Het is weer zover, na 114.000 km

Gestart door ruud, 18-06-2011 08:54:53

Vorige topic - Volgende topic

ruud

Het lijkt erop dat de pomp weer kaduuk is, vervangen bij 213740 km en 114000 km verder loopt Olaf niet meer op LPG zonder de motormanagement lamp te laten flikkeren. Schokken doet hij daarbij ook, maar in mijn beleving minder fel.
Wel zit er nu ook één injector goed los.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Het vervaal van 114000km geleden lees je hier:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17014.msg302190.html#msg302190

Ik overweeg om het gas te laten demonteren, wat zouden jullie doen?

Vulk

Pomp vervangen als dat nodig is, injector laten vastzetten, doorrijden...

En dan om de 30-40 000km de olie van de pomp laten vervangen/bijvullen.

ruud

Moet er olie worden vervangen van de pomp? Dat heb ik nog nooit gehoord, heeft mij nog nooit iemand gezegd of zit ik hier werkelijk voluit te pitten?

)()()sT

De Nederlandse inbouwers kijken je vaker glazig aan als je dat vraagt; volgens velen niet nodig.
Toch verliest ie na verloop van tijd olie, en tijdig verversen en dus ook bijvullen verlengt de levensduur van je pomp.

Vulk

Ludo

Balen Ruud.
We hebben inderdaad nog een generatie pompen die eigenlijk niet deugd.
De nieuwere types hebben er geen last van, echter Vialle levert ze niet voor onze auto's.
Het schokken is normaal, maar de oorzaak is niet een losse injector.
Die moet wel terug vastgelijmd worden.
Pompolie vervangen is niet voorgeschreven, maar ervaringen tot nu toe zijn positief.

Citaat van: ruud op 18-06-2011 08:54:53
Ik overweeg om het gas te laten demonteren, wat zouden jullie doen?

Ieder zijn keuze natuurlijk.
Benzineprijs is ongeveer x3.
Over een afstand van 114.000km is er zowat 10.000 euro minder uitgegeven aan brandstof.
In totaal (als ik je km stand even bekijk) op ±225000km dik 20.000euro.
Dan zou ik zeggen, het blijft balen, maar een nieuwe pomp is tegenover dat verschil peanuts...
;D  ;)

ruud

Als het goed is zit zaterdag de nieuwe pomp erin. Mesman zal zich erover ontfermen, net als over de airco en de injector.

ruud

Diagnose Mesman: pomp kaduuk. Er komt een gereviseerde pomp in. Deze is aanzienlijk goedkoper en daar heb ik dan twee jaar garantie op.

KIM

Ik heb laatst na 150.000 km de olie laten verversen bij Limburgse LPG technieken. Er zat niks meer in; het lijkt mij dus wel duidelijk waarom de pomp kapot loopt.
Ik werd geadviseerd om over 100.000 km uiterlijk weer terug te komen. De kosten zijn een fractie van die van een andere pomp; daar heb ik wel een ritje Belgie voor over.

)()()sT

Als mijn V70 weer loopt ga ik er ook voor.... Pomp draait nu ca. 60.000 km.
De 850 moet eigenlijk ook ::)

;D

Marc O.

Binnenkort ook maar eens naar Eksel afreizen. Pomp zit er nu ca. 60.000km in.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Ruud, doet ie het weer, injector(s) vast?.
De airco koelt ook weer?, of ben je nog aan het puffen?.  ;D

ruud

Nou, dat kan zomaar verkeren hoor!
Zaterdag opgehaald en dinsdag weer teruggebracht, Airco was niet goed gedaan, passagiersruimte was zeiknat en door de bochten liep de fan aan. Ook deed de radio het niet meer. Maar vandaag de S70 opgehaald en het ziet ernaar uit daat het nu wel goed is.

Ludo

mm dat is wel jammer om te lezen, nieuw en dan lekken.  :-\
Een leiding los of niet vastgezet?.
Hou het toch maar in de gaten, de eerste dagen.

ruud

Ga ik zeker doen.
Ik had als leenauto de V70 AWD GT   :Pvan Peter mee, met ruim twee ton op de klok bolt dat echt prima. De tweede V70 is toch echt een zeer fijne VOLVO.
Is te koop, fijne auto met LPi en goed werkende airco.