Motorwissel

Gestart door PeterM, 19-06-2011 23:02:23

Vorige topic - Volgende topic

PeterM

Ik heb mijn motor vervangen, aangezien de oude een kapotte kopbout had. Het is me toch wel enigszins tegengevallen om zo'n motor (2,5T) te wisselen, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Op het moment dat ik voor de eerste keer de sleutel omdraaide liep ie direct  :), Even een tijdje laten lopen en geen vreemde geluiden. Echter wel wat rookontwikkeling. Ik heb de olie geflushed (of moet ik zeggen de moter geflushed) en ook toen wel rook (blauw). Vervolgens de eerste proefrit gemaakt en dat leek de eerste kilometers heel goed, totdat ie echt op temperatuur kwam. Ik wist niet wat ik zag in mijn acheruitkijk spiegel, het leek wel een tank die een rookgordijn aan het leggen was. Ben voorzichtig weer naar huis gereden en heb de V70 enigszins teleurgesteld neergezet. 's Avonds toch maar weer een ritje gemaakt en zag dat de rookontwikkeling al een stuk minder was. Vanochtend weer een stuk gereden en even flink doorgetrokken op de snelweg. Alleen aan het einde van de afslag van de snelweg nog wat blauwe rookontwikkeling. Uurtje geleden hetzelfde rondje nog een keer (ongeveer 20 kilometers) en weer aan het einde van de afslag van de snelweg blauwe rook. Als die stationair loopt, rookt ie nog licht (ook blauw). Nu denk ik (en hoop ik) dat de uitlaat nog wat olie/koelvloeistofresten bevatte en dat ik die nu aan het verbranden ben. Als dat inderdaad zo is, na hoeveel kilometer zou dat dan weg moeten zijn? Het zal toch niet zo zijn dat ik er een blok in heb gezet die ook niet 100% is? Blok loopt overigens heel mooi! Iemand suggesties of tips wat de rook eventueel zou kunnen betekenen?

Hans Duiven

Turboproblemen als je auto al rookte of nu de klepseals bij het verse blok?

)()()sT

Heb jij de auto nog, of inmiddels ingeruild op die T5?
In januari heb ik een 850 gekocht waar de geplofte turbo de olie direct de uitlaat in gooide.
De auto rookte als een idioot (onverbrande olie, maar rokend door de hitte in de uitlaat).

Na de turbowissel begon ie na een tijdje weer te roken, en dat bleef maar komen. We hebben de uitlaat gedemonteerd (turbo en downpipe waren dus 'nieuw') en de auto zonder uitlaat gestart; geen rook meer.
De uitlaat zat zoals ook te verwachten was tjokvol olie en lag zelfs naast de auto nog te walmen ;D

PeterM

Ik heb 'm nog steeds, maar heb er afgelopen zaterdag wel een V70 T5 bijgekocht. Ben er nog niet uit wat ik met die andere ga doen. Aangezien ik binnenkort op vakantie ga naar Kroatiƫ met caravan en al, had ik geen goed gevoel om dat met m'n 2.5T te gaan doen. Ben tot dusver erg tevreden met m'n T5. Mijn 2,5T had al aardig wat trekkracht, maar deze T5 overtreft dat ruimschoots.

Groet,

Peter