Wat is (zijn) dit???

Gestart door Ewout Schalkwijk, 28-06-2011 14:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

De eerste is een (druk)sensor volgens Google en komt vanaf de motor in een slappe rubberen slang die daarna dunner wordt dmv een overgang. Het dunne buisje valt haast uit elkaar. Wat doet deze sensor en kan ik dat dunne slangetje gewoon vervangen? Kan dit iets met het roken van m'n diesel te maken hebben?



Precies het slangetje in kwestie niet scherp... :eusa_wall:




Ook dit stukje buis (die met de twee slangklemmen) is mij een raadsel waar het voor dient. Het ziet er niet slecht uit maar heeft al wat kleintje scheurtjes in de buitenste rand. Iemand een iedee waar die voor dient?




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


Ewout Schalkwijk

Die had ik ook gevonden, maar nu weet ik nog steeds niet wat dat ding doet.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Is een druksensor. Deze meet de turbodruk in het inlaatspruitstuk. Raar alleen dat 'ie via een slangetje zit; volgens mij zou ie direct op het inlaatspruitstuk moeten zitten, of ze moeten van iets anders nog de druk willen meten...
Kan zeker te maken hebben met roken

Ewout Schalkwijk

Vreemd, zit wel 40 cm slang aan die vervolgens aan die sensor zit. Ik heb geen brandend motormanagement lampje. Ik weet dus ook niet of het slangetje intern ook echt gaar is. Hier bij het lokale benzine station hebben ze vast wel een slangetje. Werkt deze op druk of vacuüm?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Robinjo

Is idd de turbodruksensor, deze werkt dus op druk  ::). Je kan het slangetje gewoon vervangen, kijk meteen of er geen roet in de sensor zit!
Die slang met de twee slangklemmen is volgens mij van de carterventilatie, volg hem even en kijk waar ie naartoe gaat.

Rob

Ewout Schalkwijk

#6
De slang zie links op de foto uit die zilveren (luchtaanzuigbuis oid) komen...




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Red Devil

In mijn speurtocht naar de oplossing voor het niet lekker lopen van mijn 2.5D (S70) heb ik vandaag ondekt dat het nippeltje op het inlaatspruitstuk verstopt zat. het betreft hier de nippel waar de hierboven omschreven slang op vastzit. Deze heb ik eerst met een speld opengeprikt. Dit ging al moeizaam. Het leek wel of ik een naald in opgedrooogde kit probeerde te duwen. daarna met een satestokje (sorry, had even niet anders) de zaak verder opengewerkt. Inmiddels merk je dat de auto beter is gaan lopen en sneller op het gas reageert. Ik ga er dan ook van uit dat mijn hele inlaatspruitstuk vol zit. Lekker klusje voor volgende week.

Gr.
Ted

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-06-2011 14:35:44
Ook dit stukje buis (die met de twee slangklemmen) is mij een raadsel waar het voor dient. Het ziet er niet slecht uit maar heeft al wat kleintje scheurtjes in de buitenste rand. Iemand een iedee waar die voor dient?




Ewøut

Vol trots kan ik melden dat ik dit slangetje gisteren heb vervangen. Verschil: 0 :eusa_shifty:
Ook de andere vacuumslangen zijn vervangen. :angel:


;D ;D ;D



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Dat is vast heeeeeel zorgvuldig vervangen. :azn:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: volvobug op 18-11-2013 22:07:54
Dat is vast heeeeeel zorgvuldig vervangen. :azn:

Ja, ook. Gewoon nooit meer aan gedacht en vorige week de slangen in huis gehaald. Vanavond stuitte ik toevallig op dit topic wat ik allang vergeten was.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein