading aanwezig, anders zal je zelf met kabeltjes moeten gaan spelen...

Emiel

Als het goed is gaat het om en 6 polige stekker waarvan er 5 posities bezet zijn, klopt dat? Zit tussen de tracs en de infocentreschakelaar in.

Emiel.....

Reitse

je komt deze stekker als het goed is tegen

Emiel

Reitse

Dan moet je bovenin ook ergens draadjes tegen gaan komen :D

Emiel

Ik heb vrijdag een nieuw setje bij autorima gehaald en gister ingebouwd. Moest nog wel even een kabelboompje vanaf het dak richting kachelmotor maken. Werkt erg mooi, alleen hoort het niet zo te zijn dat er een stop stand erop zit als het dak in gesloten positie moet gaan, nu moet ik van buitenaf kijken of m'n dak wel dichtzit :(

Emiel.... ;)

Reitse

hmm.. je merkt toch als je dak dichtzit? dan gaatie niet verder meer toch?

s©ub@

even de nulstand op de stuurmotor goed instellen (een knap drieletterkwarwei, maar wel noodzakelijk)

die 0-stand zit net bij de witte pijl, zichtbaar op de foto... daar zit een klein tandwieletje wat bepaalt wanneer de motor stopt...

succes, of maak daar maar "sterkte" van... :-\
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

denkweb

mehn

Citaat van: denkweb op 31-05-2004 08:05:55
Wijs dat pijltje eens aan? :)

Ik zie ook maar één pijltje, maar die beweegt  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

Citaat van: denkweb op 31-05-2004 08:05:55
Wijs dat pijltje eens aan? :)
Zie je um niet dan? Goed kijken, daarzo ;)

s©ub@

denkweb

Dacht dat dat door de lichtval kwam ;)

s©ub@

lichtval of kebab? ;D
maar goed; had gisteren zoiets van; "dat zien ze wel" maar met een beetje footoosjop is het toch wat duidelijker geworden, toch?