Velgen + Bandenmaat?

Gestart door thecrew, 25-05-2004 16:57:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thecrew

Ik kan/ga een setje velgen kopen voor mijn V70 Classic. De maten zijn: 18inch velgen + de bandenmaat is 225-40-18

Past dit zomaar of heb ik spacers of zo nodig? En moet ik de snelheidsmeter aanpassen?

Graag wat advies, kan het via de zoekfunctie niet vinden.
Thanks

Remmen en schijven zijn overigens gewoon standaard.

Johann

Ligt aan de ET waarde van de velg..

Jur heeft deze maat op 18" Pegasus wielen zitten, nieuwe R, en hij moest achter een randje van het spatbord laten bijwerken.

De Pegasus is 18" x 8 ET46. Veel andere types zijn ET40-43 en die komt dus nog verder naar buiten.

Entuscan

#2
225/40r18 is ook te hoog voor een tdi

best 225/35R18
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

thecrew

Heb net johann gemaild met een foto en die waarschuwde al dat het waarschijnlijk E35 was en dus niet zou passen. De velgen zaten onder een 850 overigens, maar staken teveel naar buiten. Geweldig he zo'n forum ;D

mauricenl

#4
Onlangs kocht ik een 850 Estate met 215x45x17" AVON ZZ3 sloffen.
Nu lees ik dat dit zou moeten passen zonder aanlopen, als de maat van "het hart van de velg" maar juist is.

Nu wil het geval dat deze banden bij mij zowel aan de binnenkant (bij volledig uitsturen) als aan de buitenkant aanlopen  ???  

Is de maximale uitslag van de wielen misschien te stellen? :-\ en kan je het binnenscherm van de wielkast zonder problemen verwijderen of hebben jullie misschien nog andere tips.

Danny

Ik heb de 'uitslagplaatjes' van een C70 op de draag armen gemonteerd,
die zijn dikker, waardoor de band niet aanloopt.


hunter2

je kunt stuurslag begrenzers in het stuurhuis zelf monteren,
is een orgineel volvo produkt kun je zo ergens bestellen
HUNTER PARTS

Rad

Passen 7,5x17 velgen ET 35 met 215/45 R 17 banden op de 850 zonder aanpassingen?