Voorstellen

Gestart door wk, 03-07-2011 16:14:12

Vorige topic - Volgende topic

wk

Dag Allemaal,

Ben eigenaar geworden van een 15 jaar oude 850 TDI. Een bijtellingsvriendelijke auto zoals dat heet. 380 duizend op de klok en voor Eur 875,- gekocht.

Auto rijdt prima. Wel wat "opknap kosten" gehad. De complete airco is vervangen (Eur 1500,00), Remen, banden, onderhoudsbeurt, navigatie, carkit, DVD schermpjes voor de kinderen, originele Volvo 805 + 8 speakers. Uiteindelijke aanschaf ca. 4000,--

Hopelijk houdt hij het een paar jaar vol. Heb wel een probleem met de achterklep. Bij Autorima heb ik de dempers van de achterklep en de binnenbekleding laten vervangen. Nu een paar weken later: Achterklep blijft weer niet open staan en waarschijnlijk door het harde dichtvallen van de klep ligt de binnenbekleding weer compleet los. De bevestingspunten zijn afgebroken. Heeft iemand hier de oplossing voor?

Groetjes,

WK

henry classic v70

Welkom op 't forum.

Ik zou terug gaan naar Autorima. Als er nieuwe gasveren in zijn gezet mag en kan de klep niet zomaar dicht vallen!
En het opnieuw vastzetten van de bekleding van de achterklep gaat met een setje nieuwe bevestigings dopjes; gebruikte dopjes breken kapot dus zijn niet meer te gebruiken.
Door het harde dichtvallen van de klep kan de klepbekleding met deze nieuwe dopjes niet spontaan losknappen.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

FGG

Welkom op 't Forum, wk.

Wat Henry al zei: een nieuw setje gasveren moet wel een paar jaartjes meegaan. Als de klep nu al weer naar beneden komt zijn óf de veren niet vervangen óf is 1 van de veren van de nieuwe set lek.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Citaat van: wk op 03-07-2011 16:14:12
Dag Allemaal,

Sorry dat het goedkeuren van je account zo lang duurde. Jouw account was verdwaald tussen de paar honderd spam accounts van de laatste paar weken ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Justin-850

Welkom!!! Zoals al wordt gezegd zou ik teruggaan naar Autorima, zoals ze het hebben opgelost is niet ok ;)

Succes!

Gr. Justin

daytonawim

Welkom hier, nu snel effe wat foto's posten want foto's zeggen meer dan woorden :-)

marcoz84

Welkom, PICCA's please ;D

hathü

Een goed onderhouden TDi kan echt wel lang mee, heb ze gezien met 6 ton en meer op de teller.

Kali-Integrali

Hey WK,

welkom hier.

Inderdaad teruggaan voor die gasdempers, die moeten gewoon werken na vervanging. Voor wat betreft de bekleding heb je onderstaande setje nodig, kost volgens mijn iets van € 16,- Ik hoop dat het nog kan en ze daar geen andere dure reparatie (lees nieuwe bekleding ofzo) hebben besteld..

Gr-Martijn