Blog van een witte alter1 "op zijn wielen"

Gestart door daytonawim, 28-06-2011 21:05:26

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Vandaag eens even gekeken naar de zware plek in het gaspedaal, net bij het begin ( overigens een klacht die al vaker is gedaan bij de dealert.

Gasklephuis verwijderd en schoongemaakt, was niet eens overdreven vuil, voel wel een klein randje zitten daar waar de gasklep tegen het huis aan gaat, met een klein beetje "scratch remover" de binnenzijde gereinigd, weer effe snel gemonteerd, en gaat weer als nieuw.

De stationair regelaar heb ik netjes schoongemaakt met remmenreiniger en oorpeuterstaafjes, die was erg vuil.
nu loopt ie ongeveer 1200 rpm stationair ( moet weer effe inleren)

De vlamdover die er nog wel opzit, ondanks dealer onderhoud ( is zelfs al een keer vervangen door de dealer) was echt helemaal brand schoon.

Nu het probleem tankmeter die het niet doet uitvogelen, bij de gas tank hangen de draadjes van de tanknivozender los (2 draadjes) weerstand met circa 45 liter gas 190 ohm) er is een draad van vialle die naar voren loopt niet aangesloten bij de tank.

Onder het dash een wir war van draadjes en kabels, en ik vind er eigenlijk maar een die onderbroken is en is verbonden met de vialle computer (dat lijkt de tank kabel te zijn)

Door dat gekloot dat je 3 maanden minimaal moet schorsen, extra tijd om zaken na te lopen en perfect te maken.

Klusjes:

Er ramelt iets in de bestuurders deur ( mogelijk raamgeleider)
Lampje mislamp links voor vervangen
2e mistlicht aansluiten (als dat gaat)
Zekering van de trekhaak bij de accu in orde maken
Abs kransen schoonmaken
3e remlicht netjes maken ipv van zo'n gamma ding.
Alarm weer aansluiten en afstandsbediening batterijen regelen

Wat nog meer te doen ( fun )

Zoon wil em eigenlijk verlagen, middels een Volvo 20mm verlagings set, dan kunnen de nivomaten er weer onder die ik nog heb weten te redden van de zilveren S70.

Electrische bestuurdersspiegel
Electrische Ramen achter ( denk dat ie is voorbedraad, stekkers zitten wel in middenconsole)
Orginele hoedenplank speakers
heb een (nieuw)orgineel kabelsetje voor een versterker onder de stoel op de kop getikt
Verloopkabeltje kleine cd kabel naar de grote regelen, kan de wisselaar in de kofferbak, de kabel met de kleine stekker ligt reeds in de kofferbak.
Leren stoelen verven ?
Electrische antenne

Edit typo's

Vulk

Best een korte lijst voor een auto van 20 jaar!
Het ding ziet'r overigens nog best goed uit.

daytonawim

Yup, verder moet de distributie gedaan worden, en de remmen worden (prfentief) vervangen.

Vandaag effe klein stukje gepoetst, gaat ie zowaar nog mooier glimmen :-)

daytonawim

Effe bij de dealer geweest voor een gasklephuis pakking en een motagesetje voor de remmen.

Gelijk eens gevraagd naar de distributie wissel aldaar, 163 euro incl. voor de waterpomp komt er nog 80 euro Ex bij.

Ook bezoek in de buurt gehad van de belastingdienst, die was op jacht naar geschorste auto's denk ik, want ze waren aandig aan het struinen,met een excel lijstje op schoot was vast gezellig in de auto met die 2 mutsen er in.

Toch wel handig zo'n hond dan kan je onopvallend toch rond kijken :-)

Deze staat in elk geval keurig op de oprit.

ramonmartin

Citaat van: daytonawim op 08-07-2011 13:19:59
Effe bij de dealer geweest voor een gasklephuis pakking en een motagesetje voor de remmen.

Gelijk eens gevraagd naar de distributie wissel aldaar, 163 euro incl. voor de waterpomp komt er nog 80 euro Ex bij.

Ook bezoek in de buurt gehad van de belastingdienst, die was op jacht naar geschorste auto's denk ik, want ze waren aandig aan het struinen,met een excel lijstje op schoot was vast gezellig in de auto met die 2 mutsen er in.

Toch wel handig zo'n hond dan kan je onopvallend toch rond kijken :-)

Deze staat in elk geval keurig op de oprit.

Wel met afgeplakte / niet zichtbare platen mag ik hopen?
Of de auto moet vanuit de openbare weg niet te zien zijn, anders moet je de auto afdekken, heb dit namelijk ook aan de hand gehad met mijn vorige auto, en gelukkig werd ik er voor gewaarschuwd door een buurtgenoot die bij de belasting werkt.

daytonawim

Dat staat niet op de belastingsite, lijkt me dan ook niet noodzakelijk.

Auto is pas een paar dagen geschorst.

De blauwe is ook enige tijd geschorst geweest en heeft toen ook op de oprit gestaan.

Sowisoe effe dringen op de oprit, wat er staat ook nog een fiat spider op en een BMW R100RS, en dan moet ik nog door de deur kunnen.

ramonmartin

Ik heb toen gewoon voor de zekerheid een hoes gehaald, en die over de auto getrokken.

Of het klopt wat mij verteld is durf ik ook niet te zeggen, ik werk immers (gelukkig) niet bij de belasting. ;)

daytonawim

De auto is wel gewoon verzekerd, want als ze je tikken krijg je die narigheid er automatisch bij.

daytonawim

Vandaag maar even op het gemakje de voorrem aan de bestuurderzijde onderhanden genomen, en kijken of we daar verder nog rare dingen tegenkomen.

Mm, de hoes van de voorveer is aan de bovenzijde helemaal stuk, die moet vervangen worden, ook zullen we de stuurkogel vervangen, zit een scheurtje in het rubber aan te komen.

Alles is weer mooi schoon en los te krijgen, zodat we de volgende keer alles in 1 x kunnen aanpakken, en de boel effe een likkie verf kunnen geven.

Omdat de voorpoot toch uit elkaar moet, vervangen we waarschijnlijk ook gelijk de gele handel van de veerpoot,

daytonawim

Vandaag even aan de achterzijde aan de gang geweest. (tussen de kleine buien door)

- die maffe luchtbalgjes uit de achterveren gepeuterd
- remmen handel gedemonteerd en schoongemaakt
- remklauwen zijn lekker soepel gangbaar.
- schokbreker inspectie wijst uit dat er nu rode KONI load ajusters onderzitten
- veren opgemeten, dacht toch dat dit dunne waren (11 mm) maar helaas toch 13 mm dik
- alle hoekjes en gaatjes even vrijgemaakt van zand en vuil.

De remschijven zijn eigenlijk nieuw, deze worden even afgedraaid door de buurman.

Maar wat een mogolen hebben er aan die auto gezeten, de wielmoeren zitten zo vast dat ik echt
een flinke pijp nodig had om ze los te draaien. Uiteraard eerst effe met de luchtsleutel geprobeerd,
kreeg er slechts 1 los.

Van de week had ik al even een gasveer van de kofferbak vervangen ( die was lek) gelukkig had ik de oude van de rode 850 nog liggen, alleen zijn die eigenlijk niet voor een koffbak met spoiler maar ja, beter iets dan niets. (nu pleurt ie in ieder geval niet meer dicht)
Helaas passen die van de S70 niet, wat dat zijn nog 2 goede voor spoiler gebruik.

daytonawim

Vandaag heeft de buurman even de achterremschijven afgedraaid 3 tiende totaal er af, dikte nu 9,7 mm
gelijk even roest verwijderd en voorzien van een laagje hammerhide  hoogglans zwart.

Hopen dat er morgen wat knappe momenten zijn dat kan op de auto de boel ook een likkie hammerhide krijgen en
kan de boel weer in elkaar.

Toch nog effe met Sjoerd gaan bellen voor nivomaat veren, dan is het achter maar klaar.

daytonawim

Vandaag effe Sjoerd van Hunter bezocht en een setje nivomaat veren meegenomen.

Ook han ie nog een echt alter 1 lederen sportstuur liggen, ik had vroeger dezelfde in mij Alter 2 zitten ( foto volgt)

Ook zo'n plastik kapje wat achter op de remplaat zit meegenomen, dat schijnt er op te horen, nog nooit gezien.

Bij de dealer even 2 nieuwe stofhoezen voor de nivomaatschokbrekers besteld ( die zitten op een 960) waren veel goedkoper geworden ( 13 euro ex  p/s)
Hij heeft ze nog nooit verkocht.

Ook effe een blik geworpen op de T-5R die er stond, tja 4 ton achter zijn kiezen en toch 3000 euro.

daytonawim

Oorlog gehad met de Handrem, kreeg em niet afgesteld, kabel aan bestuurderzijde blijkt dus vast te zitten.
Na veel gepiel zit er weer beweging in maar onvoldoende om de rem te lossen als je em weer ontspant, morgen maar effe bij Nordicar 2 nieuwe bestellen.

Kreeg de moren van de schokbrekers weer eens niet los, welke maat moer is dat eigenlijk? lijkt een tussenmaat te zijn, gelukkig bracht de grote griptang de oplossing.

UserID6342

Citaat van: daytonawim op 20-07-2011 04:49:59

Kreeg de moren van de schokbrekers weer eens niet los, welke maat moer is dat eigenlijk? lijkt een tussenmaat te zijn, gelukkig bracht de grote griptang de oplossing.
Sleutel / dop 18 ;D

daytonawim

Dat dacht ik dus ook, maar die draaide er dus gewoon lekker overheen  :eusa_wall: :eusa_wall: