Blog van een witte alter1 "op zijn wielen"

Gestart door daytonawim, 28-06-2011 21:05:26

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Das mooi helder daar onder de kap zeg. :eusa_clap:

Succes met de op bouw van de auto.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

DanielE

Goed bezig! Leuk om te zien hoe de witte is opgeknapt, sinds de laatste keer voordat ik op vakantie ging - had wat pagina's in te halen :)
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

daytonawim

Nou vandaag toch nog wat knap weer, dus maar weer een beetje aan de poets

eerst maar eens de binnenzijde bijrijders deur en de stijlen

al een stuk mooier zo

De skirts zagen er nog aardig uit  :o

na wat schoonmakerij

de achterkant ook maar even bekeken

en na een schoonmaakbeurt

toen was het wel weer mooi geweest voor vandaag  ;D

Jack v

Laat je hem straks ook taxeren als ie klaar is? Wel netjes hoor  :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Heb ik idd wel aan zitten denken, geen idee wat dat kost.

elianmars

Niet helemaal goed gepoetst, Wim. Ik zie nog een grote zwarte vlek rechts achter  :eusa_think:

:P

Gaat de dop nog wit gespoten worden? Beetje zonde, die zwarte dop op een smetteloos witte wagen.

daytonawim

Zou mischien wel kunnen, dan moet ie eigenlijk effe een stukkie los, alleen alter 1 heeft van die pleu*is plastic binnen bekleding, die wil er slecht tot niet  uit met een 70 ltr tank.

Heb zitten denken om op de sloop effe alter2 binnenbekleding te gaan halen.

Moet wel zeggen wit is een dankbare kleur om te poetsen, je ziet zowat niet eens waar je nog een stukke was vergeten bent.

Voor een bijn 20 jaar oude auto, met ruim 3 ton ervaring ziet het er nog allemaal netjes uit.

Hans Duiven

U is goed bezig Meneer Wim!   :eusa_clap:

daytonawim

Poetsen, poetsen, poetsen, maar het geeft voldoening  ;D

eerst een gekeken hoe ik die stootrubbers en handvaten weer strak kan krijgen.

Reinigen met Commandant nr5 icm met een  microvezeldoek geeft een heel mooi en vooral schoon resultaat

De handel aftapen

En toen werd het zo

Op de achterbumper kan je goed zien welk deel van de strip ik wel en niet heb gedaan, de strip heb
ik bij gebrek aan gekookte lijnolie ingesmeert met plastishine van Valma

DanielE

Keurig! Wanneer gaat de witte de weg op?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

daytonawim

Dat wordt na 1 oktober, ivm met het verplicht 3 maanden schorsen

Vulk

Die klink is als nieuw man! Heb je ook 'voor' foto's daarvan?

daytonawim

Pagina 1 van het blog, zijn de foto's zoals we hem hebben opgehaald.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50419.0.html

daytonawim

Vandaag even aan het stoeien geweest met electrische antennes, van Easterboy nog een oude gekregen voor onderdelen.

En het is gelukt, er zit nu een werkende electrische antenne in de auto.

Wat mij wel is opgevallen is dat de motoetjes voorzien zijn van koolborstels en dat het electonische gedeelte van de antenne, uitschakeld op basis van stroom opname, dus loopt je antenne niet lekker, maak en eens in en uitwendig lekker schoon, en vet doe boel eens opnieuw in, kas is groot dat ie dan weer prima fuctioneerd.

Het aluminium deel vaan de antenne zit met 2 schroeven vast in het plasichuis, daarnaast is deze verbinding ook nog gelijmd, grote kans dat je deze 2 delen niet met goed fatsoen gescheiden krijgt.
Dat is ook helemaal niet noodzakelijk voor het schoonmaken.

Op de sloop ook nog een 3e remlicht meegenomen, om dat stomme aftermarket te gaan vervangen.

Om de hoedenplank te kunnen verwijderen, de zijkanten van de achterbak los trekken, achter de plastic gordeldoorvoeringen zitten 2 clips, deze kan je gewoon naarbeneden schuiven en kan de gordel uit de houder.
De middelste voor het gemak even laten zitten.
Van de hoedenplank speakers even de moertjes verwijderen, via de kofferbak en de stekkertjes lostrekken.

Dan zitten er aan de voorkant 2 brede clips die de hoedenplank fixeren, als je de rand van de hoedenplank met beleid iets naar achteren drukt, kan je em via een beweging omhoog uit de clip trekken.

Hoedenplank naar voren trekken, en dan is deze los.

Oei das vies daar  >:(

Nu kan de onderzijde van het 3e remlicht in het midden van de hoedenplan worden vast gezet
met 2 torks schroeven.

De hoedenplank zelf daar moet een gat in komen, gelukkig is het gat ingestanst, dus daar kan je niks fout doen, laat wel de achterrand helemaal heel !
Gelijk even de overbodige stikkers verwijderd

Hoedenplank in omgekeerde volgorde monteren ( vergeet hierbij het isollatie materiaal niet  :eusa_wall:)

Eind resultaat

Ook nog even naar de krakende deurvanger van de bijrijder gekeken, ik denk dat de beugel van de
deurstijl gelast moet worden  >:(

Als ik de 2 contra torxs pennen uit de scharnieren draai, kan ik dan de deur er uit tillen ?

Tja ook de binnenzijde van de deur ziet er  niet uit

Doekie poets doet ook hier wonderen

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4