Korte slag schokdempers

Gestart door turbotitan, 04-07-2011 16:33:03

Vorige topic - Volgende topic

turbotitan

Voor de techneuten geen nieuw verhaal...
Maar in tegenstelling tot gebruikers van schroefsets, wil ik gewoon een setje dempers met verkorte slag gaan gebruiken.
Ik ben pas in het het bezit van een geweldige 850 2.0 T5 Estate en wil mijn onderstel opfrissen.
de vorige eigenaar(en) hebben wel verlagingsveren gemonteerd, maar geen kortere slag schokdempers.
Het gevolg is dat de veren, bij het uithangen van de veerpoten, vrijwel niet onder spanning staan vanwege de de standaard dempers.

De verlaging is dan ook meer dan 4 cm...

Wie kan mij op weg helpen met wat leveranciers?

turbotitan

Ik ben , achterkant heeft prioriteit, op het spoor gekomen van de nivomatverlagingsbussen van forumlid Razorx...
Met die toepassing kan ik voorlopig iets meer spanning op de spiraalveer krijgen omdat de totale lengte van de schokbreker vanaf de bodem naar de achterbrug kleiner word.

Citaat van: turbotitan op 04-07-2011 16:33:03
Voor de techneuten geen nieuw verhaal...
Maar in tegenstelling tot gebruikers van schroefsets, wil ik gewoon een setje dempers met verkorte slag gaan gebruiken.
Ik ben pas in het het bezit van een geweldige 850 2.0 T5 Estate en wil mijn onderstel opfrissen.
de vorige eigenaar(en) hebben wel verlagingsveren gemonteerd, maar geen kortere slag schokdempers.
Het gevolg is dat de veren, bij het uithangen van de veerpoten, vrijwel niet onder spanning staan vanwege de de standaard dempers.

De verlaging is dan ook meer dan 4 cm...

Wie kan mij op weg helpen met wat leveranciers?