Auto start niet meer!!! Noodsituatie

Gestart door Frankglt, 28-06-2011 20:45:57

Vorige topic - Volgende topic

Frankglt

Zonet m'n C70 met de afstandsbediening geprobeerd te openen. Gebeurt niets, auto staat ook niet op alarm. Met de sleutel de deur geopend, alarm gaat ook niet af. Auto start ook niet meer, heeft vanochtend nog gewoon gereden. Afstandsbediening doet niets meer. Dus: Help!

Wout309t

Gaan de lampjes op je dasboard nog wel branden?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Frankglt

Helemaal niets meer brandt. Als ik de contactsleutel omdraai gebeurt er helemaal niets. Net het batterijtje van de afstandbediening verwisseld, geen effect. De auto heeft vanochtend gewoon gereden en bij mijn weten zijn de deuren goed op slot gegaan, met het alarm, volgens mijn vrouw. Rode lampje boven op het dashboard knippert niet.

Volvo Assistance bellen?

mr-officer

Citaat van: Frankglt op 28-06-2011 21:00:16
Helemaal niets meer brandt. Als ik de contactsleutel omdraai gebeurt er helemaal niets. Net het batterijtje van de afstandbediening verwisseld, geen effect. De auto heeft vanochtend gewoon gereden en bij mijn weten zijn de deuren goed op slot gegaan, met het alarm, volgens mijn vrouw. Rode lampje boven op het dashboard knippert niet.

Volvo Assistance bellen?

Motorkap open. Controleer accupolen. Voor de zekereheid even de plus eraf, kijk op vuil op de polen en de klem. Weer monteren en kijken of ie het dan wel doet.

Ben benieuwd.

Groet, Vé

Subonno

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Wout309t

Lijkt wel of je accu hardstikke dood is of in elk geval zijn spanning niet meer door geeft.
Daar moet je zoeken. Accu even wisselen met die uit een andere wagen?
2011 V70 2.0T R-Design MT

daytonawim

Ik zeg lege accu !, gaan er wel interieur lampjes branden ?

Frankglt

Citaat van: daytonawim op 28-06-2011 21:09:15
Ik zeg lege accu !, gaan er wel interieur lampjes branden ?

Interieurlampjes branden niet als ik de deur open. Ik probeerde de auto onder ons afdak te zetten voordat het onweer begon. Deze situatie was er dus al voordat hier het noodweer losbarstte, dus heeft niets met de bliksem - die hier lustig tekeer gaat - te maken.

Lijkt dus inderdaad een lege accu te zijn. Vreemd.

Subonno

Plotseling overleden accu heb ik zelf 1x meegemaakt in een Franse auto.
Naar kantoor daarna met auto naar logistiek centrum, wil na een uur weg, niks, geen klik, geen lampje niks.
Nieuwe accu was starten en lopen, ben toen met startkabels op weg geholpen naar de Brezan.

Frankglt

Net de auto gestart met accukabels. Eerst ging het alarm af (dat werkt in ieder geval), daarna starten en lopen. Stukje gereden, auto uitgezet en op alarm gezet. Auto van alarm af en weer starten en lopen. Morgenochtend maar evenm afwachten wat er gebeurt.

Voor iedereen die heeft gereageerd: dankjewel voor de goede adviezen! Zonder dit forum zou ik maar een arme kloot zijn.

francois

ik zou toch even de accu laten testen
kan zijn dat er een cel kapot is
dan loop die veel sneller leeg

grfr

The Demon

Hoe oud is die accu?

Ik wissel ze preventief om de 3 á 4 jaar, want hij kan (vooral als hij veel belast word) zomaar ineens dood zijn.

Toen ik bij het Gemeente Vervoer Bedrijf in A'dam stage liep werden accu's van de bussen elke 3 jaar gewisseld en nog kwam het regelmatig voor dat een bus op centraal stond met dooie accu's die nog geen 2 jaar oud waren.

Groet,
The Demon.

UserID6342

Vervang zekerheidshalve de accu maar Frank. Accu is ook al een paar jaar oud, als ik me niet vergis.

Frankglt

Citaat van: Dirk342 op 29-06-2011 07:29:33
Vervang zekerheidshalve de accu maar Frank. Accu is ook al een paar jaar oud, als ik me niet vergis.

Vanochtend de auto gestart Dirk, en hij sloeg meteen goed aan. Ik kijk 't even aan en mochten er weer problemen zijn, dan meld ik me graag bij je voor een nieuwe accu!