Geluid stuurbekrachtiging

Gestart door twintigV, 18-06-2011 20:21:27

Vorige topic - Volgende topic

BarryB

Zo ontlucht je het stuurhuis als je een paar keer naar links en recht stuur.

twintigV

Gaat dat ook niet gaande het rijden?
Eigenlijk ook mijn vraag; lost het probleem zich na het bijvullen niet vanzelf op?

Red Devil

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn focus Rallye 2.0-16. Die pomp schreeuwde het echt bij hoge toerentallen uit. Bleek de pomp stuk te zijn. Ik moest ook continu bijvullen. Was gelukkig een lease-auto.

Gr.
ted

twintigV

Zal morgen mijn garage  bellen hoe lang ik daar mee door kan rijden, gaan a.s. zaterdag op vakantie naar Italië. Ben benieuwd.

Vulk

twintigV

Citaat van: Vulk op 19-06-2011 18:39:56
Is dit wat eigenlijk?
http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/5721/nm/1994_1997_Volvo_850_Turbo_Rebuilt_Power_Steering_Pump/category_id/176

Een nieuwe pomp is 200 dollar.
Als ik dan bedenk wat de prijzen alhier zullen zijn...
Dat bedoel ik dus, 159 dollar + arbeidsloon, klote auto, ik begin het een beetje zat te worden rijdt ik eens en maand zonder problemen is er weer wat.
Grrrr.

-D©©©L-

Citaat van: twintigV op 19-06-2011 21:34:57
Citaat van: Vulk op 19-06-2011 18:39:56
Is dit wat eigenlijk?
http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/5721/nm/1994_1997_Volvo_850_Turbo_Rebuilt_Power_Steering_Pump/category_id/176

Een nieuwe pomp is 200 dollar.
Als ik dan bedenk wat de prijzen alhier zullen zijn...
Dat bedoel ik dus, 159 dollar + arbeidsloon, klote auto, ik begin het een beetje zat te worden rijdt ik eens en maand zonder problemen is er weer wat.
Grrrr.

of gewoon voor 50 euro een goede gebruikte pomp kopen en zelf de handen vuil maken.

Vulk

Hoe weet je of het een goede is of niet?

De mijne maakt geluid maar doet't verder goed. Is dat dan een goede?

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 19-06-2011 21:43:08
Hoe weet je of het een goede is of niet?

De mijne maakt geluid maar doet't verder goed. Is dat dan een goede?

Beluisteren voor je hem demonteert.  ;)

twintigV

Dus... geluid maken is geen probleem?
Ik ben geen sleutelaar, als ik terugkijk op het verwisselen van mijn LMM, vele malen gecorrespondeerd via het forum, uiteindelijk gelukt, ik vind mezelf heel wat op dat moment, maar jij lacht erom.
Gr.

UserID6342

Der zijn zat mensen op het forum die je wel, tegen een geringe vergoeding, willen helpen hoor, dus dat kan het probleem eigenlijk al niet zijn lijkt me (als je je handen zelf niet vuil wilt / kunt maken)

twintigV

Citaat van: Dirk342 op 20-06-2011 06:14:57
Der zijn zat mensen op het forum die je wel, tegen een geringe vergoeding, willen helpen hoor, dus dat kan het probleem eigenlijk al niet zijn lijkt me (als je je handen zelf niet vuil wilt / kunt maken)
Dat is fijn om te lezen.
Vanochtend even overlegd met de garage(Auto en Emotie); het kan twee kanten op, of het gaat na nog een keer(ietsje meer dan mag) bijvullen, er zit waarschijnlijk nog lucht in, vanzelf over, of het is toch slijtage maar je kunt er nog mee door rijden, hij zal niet vastlopen, hooguit zwaarder gaan sturen.
Vooralsnog merk ik daar niets van dus laten we hopen op het eerste.
Je zat al vroeg achter je computer Dirk!
Gr.

rovelra

Als je de nieuwe setup hebt met het reservoir bij de schokdemper toren zou ik dit topic eens bekijken
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49853.msg1037583.html#msg1037583

Als je een pomp nodig hebt pb maar ( heb destijds mijn pomp vervangen terwijl achter af bleek dat het antischuimpijpje weg was in het reservoir)

twintigV

Dat had ik al gelezen (zoekfunctie"stuur")
Ik heb het "oude"systeem.
Gr.

FGG

Ik heb een 2e-hands op de kop getikt, dat zal je rond de 5 tientjes kosten. Montage kun je evt nog door een willekeurige monteur laten doen, dan ben je voor rond de 100 euro klaar.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: