Blog van een witte alter1 "op zijn wielen"

Gestart door daytonawim, 28-06-2011 21:05:26

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Morgen de koelvin er weer in en de luchtslangen van de ECU aansluiten, dan nog even de electriek e.d.
boven de koelvin netjes maken.

Ook nog even kijken naar de Cruise controle unit, die mot ook een ander plekkie krijgen alleen is de aansluitdraad zo kort :-(

Dan aanslingeren :-)

Thys

Lekker bezig Wim! Heb je intussen eigenlijk al weer wat zicht op werk?

daytonawim

nope, nog helemaal niks, alleen de standaard reacties :-(

Vulk

Ziet er goed uit hoor! Een fris koelwatertankje zou ook niet misstaan denk ik.

razorx

Wat ben je heerlijk net en grondig bezig.
Zoveel prettiger sleutelen als de boel mooi schoon is.

Die harde slang van de carterontluchting is inderdaad geen feest.

Ik ben benieuwd hoe je luchtfiltermod gaat bevallen.

daytonawim

Een nieuw tankje heb ik nog wel liggen, maar deze is echt brandschoon, alleen iets geel.

Mischien komt die nieuwe wel in de blauwe :-)

Schoonmaken was ook de reden, opzich biel het vuil wel mee hoor, heb erger gezien. als je nu wat wilt doen, hoef ik niet meer 2 dagen handen te schrobben.

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

volvotje850

Kijk ik even niet op dit topic zijn er al weer een paar pagina's bij in no time  ;D

Je bent wel lekker bezig zo en het ziet er erg netjes uit  :eusa_clap:  :eusa_clap:

Sbv

Goed bezig Wim. Het schiet al heel aardig op zo

arjen850

Citaat van: Jack v op 04-08-2011 20:50:25
En das heel netjes :eusa_clap:

Dat is het zeker ;D Jij bent lekker bezig ;)

daytonawim

Vanmorgen even de rest ingebouwd zodat ie kan proefdraaien  ;D

Voorzijde was nog redelijk kaal

Fan inbouwen, kabels weer op zijn plek zetten.

KLAAR  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Starten en lopen en netjes op 850 rpm (ongeveer) dat was 1200 rpm, zowel op Benzine als LPG loopt ie mooi en stabiel, vooral op LPG is ie lekker stil, omdat de injectoren dan niet meer hoorbaar zijn.

Komt uiteindelijk op temperatuur, mooi op 3 uur, na een tijdje slaat de fan ook keurig aan.

Wat moet ik nu nog doen onder de kap:

- zender ruitensproeier bestellen en inbouwen
- cruiscontrole even een plekkie geven, zoek nog een contra stekker zodat ik een verloopje kan maken
- relais van LPG boven de fan vast zetten.
- laatste optische kleine dingetjes mooi maken.
- richting aanwijzers strak maken.

Nou kunnen we beginnen aan de wielophanging, voor remmen  e.d.

daytonawim

Nou weer is nog lekker, dus de auto maar even op bokjes gezet  ;D

Wielen gingen er nu makkelijk af, want die had ik al een keer losgedraaid, met een pijp van 1 meter  :o
ging het zelfs niet makkelijk :eusa_wall:  (1 kant had ik al eens wat schoongemaakt)

Wat tref je dan aan :

Maar eens wat gaan demonteren

Inbus 7 mm, ringsleutel 14/15. 16/17 en 18/19, steeksleutel 8/9 en10/11, grote platte schroevendraaier, staalborstel en een bus remreiniger met een oude doek

De ABS sensor ziet er lekker uit  :eusa_snooty: :eusa_snooty: ( de andere sensor zie foto hier boven)

En het gat waar ie in vast zit

Ik heb in middels alle moeren en bouten losgedraaid, maar wel laten zitten, de borgmoer van
de stuurstang moet nog wel los.

Ik denk dat ik de ankerplaat maar mooi hamerhide zwart ga maken, de draagarmen eens even flink poetsen, de klauwen worden rood, net zoals achter.

daytonawim

Was nog redelijk knap weer vandaag, dus nog maar even wat aan het prutsen geweest.

Die mooie beschermplaten van de ankerplaat afgehaald, boutjes natuurlijk gebroken, evve uitgeboord en draadje in getapt.

Endlinks verwijderd en op beide zit enigsinds ruimte, daar komen nieuwe voor.

Ankerplaten eens even grondig schoongemaakt.

Ontvet en een likkie hammerhide opgedaan.

Gelijk gezien dat ik van een aandrijfas de typats moet vervangen door deugdelijk materiaal, maandag eens even uitvogelen hoe dat zit met die metalen ringen.

Beschermplaten ook maar effe een kwak verf gedaan

En de rambrackets ook gelijk maar even gedaan.

De verf mag nu even een dagje goed drogen, dan kan ik kijken of er nog een laagje overheen moet.

Morgen zou het ook nog knap zijn, dan ga ik even naar de remklauwen en veerpoten kijken,

volvotje850

Is hammerite hittebestendig?Wellicht een rare vraag van mij maar ik weet het echt niet.Is dan wel een optie om de remklauwen mooi rood te maken.

daytonawim

Werkt prima hoor, heb de blauwe ook gedaan, gelijk met mijn zoon die hitte bestendige verf had ( op de zilveren T5), die waren  na een paar maanden gewoon niet mooi meer.

Heb wel hoogglans verf genomen.