Banden Volvo 850R Sedan

Gestart door Joachim, 25-05-2004 10:03:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joachim

Beste leden,

ik ben toe aan vier nieuwe banden voor mijn 850R Sedan. Ik heb veel info kunnen terugvinden op deze site ma zit nu te twijfelen tussen de Goodyears Eagle F1 en de Bridgestone Potenza S03. Which one is the best for my 850R ??? Ik lees over beide banden goede commentaar maar weet ni welke te kiezen... Graag jullie advies/hulp...

Tot slot... hoe breed kan ik gaan met een 850R... Ik las dat 215 het maximum was om de kwaliteiten van de wagen niet in het gedrang te stellen (mijn bandenboer stelde voor om bij 205 te blijven).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Dennis

#1
Ik heb zelf Bridgestone Potenza S03 er onder zitten in het formaat 215/40/17. Deze banden bevallen perfect. Super grip met droog en nat weer. Veel beter dan de Pirelli p-zero die ik ervoor had.

denkweb

205 als het 15 of 16 inch is, met 17 of 18 inch zou ik 215 erop donderen....

Jack

Ik rij met 215/45/17 (nokian nrzi) en dat past nog net op een 850R sedan.
Be realistic; ask for the impossible...

Joachim

Ok... er komen dus al zeker 215 onder  :D :D :D

Nu nog kiezen tss Goodyear of Bridgestone. Dennis, jij bent zeer tevreden over die Bridgestones S03. Maar ik heb ook heel wat goeds gelezen over de eagles f1 ("superbanden"   8)).

Moeilijke keuze...

By the way, hoeveel bandenspanning zet je op je R...Ik lees hier vanalle verhalen over meer bandendruk vooraan dan achter. Maar in OHB staat meer bandendruk te zetten op achterbanden.

Wat raden jullie aan (sportieve rijstijl).

martijn.

Bridgestone potenza slijten zeer hard, maar hebben super grip.
Goodyear Eagle slijt ook hard maar niet zoals de bridgestone.
Geloof dat de Goodyear eagle ook nog eens goedkoper is.

Jack

2.7 bar voor, 2.5 bar achter
Be realistic; ask for the impossible...

denkweb

Citaat van: martijn. op 25-05-2004 14:33:40
Bridgestone potenza slijten zeer hard, maar hebben super grip.

K** banden. Uit ervaring: NOOIT ONDER EEN 850 MONTEREN!

Volvo Felipe

Ik hou het bij  de originele Pirelli P-zero voor de 850 T5-R of 850 R


JCviggen

Citaat van: denkweb op 17-01-2007 12:02:02
Citaat van: martijn. op 25-05-2004 14:33:40
Bridgestone potenza slijten zeer hard, maar hebben super grip.

K** banden. Uit ervaring: NOOIT ONDER EEN 850 MONTEREN!

Je reageert op een post van 2 jaar geleden ;)

Potenzas zijn super als je de juiste code neemt. Zijn compleet verschillende banden afhankelijk van type. RE050 en S-03 heb ik gereden en die zijn super. Je vind nauwelijks een betere band (ook in zomerbandentests zijn brigestones héél vaak het best) maar de RE040 bv zou wel niet goed zijn. RE010 is super grip op droge weg maar niks comfort en bagger als het nat is.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Enno

Citaat van: JCviggen op 17-01-2007 12:48:09
Citaat van: denkweb op 17-01-2007 12:02:02
Citaat van: martijn. op 25-05-2004 14:33:40
Bridgestone potenza slijten zeer hard, maar hebben super grip.

K** banden. Uit ervaring: NOOIT ONDER EEN 850 MONTEREN!

Je reageert op een post van 2 jaar geleden ;)

Potenzas zijn super als je de juiste code neemt. Zijn compleet verschillende banden afhankelijk van type. RE050 en S-03 heb ik gereden en die zijn super. Je vind nauwelijks een betere band (ook in zomerbandentests zijn brigestones héél vaak het best) maar de RE040 bv zou wel niet goed zijn. RE010 is super grip op droge weg maar niks comfort en bagger als het nat is.

de potenza's RE050 onder de volvo zijn inderdaad super...maar wel met een kanttekening :

1. Ze moeten op temperatuur zijn duurt langer dan het metertje van je temperatuur halverwege ...kan wel tot 30 minuten duren
2. Beneden 7 graden...worden ze wel erg hard / zijn onbruikbaar voor veilig weggedag (op A6 oprit lange doordraaier bijna achterste voren gestaan)...

Als de banden eenmaal op temperatuur zijn......zo is mijn eigen ervaring is de grip niet te evenaren.



Als je

michiel

Ja? Als je..........
Nu ben ik toch wel benieuwd!
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Domaso

Citaat van: Joachim op 25-05-2004 10:03:52
Beste leden,

ik ben toe aan vier nieuwe banden voor mijn 850R Sedan. Ik heb veel info kunnen terugvinden op deze site ma zit nu te twijfelen tussen de Goodyears Eagle F1 en de Bridgestone Potenza S03. Which one is the best for my 850R ??? Ik lees over beide banden goede commentaar maar weet ni welke te kiezen... Graag jullie advies/hulp...

Tot slot... hoe breed kan ik gaan met een 850R... Ik las dat 215 het maximum was om de kwaliteiten van de wagen niet in het gedrang te stellen (mijn bandenboer stelde voor om bij 205 te blijven).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Misschien helpen onderstaande sites.

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen

http://www.tyres-online.co.uk/tyretest/tests.asp
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

JCviggen

Citaat van: V70Enno op 17-01-2007 14:11:22
1. Ze moeten op temperatuur zijn duurt langer dan het metertje van je temperatuur halverwege ...kan wel tot 30 minuten duren
2. Beneden 7 graden...worden ze wel erg hard / zijn onbruikbaar voor veilig weggedag (op A6 oprit lange doordraaier bijna achterste voren gestaan)..


Heb je met alle performance somerbanden...zo kan je ook aanhalen dat ze in de sneeuw gevaarlijk zijn. Heb zelf nooit last gehad van het koud zijn, merk wel iets minder grip uiteraard.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Ludo

Citaat van: denkweb op 17-01-2007 12:02:02
Citaat van: martijn. op 25-05-2004 14:33:40
Bridgestone potenza slijten zeer hard, maar hebben super grip.

K** banden. Uit ervaring: NOOIT ONDER EEN 850 MONTEREN!

:eusa_think:
wat een ommekeer Daan.

Citaat van: denkweb op 10-06-2006 22:27:29
Lalalala... dinsdag 5 titans laten voorzien van Bridgestone Potenza's RE040's in de maat 205/45/17. Ben benieuwd wat deze banden me gaan bieden, vooralsnog bevalt dit me prima!

Citaat van: denkweb op 14-11-2006 19:34:47
een paar fraaie Titans met Bridgestones en een goed profiel... heb er alle vertrouwen in dat ik de winter goed doorkom.
:evil: