Bout krukaspoelie

Gestart door Red Devil, 25-06-2011 09:39:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Devil

Bij het vervangen van de distri een week of drie geleden heeft men de krukaspoelie weer gemonteerd met de oude bout en loctite. Kan dit problemen geven. Moet deze bout altijd worden vervangen.

Ik hoor het graag.


Gr.
Ted

Rijns_t5r

ja deze moet je altijd vernieuwen,dit is een rekbout,als hij 1 x is gebruikt is de rek er uit,dus de kans dat hij los gaat lopen is erg groot.
zijn verhalen op het forum bij wie dit gebeurt is,en daar word je niet vrolijk van.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

elianmars

#2
Die bout kan gewoon gebruikt worden, hoor.




























Het kost alleen 2600 euro om de motor weer lopend te krijgen. Ik heb de factuur hier nog liggen.......  :eusa_wall: :eusa_wall:


FGG

Zou ie al bij de garage zijn? ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rijns_t5r

dat bedoel ik dus,wilde jou narigheid van toen niet weer tentoonstellen marcel,dus ik dacht die reaggeert vanzelf  ;)

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Red Devil

Citaat van: FGG op 25-06-2011 09:53:52
Zou ie al bij de garage zijn? ::)

Als je mijn auto daarmee bedoeld, ja, die staat inmiddels weer in de garage. Hij rammelde als een oude koffiemolen. De garage vertrouwde het niet en wilde hem houden. Ik verdenk zelf de spanner van de multiriem. Ik vroeg de garagist of de bout van de krukaspoelie was vervangen, mede door de verhalen die ik hier heb gelezen en het verhaal van Marcel. Hij gaf aan dat dat niet het geval was.

Gr.
Ted

FGG

Dan is ie iig eerlijk.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Red Devil

Ja, is verder wel een fijn bedrijf om zaken mee te doen. Zijn nog niet zolang geleden voor zich zelf begonnen en werken hard aan hun reputatie. Prijzen zijn ook netjes.

elianmars

Als toetje kreeg ik na reparatie van het spul ook gerammel onder de motorkap. Dat was toen de spanner van de distributieriem. Dat kon er ook nog wel bij....

Hopelijk is het bij jou de spanner van de multiriem.

Red Devil

let;s hope so.....
toch zal ik ze dan vragen de bout te vervangen!

Red Devil

vandaag bericht gekregen van de garage. Krukaspoelie was inderdaad iets losgekomen. verder was er geen schade ontstaan. Bevestiging word morgen vervangen onder garantie. gevalletje goed wegkomen.....

Gr.
Ted

RRRRR_Ramon

Jij komt van geluk nog eens onder een tram...  :eusa_shifty:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

 :o :o

Dat geluk had ik dan weer niet.......  :eusa_shifty:

Red Devil

Net de auto opgehaald en nog even met de garagist staan praten. Bleek dat de 4 inbusboutjes waar de poelie mee vast zit los zaten. Drie waren er al weg. De centrale bout zat nog wel goed vast. Vandaag zijn alle 5 de bouten vervangen. keurig afgehandeld.

En inderdaad onnoemelijk veel geluk gehad..... ;D


Gr.
Ted