Griekenland

Gestart door rogerV701998, 22-06-2011 11:54:43

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Tja, wat is wijsheid.

1. gewoon uit de EU donderen
2. financieel de boel (blijven ondersteunen), terwijl ze niet willen hervormen.

2. Uit de EU zetten is een slimme oplossing, die uiteraard consequenties zal gaan hebben voor zowel Griekenland als de landen of investeerders die daar al ingeinvesteerd hebben.
Echter is dit wel een flinke waarschuwing voor de landen die ook al een tijdje op de nominatie staan om om financiele hulp te gaan moeten vragen, los je financiele ellende op of je wordt uit de EU gedonderd.

2. Financieel geld in een land pompen dat niet wil hervormen is geld in een bodemloos vat donderen, ook dan moet je op termijn maar zien of je nog wat return of investment kan krijgen, en al helemaal of je je geleende geld uberhaupt nog terug ziet.
Eenmaal ingestapt wordt het steeds moeilijker om als nog uit te stappen, omdat je dan zeker weet dat je geld pleite is.

Daarnaast ben ik van mening dat die hele EU een groot drama aan het worden is van regeltjes die ze bedenken, die zelfs direct invloed hebben op de interne gang van zaken van aangesloten landen, zonder dat de burgers van deze landen nog enigsinds inspraak hebben op de koers die de EU uitzet.

Ook wordt er binnen de EU grof met geld gesmeten, de begrotingen moeten omhoog, terwijl je hier, je riem maar lekker moet gaan aantrekken.

Er komen steeds meer landen bij die in financieel opzicht niet passen bij de huidge "rijkere" landen, waarbij komt dat ook de manier van leven en de structuur niet strookt met de westerse gedachten.

henry classic v70

Juist, ik heb absoluut geen zin om mijn broeksriem aan te moeten trekken  :eusa_snooty:
Eerst eigen land de boel op orde!!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Reitse

Citaat van: hendrik75 op 22-06-2011 13:23:44

Maar als we de vergelijking even downsizen naar binnen NL:
Toen de Nederlandse gulden in het koninkrijk der Nederlanden als betaalmiddel ging gelden voor álle provincies en de "schatkist" centraal vanuit Den Haag beheerd werd bleek dat sommige provincies meer geld in de schatkist stopten dan dat ze eruit haalden, en anderen weer meer guldens nodig hadden dan ze inbrachten.. Zelfs vandaag is de binnenlandse geldstroom niet gelijk verdeeld. Overheidsgeld stroomt vanuit de randstad gestaag richting het Noord-Oosten.....

Huh? Hoeveel Gronings geld (gaswinst Slochteren) gaat er naar de schatkist toe waar wij niks meer van terugzien? Het meeste blijft echt wel in de randstad hangen omdat daar files staan ;)

FGG

Citaat van: mehn op 22-06-2011 13:27:57
Citaat van: FGG op 22-06-2011 11:56:38
Simpel. Voor het lidmaatschap van de EU moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Griekenland voldoet niet (meer) dus eruit.

Nederland ook niet.

Maar wij brengen meer geld in het laatje dan Griekenland en wij hebben ook geen miljoeneninjecties nodig. Zoals jij het stelt zou je dus met een overtreding van de maximumsnelheid van 3km/u ook je rijbewijs moeten inleveren.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sem

Citaat van: Spin! op 22-06-2011 13:41:51
Er zijn mensen in NL die kei-hard werken, en op diverse sociale voorzieningen worden gekort. Voor hen is het erg frustrerend om te weten dat belastingcenten naar niet bestaande kinderen gaat als kinderbijslag naar het buitenland.

Nu Griekenland op het punt staat een miljoenen injectie te krijgen van NL, terwijl andere mensen hier gekort worden op kinderopvang, ziekenkostenverzekering omhoog gaat, etc etc etc. is het begrijpelijk dat dit de druppel is, en dat men Griekenland het liefst per direct in zee ziet zinken.

Topinkomens in Griekenland betalen bijna geen stuiver aan belasting. Pensioen met je 52e. Er staan miljoenen griekse duiten op buitenlandse rekeninge. Laat dat eerst herstellen.

En laat die Grieken eerst zelf werken. En voor een huisje zitten met blauwe deur, en af en toe een inktvis tegen de muur aan smijten, is géén werken.

Zo...en dat is gezegd ;D Conclusie: Geen stuiver naar Griekenland.
100% mee eens! Als ze nou met man en macht bezig waren om de boel te redden... dan zou ik er al heel anders over denken, maar zolang er niet van klopt hoeft wat mij betreft daar geen cent naar toe. Ben ik straks tot m'n 67'ste aan het werk (want daar gaan we naar toe..) en dan ben ik dus aan het werk om daar iemand met z'n 52'ste lekker te laten luieren. Flikkerstraal op!  >:(  :eusa_naughty:

Reitse

Wat is er eigenlijk mis met werken tot je 67e / 70e / 80e?

Scheelt een hoop "vrijetijdsverkeer" op wegen, in treinen en op het water :D

FGG

Citaat van: Reitse op 22-06-2011 14:13:01

Dus als jij de keuze zou hebben dan werd 't 80?

Reitse

Citaat van: FGG op 22-06-2011 14:15:12

Ik verwacht niet dat ik zo oud word maar zou het in principe geen probleem vinden.
De vraag is of het praktisch is gezien de te verwachten ouderdomskwalen, maar wat langer doorwerken dan we nu doen is echt niet het einde van de wereld toch?

Quota

Citaat van: Ben op 22-06-2011 12:42:13
Hee, de zonnebloem !

Nederland en andere Noord Europese landen hebben veel te grote belangen in zuid Europa.
Griekenland, en dan logischerwijze ook andere landen, uit de EU knikkeren lost niets op.
Hervormingen moeten binnen de landen gaan plaatsvinden en het lijkt er op dat ze dat in Griekenland nu beginnen door te krijgen.
Daarom gewoon lid laten blijven, niet op korte termijn denken maar op hele lange termijn.
Maar wel een poosje wachten met nog meer oost Europese landen binnenhalen. Daar moet de beschaving eerst maar eens worden bijgebracht.

mee eens

Sem

Justin-850

Citaat van: Reitse op 22-06-2011 14:22:53

Ik verwacht niet dat ik zo oud word maar zou het in principe geen probleem vinden.
De vraag is of het praktisch is gezien de te verwachten ouderdomskwalen, maar wat langer doorwerken dan we nu doen is echt niet het einde van de wereld toch?

Zoals ik er nu, op m'n 21e tegenaan kijk zeg ik inderdaad van niet. Mits het werk wat je doet enorm leuk is natuurlijk. Maar ik ben toch echt bang dat als ik over 46 jaar nog steeds aan 't werk ben ik er anders over denk...... Dan mag de volgende generatie klaarstaan om het werk te doen ;)

FGG

Citaat van: Reitse op 22-06-2011 14:22:53

Op zich is het langer doorwerken niet zo'n probleem. Wat wel stoort is dat ik maandelijks een kleine 300 euro afdraag richting een pensioenfonds en ik daar op deze manier meer aan ga betalen en minder van terug zie. Kortom je voelt 't aan 2 kanten.
Aan de andere kant is mijn vrije tijd me heel dierbaar en lijkt 't me heerlijk om daar na mijn 6xe van te genieten, hoe verder die leeftijd komt te liggen hoe minder tijd er over blijft.

walter leever

het probleem is begonnen met de leugen van griekenland(beetje dom van de rest van europa omdat niet dubbel te checken. :eusa_wall:,ze wilden echter zo snel mogelijk een groot"machtsblok"vormen tegen amerika,azie,etc)
't gevolg is dat de rest van europa nu moet betalen(wie is de rest?de "gewone" man en vrouw(trouwens de leugen kwam ook niet van de "gewone" griekse man of vrouw,dus die vallen eigenlijk weinig te verwijten) :eusa_silenced:
Dat de topinkomens  bijna niets tot niets bijdragen in de belasting is bij ons (nederland,belgie,etc)eigenlijk niet anders(beetje eerlijk blijven),we zitten nu eenmaal in een vrije markteconomie(houdt dus in dat de rijken steeds(sneller)rijk(er) worden en de rest achteruit boert. :eusa_doh:
Ik persoonlijk denk dat 't 1 van de grootste miskleunen is geweest allertijden(voor de gewone mensen),1 europa bedoel ik,vraag jezelf af.is 't sindsdien zoveel beter geworden? :eusa_think:

We zitten er nu mee,en denk dat 't niet zo simpel is griekenland er zomaar uit te gooien(haken en ogen)

Trouwens ik weet niet wie(land)als voorbeeld moet gelden in europa(neem nu duitsland,altijd beschouwd als een economisch "wunderkind",waar je nu 2 of 3 jobs  moet hebben om een beetje rond te komen(afschaffing minimumlonen?????)

walter

henry classic v70

Als ik kijk naar m'n eigen vader; die werd op z'n 52e afgekeurd op een versleten rug (en dan bedoel ik echt versleten, 4 tussenwervelschijven verdwenen.....) Op z'n 66e werd hem meegedeeld dat hij prostaatkanker had wat hij 3 maanden heeft volgehouden.........

Geboren 1931 dus een oorlogskind die vanaf z'n 13e jaar alleen maar keihard heeft gewerkt (en hier z'n lichaam mee naar de kl*ten heeft geholpen) zodat wij het thuis goed hadden.
Hij was nog één van de generatie die dit land heeft helpen opbouwen maar heeft weinig kunnen genieten van z'n pensioen....

Voor mij een voorbeeld hoe het vooral niet zou moeten, m'n rug is al slecht (ook door keihard werken) ben waarschijnlijk op tijd gestopt maar of ik het red met de rug tot 67 jr....?
Ik probeer daarom ook vooral in het NU te leven en NU te genieten het zogenaamde Nuïsme :eusa_whistle:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Justin-850

Citaat van: henry classic v70 op 22-06-2011 15:36:42
Als ik kijk naar m'n eigen vader; die werd op z'n 52e afgekeurd op een versleten rug (en dan bedoel ik echt versleten, 4 tussenwervelschijven verdwenen.....) Op z'n 66e werd hem meegedeeld dat hij prostaatkanker had wat hij 3 maanden heeft volgehouden.........

Geboren 1931 dus een oorlogskind die vanaf z'n 13e jaar alleen maar keihard heeft gewerkt (en hier z'n lichaam mee naar de kl*ten heeft geholpen) zodat wij het thuis goed hadden.
Hij was nog één van de generatie die dit land heeft helpen opbouwen maar heeft weinig kunnen genieten van z'n pensioen....

Voor mij een voorbeeld hoe het vooral niet zou moeten, m'n rug is al slecht (ook door keihard werken) ben waarschijnlijk op tijd gestopt maar of ik het red met de rug tot 67 jr....?
Ik probeer daarom ook vooral in het NU te leven en NU te genieten het zogenaamde Nuïsme :eusa_whistle:

En daar heb je volkomen gelijk aan! Leef met de dag, morgen kan alles anders wezen!

Geniet waarvan je genieten kunt en maak je niet te druk om anderen ;)