Martijn_B stelt zich voor

Gestart door Martijn_B, 17-07-2011 16:53:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn_B

Hallo allemaal,

Bij deze even een korte introductie va mijzelf. Ik ben Martijn, 23 jaar en rij momenteel een Renault Clio RS 2.0 16v uit 2001. Omdat deze auto prima bevalt, maar op de langere stukken wat minder comfortabel is, wil ik gaan kijken naar een Volvo T5.

Verders doe ik naast de studie (bedrijfskunde) en het werk (business controller) ook nog een webshop runnen in auto detailing producten. (www.wax-on.nl). Het poetsen/detailen van auto's is dus ook mijn grootste hobby en doe ik zeer regelmatig.

Ik heb eerder een S40 uit 2003 gehad, en wij als familie een S70 2.0, S60 2.4 140pk en sinds 2 jaar een final edition S60 2.4 170pk.



Ik twijfel nog erg tussen 3 modellen: C70 T5, 850 T5 of S60 T5. De S60 lijkt het meest rationeel, de 850 heeft iets wat ik niet kan beschrijven (de één vind hem tijdloos, de ander een blokkendoos), en de C70 vind ik de mooiste qua looks maar minst praktisch. (al zitten wij zelden met meer dan 2 personen in de auto).


Momenteel is het eerst zaak deze te verkopen (/ruilen):


En dan gaat de zoektocht pas echt serieus beginnen!

Groet,

Martijn
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

FGG

Citaat van: Martijn_B op 17-07-2011 16:53:35
Ik twijfel nog erg tussen 3 modellen: C70 T5, 850 T5 of S60 T5. De S60 lijkt het meest rationeel, de 850 heeft iets wat ik niet kan beschrijven (de één vind hem tijdloos, de ander een blokkendoos), en de C70 vind ik de mooiste qua looks maar minst praktisch. (al zitten wij zelden met meer dan 2 personen in de auto).

Je omschrijft 't hier goed:
de S60 is de verstandige keuze, nieuwere generatie, comfortabeler, minder rammels, moderner.
de 850 is de emotionele keuze, stoer, markant, tijdloos, ook comfortabeler, maar een oudere techniek, rammelt meer, etc. De oudere techniek heeft wel weer de voordelen met het onderhoud, veel kun je zelf doen of door een doorsnee automonteur
de C70 is een tijdloze schoonheid, fantastische auto, net tussen de generatie 850 en S60 in. Maar idd niet praktisch.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rovelra

Veel succes met je keuze , zal niet makkelijk worden.

Leuke website met goede produkten !!

Zit er forum korting in ? LOL

reneetje

Citaat van: FGG op 17-07-2011 17:06:32
Citaat van: Martijn_B op 17-07-2011 16:53:35
Ik twijfel nog erg tussen 3 modellen: C70 T5, 850 T5 of S60 T5. De S60 lijkt het meest rationeel, de 850 heeft iets wat ik niet kan beschrijven (de één vind hem tijdloos, de ander een blokkendoos), en de C70 vind ik de mooiste qua looks maar minst praktisch. (al zitten wij zelden met meer dan 2 personen in de auto).

Je omschrijft 't hier goed:
de S60 is de verstandige keuze, nieuwere generatie, comfortabeler, minder rammels, moderner.
de 850 is de emotionele keuze, stoer, markant, tijdloos, ook comfortabeler, maar een oudere techniek, rammelt meer, etc. De oudere techniek heeft wel weer de voordelen met het onderhoud, veel kun je zelf doen of door een doorsnee automonteur
de C70 is een tijdloze schoonheid, fantastische auto, net tussen de generatie 850 en S60 in. Maar idd niet praktisch.

S60 is net zo onpraktisch als de C70 ,in  allebei kunnen net 2 dwergen achterin zitten met de beentjes in de nek ... :eusa_shifty:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

BenC70ES

Citaat van: reneetje op 17-07-2011 17:30:19
Citaat van: FGG op 17-07-2011 17:06:32
Citaat van: Martijn_B op 17-07-2011 16:53:35
Ik twijfel nog erg tussen 3 modellen: C70 T5, 850 T5 of S60 T5. De S60 lijkt het meest rationeel, de 850 heeft iets wat ik niet kan beschrijven (de één vind hem tijdloos, de ander een blokkendoos), en de C70 vind ik de mooiste qua looks maar minst praktisch. (al zitten wij zelden met meer dan 2 personen in de auto).

Je omschrijft 't hier goed:
de S60 is de verstandige keuze, nieuwere generatie, comfortabeler, minder rammels, moderner.
de 850 is de emotionele keuze, stoer, markant, tijdloos, ook comfortabeler, maar een oudere techniek, rammelt meer, etc. De oudere techniek heeft wel weer de voordelen met het onderhoud, veel kun je zelf doen of door een doorsnee automonteur
de C70 is een tijdloze schoonheid, fantastische auto, net tussen de generatie 850 en S60 in. Maar idd niet praktisch.

S60 is net zo onpraktisch als de C70 ,in  allebei kunnen net 2 dwergen achterin zitten met de beentjes in de nek ... :eusa_shifty:

C70 coupé is volgens mij een stuk ruimer (beenruimte) dan een S60 achterin, alleen er geraken is lastiger.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Martijn_B

Bedankt voor het welkom!

@Rovelra-> Een clubkorting is wel te regelen, zou daar behoefte aan zijn?

Ik vind de S60 achterin inderdaad niet zo heel erg ruim, maar wel wat handiger als mensen in moeten stappen. De C70 heeft misschien inderdaad wel meer beenruimte, alleen qua hoofd-ruimte lever je dan weer in. De 850 is gewoon cool... alleen er zijn niet zoveel sedans en de aanschafprijs t.o.v. een nieuwere S60 is bij mijn vriendin nog niet echt rationeel te verklaren...

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Ah, een nieuwtje! Pa heeft zojuist besloten om de volgende auto aan te schaffen:





C70 2.4 T Prestige!

Nu moet er dus wel een T5 komen  :eusa_doh:

Ook even kijken of de 2.4T nog wat pittiger te maken is, met 193pk is hij vlot, maar niet echt snel!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Berichtje terug van Marc, 235pk is goed te doen en dat is mooi, +40pk!

Eerst even een paar weekjes rijden, maar daarna zal er vast een vermogenskuurtje aankomen.

Kent iemand trouwens deze C70 T5?

http://link.marktplaats.nl/465282444
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

rovelra

Als je gaat chippen kun je dan niet beter een t5 nemen gelijk?
De 2.4 blokken zijn toch minder sterk dan de 2.3 blokken ?

robin-850-92

klopt, 2.4T blokken zijn wat minder sterk dan de 2.3 T-5 motoren. De 2.4T blokken hebben een LPT en een T-5 heeft een HPT
je zal daarom oom meer vermogen uit een 2.3 halen dan een 2.4. Mijn ervaring is dat de 2.4T motoren erg veel Black Sludge krijgen, waaronder ook de nieuwere 2.5T motoren.

Frankglt

Citaat van: FGG op 17-07-2011 17:06:32
de C70 is een tijdloze schoonheid, fantastische auto, net tussen de generatie 850 en S60 in. Maar idd niet praktisch.

Niet mee eens Florian, je past uitstekend met 2 personen in een C70, zelfs met 4 volwassenen gaat dat goed. Ook kun je heel goed met een C70 van A naar B rijden, bij mij de eerste vereiste bij het kopen van een auto. Daarnaast is de C70 natuurlijk de fraaiste Volvo ooit gemaakt (vooruit, samen met de P1800 dan).

Frankglt

O ja, die C70 van je vader ziet er erg fraai uit, heel mooi en apart, die lichte bekleding met dat donkere bovendek.

Martijn_B

Dankjewel!

Even voor de duidelijkheid: Mijn vader heeft een 2.4T gekocht, ik zal naar een T5 gaan kijken. Echt 'tunen' zal er niet gebeuren met de 2.4T (andere turbo, uitlaat, etc) maar iets pittiger zou wel fijn zijn.

De kleurencombo is inderdaad mooi, zodra de auto er is zal ik samen met pa beginnen met detailen van de auto. Dit wel in stapjes, door een andere baan heb ik niet zomaar 3 dagen achter elkaar tijd. Goed wassen en kleien zal de eerste stap wel zijn!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software