immitatie remschijven kopen?

Gestart door Volvo S70, 03-07-2011 11:30:26

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Moa, zal ik vrijdag effe bij de dealer halen, mogten ze niet in het doosje zitten.

Overigens doe ik gemiddeld tegen de twee ton met een setje schijven en blokken voor, dan vervang ik beide, en eigenlijk altijd imi schijven. (zelfs met een automaat) dan vervang ik ook de blokken achter ongeacht hoe dik ze nog zijn.

haasje

Hetzelfde merk als origineel wil niet zeggen dat ze ook hetzelfde zijn als origineel. De kans is groot dat bv ate de schijven voor volvo produceert, maar de schijven die ze onder hun eigen naam uitbrengen totaal anders van kwaliteit zijn. Of er verschil inzit weet ik niet, maar volgens mij zijn de originele achterschijven van volvo de enige die zwarte naven hebben, bij alle andere zijn die gewoon blank staal.

razorx

Citaat van: daytonawim op 07-07-2011 00:14:55
Moa, zal ik vrijdag effe bij de dealer halen, mogten ze niet in het doosje zitten.

Overigens doe ik gemiddeld tegen de twee ton met een setje schijven en blokken voor, dan vervang ik beide, en eigenlijk altijd imi schijven. (zelfs met een automaat) dan vervang ik ook de blokken achter ongeacht hoe dik ze nog zijn.
Iets meer dan de twee ton redde ik ook met de originele schijven. Ik denk dat je hiermee een mooie maatstaaf hebt genoteerd.
Leuk en niet geheel tegen mijn verwachting in dat je dat ook met imi schijven redt.

Citaat van: haasje op 07-07-2011 00:18:01
Hetzelfde merk als origineel wil niet zeggen dat ze ook hetzelfde zijn als origineel. De kans is groot dat bv ate de schijven voor volvo produceert, maar de schijven die ze onder hun eigen naam uitbrengen totaal anders van kwaliteit zijn. Of er verschil inzit weet ik niet, maar volgens mij zijn de originele achterschijven van volvo de enige die zwarte naven hebben, bij alle andere zijn die gewoon blank staal.
Inderdaad, de zelfde fabrikant wil niet zeggen het zelfde product.

Wat het binnenste van de schijf betreft: Ik heb met mijn beperkte ervaring alleen bij de originele Volvo schijven gezien dat de "binnenkant" min of meer zwart blijft.
Ehh voor een beperkte duur. ;)

-D©©©L-

Je kan ATE en Brembo schijven ook gewoon bestellen met gelakte delen.

Harnt

Citaat van: BenC70ES op 03-07-2011 11:41:25
En hoeveel kosten je remblokken nog?   voor 119 Eur heb je orginele remschijven + remblokken.
Waar haal je dat, bij de dealer?

Sbv

Citaat van: Harnt op 07-07-2011 06:57:42
Citaat van: BenC70ES op 03-07-2011 11:41:25
En hoeveel kosten je remblokken nog?   voor 119 Eur heb je orginele remschijven + remblokken.
Waar haal je dat, bij de dealer?
ja

joebar

Ik werk zelf ook in een productiebedrijf, en denk je nu werkelijk dat wij consessie's doen wat betreft de kwalitiet voor third parties.......
elke afnemer weet dat de wereld tegenwoordig nog maar 5 minuten klein is, en bij baggerkwalitiet weet in no time de hele wereld dat, (bijna ) niemand die ook maar de intentie heeft om langer te bestaan, kan zich nog slechte kwaliteit veroorloven.

.voorbeeld.
Een rechtsdraaiende ventilator voor een 700/900 kost bij volvo 455 ex btw.
Als je dat ding open schroeft, kom je ergens een plaatje tegen van AC DELCO
Als je die direct bij hun besteld ben je 67 euro kwijt incl verzendkosten....
Waar kunnen ze 400 euro kwaliteitsverschil winnen?

NinaPaul

Citaat van: joebar op 07-07-2011 11:33:52
Ik werk zelf ook in een productiebedrijf, en denk je nu werkelijk dat wij consessie's doen wat betreft de kwalitiet voor third parties.......
elke afnemer weet dat de wereld tegenwoordig nog maar 5 minuten klein is, en bij baggerkwalitiet weet in no time de hele wereld dat, (bijna ) niemand die ook maar de intentie heeft om langer te bestaan, kan zich nog slechte kwaliteit veroorloven.

.voorbeeld.
Een rechtsdraaiende ventilator voor een 700/900 kost bij volvo 455 ex btw.
Als je dat ding open schroeft, kom je ergens een plaatje tegen van AC DELCO
Als je die direct bij hun besteld ben je 67 euro kwijt incl verzendkosten....
Waar kunnen ze 400 euro kwaliteitsverschil winnen?

zelfde productielijn meestal, enkel die nummering/gravering/stickers/verpakking is anders
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Gommie855

heb zelf laatst alles vevangen voor immitatie,en zeg toch maar niet doen zeker niet je blokjes.
bij mij waren deze wel van bosch maar wat wilde nou het geval zijn dat het klem gedeelte in je zuiger van een
toch wel iets andere vorm heeft als bij het orginele,en nu klapperen de remblokjes haast uit z'n behuizing.
dacht eerst okee aan een kant,deze weer vervangen voor een orginele,klapperen op gehouden maar nu begint de andere kant het ook te doen.

dan heb ik het nog geeens over het piepen gehad

voor het geld en de ergenis; ik doe het niet meer dan iets meer betalen.
was mijn mening :'(