help we verdrinken: water in ventilatiekanaal

Gestart door erikb1971, 04-07-2011 19:23:35

Vorige topic - Volgende topic

erikb1971

Aloha

Na en tijdens regenbuien krijgt in mijn 850 uit 1996 zonder pollenfilter de bijrijder natte voeten. Het water stroomt van onder het dashboard de auto in. Ik heb het dashboard kastje en de grijze plaat eronder weggehaald, en inderdaad, zodra de ventilator aangaat spuit eventjes het water uit de ventilatie motor naar binnen. Ik heb de grijze plaat tussen voorruit en motorcompartiment losgehaald, en daaronder is het behoorlijk nat. Maar als je kijkt in het gat waar de ventilatie de lucht van buiten aanzuigt is het daar echt nat. Als je de ventilator aanzet die je het water naar binnen gezogen worden... Iamand enig idee?

foto :

Kan het water op andere plekken het ventilatie systeem inkomen behalve door het grote gat rechts voor tussen voorruit en motor?

Dank!

Sbv

Voorruit recentelijk vervangen en mogelijk niet helemaal goed dicht gekit ?
Alle afwateringskanalen helemaal ontstopt ?

erikb1971

de ruit is niet recentelijk vervangen en de ontwateringskanalen zijn vrij.

francois

controleer eens de afdicht rubber waar je pollen filter normaal op komt

grfr

erikb1971

deze hè:

Hier gaat nog een soort plastic kap overheen en ik heb het idee dat deze niet helemaal goed meer afsluit...

francois

cas

even meteen dan de afvoer goed controleren. op zich moet hij een heleboel water wel kunnen verwerken. Haalde laatst bij JRKalf ook een half vogelnestje eruit onderin de slang. de linkerslang zit met een ty wrap onderin aan een andere slang, een plekje waar makkelijk een takje achter blijft hangen, en meer en meer en meer... totdat het verstopt raakt..  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

erikb1971

Zou het zin hebben om de binnenkant van die plastic kap die hier nog overheen komt af te dichten met een soort kit? Ik zit bij schoonouders in polen dus het hele rubber bestellen en vervangen lijkt me wat te veel van het goede hier...

erikb1971

Citaat van: cas op 04-07-2011 19:52:20
even meteen dan de afvoer goed controleren. op zich moet hij een heleboel water wel kunnen verwerken. Haalde laatst bij JRKalf ook een half vogelnestje eruit onderin de slang. de linkerslang zit met een ty wrap onderin aan een andere slang, een plekje waar makkelijk een takje achter blijft hangen, en meer en meer en meer... totdat het verstopt raakt..  ;)

Dat verklaart waarom die reiger steeds op mijn motorkap zit te poepen

cas

schoonmaken hier en daar moet voldoen. Ook het doorvoerslangetje van onderin je ventilatie bak, onderplaat weghalen passagierskant, en dan zie je links ongeveer in het midden, onder de radio ( versterker bij t-5r)  een rubber slangetje je bodem( tunnel) ingaan. die lostrekken, en doorblazen/prikken.  leg alvast wat handdoeken klaar en of een lege colafles.

andere flessen mag ook.

sinas, cassis, siroop of 7up  ;D

cas

let wel op, dat je je kachelmotor na het oplossen van dit probleem even moet demonteren, en schoonmaken en weer voorzien van smeersel daar waar nodig. Anders gaat deze op korte termijn piepen ( vogeltjes  ;D )  en vastlopen, met gevolg, ook evt stukke weerstand.

erikb1971

Citaat van: cas op 04-07-2011 19:55:11
schoonmaken hier en daar moet voldoen. Ook het doorvoerslangetje van onderin je ventilatie bak, onderplaat weghalen passagierskant, en dan zie je links ongeveer in het midden, onder de radio ( versterker bij t-5r)  een rubber slangetje je bodem( tunnel) ingaan. die lostrekken, en doorblazen/prikken.  leg alvast wat handdoeken klaar en of een lege colafles.

andere flessen mag ook.

En als hij zegt: flessen, dan bedoelt hij dat ook. Het rubber slangetje zat verstopt. Ik dacht: hoeveel water kan daar nou in zitten? Best veel dus. Ik had geen flessen bij de hand en heb net even staan hozen.  Maar dit moet het probleem wel zijn natuurlijk! ik ga het rubber nog even goed schoonmaken. En douchen :-)

erikb1971

Citaat van: cas op 04-07-2011 20:04:31
let wel op, dat je je kachelmotor na het oplossen van dit probleem even moet demonteren, en schoonmaken en weer voorzien van smeersel daar waar nodig. Anders gaat deze op korte termijn piepen ( vogeltjes  ;D )  en vastlopen, met gevolg, ook evt stukke weerstand.

Gaat dat ook via de onderkant van het dashboardkastje of via voorkant?

V70 classic

Citaat van: erikb1971 op 04-07-2011 20:22:14

andere flessen mag ook.

En als hij zegt: flessen, dan bedoelt hij dat ook. Het rubber slangetje zat verstopt. Ik dacht: hoeveel water kan daar nou in zitten? Best veel dus. Ik had geen flessen bij de hand en heb net even staan hozen.  Maar dit moet het probleem wel zijn natuurlijk! ik ga het rubber nog even goed schoonmaken. En douchen :-)

Een gewaarschuwd mens  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

erikb1971

Citaat van: V70 classic op 04-07-2011 20:27:15
Citaat van: erikb1971 op 04-07-2011 20:22:14

andere flessen mag ook.

Een gewaarschuwd mens  :eusa_whistle:

ja...dat was een beetje dom....