Blog van een witte alter1 "op zijn wielen"

Gestart door daytonawim, 28-06-2011 21:05:26

Vorige topic - Volgende topic

DanielE

De basis van een technisch goede auto is er in ieder geval:)
Wil je er 205-55/15 banden onder hebben om de auto zo laag mogelijk te krijgen of heeft dat ook nog andere redenen?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

daytonawim

De standaard maten zijn :

185/65-15
195/60-15
205/55-15

daytonawim

Ook nog even bezig geweest met het probleem, dode tankmeter.

Van Dirk nog een test dash meegekregen, maar dat bracht ook geen oplossing.

Na heel veel gerommel doet de benzine meter het wel weer. ( nu zonder de LPG module er tussen)

Het blijkt dat als je de draad van de tankmeter onderbreekt, en weer contact maakt, dat je je contactsleutel er eerst even uit moet halen om weer een aanwijzing op de meter te kunnen zien.

Nu weer verder zoeken waarom hij het LPG niveau niet wilt aangeven.

Ook even bezig geweest met het werkend maken van de 3 Guard 1 zenders, van 1 is het blokje waar de schroef in komt te zitten afgebroken.
Gelukkig heb ik nu wel 2 complete behuizingen en 3 werkende print plaatjes.

Dan kan ik kijken of ik de relais weer kan plaatsen zodat het geheel weer gaat werken.

daytonawim

Nou het is effe lekker buiten, met uitzondering van de meur van verbrande spekkies

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10487295/__Spekfabriek_in_brand__.html?p=11,1

Dus maar even met het Guard stysteem gaan pielen.

Bruggetje er uit

Relais er in

En hij doet et  ;D ;D, hij heeft de code van de orginele AB blijkbaar goed vastgehouden  :eusa_dance: :eusa_dance:

Voor de liefhebber, het aansluitdoosje van de ultrasoon sensoren

UserID6342

Citaat van: daytonawim op 04-09-2011 19:33:00
Ook nog even bezig geweest met het probleem, dode tankmeter.

Van Dirk nog een test dash meegekregen, maar dat bracht ook geen oplossing.

Na heel veel gerommel doet de benzine meter het wel weer. ( nu zonder de LPG module er tussen)

Het blijkt dat als je de draad van de tankmeter onderbreekt, en weer contact maakt, dat je je contactsleutel er eerst even uit moet halen om weer een aanwijzing op de meter te kunnen zien.

Nu weer verder zoeken waarom hij het LPG niveau niet wilt aangeven.
Gewoon maken zoals ik al zei Wim, met een maak / breek relaistje.  Is de meest simpele en meest doeltreffende oplossing.  Dus gewoon die LPG module er tussen uit laten.  Moet tie zonder die module natuurlijk wel op LPG willen lopen, dan zou het geen probleem kunnen / mogen zijn.  Als de LPG tank een electrisch vlottertje heeft kun je het zo maken, zelfs deze kun je er zo opschroeven.

daytonawim

Ik ga daar nog wel even aan zitten meten en pielen.

Voorlopig kan ie zien dat er nog benzine in zit, redelijk handig om te weten.
mischien ga ik wel eens kijken of ik op de sloop zo'n ding met ledjes of zo
tegen kom. ( heb er nog een van de S70 liggen eens kijken of ik daar iets mee kan)

Zo blijf ik lekker van de straat.

daytonawim

Eerst effe een 2e afstandsbediening ingeleerd, fluitje van een cent  ;D ;D

Wil ik afsluit geluidjes horen, mm geen geluid uit de sirene, zooi nakijken, zie ik een missende zekering, duw dat ding er in en, PIEUW PIEUW PIEUW, wil dat stomme ding niet uit ook niet met de schakelaar  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Ding uit elkaar gesloopt, interne accu dood  >:(, ik snel naar de sloop om de hoek, effe andere sirene scooren en testen op de werkbank.

Stroom er op en hij blijft stil  ;D ;D ;D ;D,  stroom er af en je hoort em nog zachtjes, pieuw pieu zeggen, dal lijkt dus wel ok.

In bouwen in de auto PIEUW PIEUW PIEUW *^&**&* ook deze krijg ik niet stil met de schakelaar, terwijl ie het op de losse voeding wel deed  >:( >:(

Accu voltage is 12.30 volt, daar kan het dus niet aan liggen.

Morgen even op de auto testen, dan prak ik effe (met een losse regelbare voeding) 7,2 volt op de interne accu en kijk wat er dan gebeurt.

Jeff

Als je afstandsbiedingen goed ingelezen zijn en hij gaat af kan je hem toch gewoon uitschakelen het alarm?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

daytonawim

Alarm sirene gaat zelfs met draaiende motor gewoon af.

Jeff

Dan zit er inderdaad iets niet goed. Heb je hem aangesloten met alarm ingeschakeld of zonder? Ik en Snix hebben het toen gedaan zonder dat alarm ingeschakeld was en toen werkte alles in een keer wel goed.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

daytonawim

Uiteraard met uitgeschakeld alarm, m.a.w. deuren met kastje opengemaakt, en toen gaan prutsen.

gerardgrobben

maar alstie dan ook klaar is, dan heppie ook wat... Hele mooie tuf... Succes ermee !
tuba or not tuba, that's the question

DanielE

Hoe is het met de witte, rolt ie alweer?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

irian paul

Wim is veel te druk met zijn Funfer!  ;D ;D

C.punTeR

Mag ik vragen hoe het nu met de witte is? :eusa_shifty:  :)

Groet..