Uitvallen motor / slecht contactslot

Gestart door ronaldblaauw, 19-06-2011 18:47:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: BBS op 21-06-2011 08:38:44
Vanaf welk bouwjaar werden de antenneringen toegepast ???

MY1996 (OBD-2)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rost

Citaat van: Justin-850 op 21-06-2011 08:33:05

Dat gezoem is de brandstofpomp die voor het starten de leidingen op druk zet, als die het als enige niet had gedaan was het relais 103 geweest. Maar nu ook de startmotor niet draait lijkt het een ander probleem. Doet de startmotor helemaal niets, of geeft ie een luide klik? In het laatste geval moet je ook de accuspanning controleren ;)

Gr. Justin

De stationairluchtmotor klopt denk ik beter, die zoemt ook en valt niet na een paar seconden weg. De brandstofpomp loopt heel eventjes om de leiding te primen en slaat dan pas weer aan als de motor start.

@BBS, met attenering slaat de motor toch pas na enkele seconden uit? De startmotor zal altijd moeten lopen.

@De ts, hoor je het startrelais nog wel klikken?

cas

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

ronaldblaauw

#18
Mensen, woensdag relais 103 vervangen. Tot vanochtend probleemloos gestart en gereden. Nadat ik een half uur had gereden. de auto uit gezet. na 5 minuten weer proberen te starten. niets meer zelfde probleem als eerder. Om 4 uur vanmiddag startte de auto wel weer. tijdens het rijden geen hapering.
Door een aantal van jullie is de startblokkering en de antennering genoemd als oorzaken. de auto is van 1994 en handgeschakeld.
Kortom: bovenste nokkenassensor en realis103 zijn vervangen. de problemen zijn minder (onder het rijden gaat het nu wel goed) maar de problemen zijn niet weg. Het starten gaat immers niet altijd goed.

In welke richting kan is het beste (laten) zoeken (wat kost het minst en heeft de beste kans op resultaat). De onderste nokkenas (krukas), de startblokkering (zit die er wel op?) of de antennering.

Ik heb slechts 1 sleutel bij de auto (waarschijnlijk de reservesleutel)

Ronald

Oh ja, de garage heeft uitgelezen en zag alleen wat fouten over de abs. gereset en de foutcodes blijven weg.

haasje

Jouw auto heeft, gezien het bouwjaar, geen antennering.
Zit er een alarmsysteem in?
Zo ja, is het een volvo systeem (guard 1 of guard 2) vervang je alarmrelais (210/211) eens voor een overbruggingsrelais (210).
Zo nee, zit er een ander startonderbrekersysteem in?

mevita

ik waag een klein gokje , de koelvloeistoftemperatuursensor,

kijk daar eens naar omdat jij schrijft na een paar uur afkoelen starte hij weer dus kan eventueel daar mee te maken hebben, koud start hij maar warm niet ,mogelijk geeft kvs verkeerde waardes door waardoor wagen niet start bij warme motor,

groet mevita

haasje

Citaat van: mevita op 26-06-2011 23:53:58
ik waag een klein gokje , de koelvloeistoftemperatuursensor,

kijk daar eens naar omdat jij schrijft na een paar uur afkoelen starte hij weer dus kan eventueel daar mee te maken hebben, koud start hij maar warm niet ,mogelijk geeft kvs verkeerde waardes door waardoor wagen niet start bij warme motor,

groet mevita

Ook dit verklaart het niet aansturen van de startmotor niet.

M a r c

Bdp sensor? Of inderdaad een probleem met je startblokkering/alarm of massakabels....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ronaldblaauw

De massakabels gecheckt. niets mis mee. de accu is vrij nieuwe en de polen zien er goed duit en zijn goed aangesloten.

Omdat domme vragen niet bestaan: startonderbreker en startblokkering zijn toch hetzelfde ? en hoe zie ik of mijn volvo is uitgerust met een dergelijk systeem ?

Ronald

ronaldblaauw

vanochtend het oude relais (103) maar eens uit elkaar gehaald (uit nieuwsgierigheid). De beide contactpuntjes waren redelijk zwart. Gelukkig is het relais vervangen. De auto stopt er niet meer mee onder het rijden, maar start af en toe nog steeds niet. Vooral als de auto warm is lijkt het vaker voor te komen.
Nog een ander punt: als ik de auto koud start, dan loopt de temperatuur altijd vrij snel op al binnen een paar minuten staat de temperatuurmeter op het dashboard in de "half drie" stand. Dat wil zeggen de naald van de meter staat tussen 2 en 3 in (als je de meter vergelijkt met de wijzerplaat van een klok. Is dit een aanwijzing dat de kvs (koelvloeistofsensor)  niet deugt?

Ronald

mevita

ik heb er een nieuwe thermostaat ingezet bij mij en sindsdien blijft hij altijd precies op 3 uur staan , dus in jouw geval zou ik zeker de thermostaat vervangen en neem dan gelijk die tempsensor mee, samen ong 50 euro, en mocht het daaraan gelegen hebben het scheelt je ook nog aan benzine verbruik, tenminste bij mij het geval,

gr mevita