Trillende remmen (ja, topic 754763 hierover)

Gestart door 850-2.520V-Driver, 28-06-2011 00:28:24

Vorige topic - Volgende topic

850-2.520V-Driver

Maar ik heb naar mijn idee weer eens wat aparts..

Ik krijg namelijk last van trillende (vind 't eigenlijk niet eens trillen, lijkt meer alsof ze heeeel stroef gaan met bijbehorend geluid) remmen, naarmate de buitentemperatuur hoger is, zo lijkt.

Vorig jaar zomer had ik hier al last van, maar aangezien er geen vreemde slijtage zichtbaar was aan de schijven en de blokken ook nog genoeg dikte hadden, niet veel aandacht aan besteed.
Het stomme is dus, ik heb er de hele herfst/winter totaal geen last van gehad, ook niet met stevig doortrappen en veel remmen.
En nu is het weer heet en het is weer terug.
Nog stommer: 's morgens als 't nog enigzins koel is en ik rijd naar m'n werk, nergens last van. 's Middags dezelfde route terug en halverwege begint 't :eusa_think:

Ben ik nou gek of kan de buitentemp hier echt mee te maken hebben?

Overigens wil ik toch de remmen voor maar eens vervangen, aangezien ik vind dat 't wel eens mag en keek naar de combi CTF RS/DTM van ET icm Mevius blokken. Goede keuze denken jullie? Ik wil 't gewoon net even wat beter dan standaard en hopelijk ''pieploos'' :eusa_pray:

NinaPaul

denk niet dat je voor pieploos een upgrade moet doen.

Performance upgrade?
ik vind de remmen op mijn 20V automaat zeer goed presteren, zeker niet onder bemeten. zelfs na stevig gebruik (op prive terrein) altijd netjes recht en zeer vlot stil.
Ik heb gewone Até schijven en blokken rondom.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz