stuur scheef met remmen, irritant gerammel

Gestart door 850t5sound, 04-07-2011 20:18:20

Vorige topic - Volgende topic

850t5sound

Hallo,

Met veel plezier rij ik mijn 850. Totdat ik ga remmen. Als ik echt hard rem is er weinig aan de hand, behalve dat de auto wat lijkt te zoeken in bochten wat ook niet heel prettig is.
Bij zachtjes remmen trekt de auto naar rechts, en het stuur naar links.
Als je 50 rijd is ermee te leven, maar als je wat sportiever rijd schrik je je de :evil: :eusa_wall:
als je 120+ rijd en je moet remmen. Hij is naar de garage geweest, en een remklauw is vervangen, want de zuiger was scheef afgesleten en bleef hangen, en remde volgens de garage eerder dan de linker. Maar hierna bleef het scheeftrekken. Toen ik mijn voorbanden eraf haalde, zag ik dat, als ik de remschijf bewoog, er enorme speling op de draagarmrubbers zat :-X Deze wil ik morgenavond gaan vervangen voor powerflex(heb ik ook al binnen). Heb wel gezocht op dit forum, maar weet iemand een duidelijke handleiding om dit te vervangen? Of wat er sowieso allemaal los moet? Ben zelf wel handig genoeg, maar dit type auto is nu even nieuw voor mij. De satibilisatorstangetjes moeten ook vervangen omdat er speling op zit maar die moet ik nog binnen krijgen. Iemand verder nog tips hoe ik dit kan verhelpen en te controleren wat er nog meer loos kan zijn? Veerpootrubbers/lagers etc?

Dank!

francois

vervang eerst de dingen die je zelf op noemt wel links en rechts doen he

kijken of hij dan nog trilt

grfr

850t5sound

Haha ja juist!
De onderdelen heb ik links en rechts besteld.
Als we wat maken doen we het gelijk goed.
Zat erover te denken om gelijk mijn veerpoten voor er onder vandaan te halen
maar id misschien eerst de dingen onderaan in orde maken.
De gehele draagarm moet er zeker onderuit of niet?
Hopen dat mn fusee los wil ???

UserID6342

Als je de draagarm op de goede manier eronder uit haalt wilt de fusee altijd los.... Dus schroef weghalen waarmee fusee geborgt zit en dan van onder uit een flinke klap omhoog geven tegen de draagarm aan, daarna wip je 'm er zo tussen uit met een koevoet / bandenijzer / of iets dergelijks. Als laatste de 2 schroeven loshalen waarmee de draagarm aan het subframe zit.

850t5sound

Ok, ga ik deze week gelijk mee beginnen. Bij de garage moest het linker fuseehuis namenlijk vervangen worden omdat de bout?? was afgebroken omdat hij zo vast zat, en hij kon niet uitgeboord worden.

UserID6342

??? ??? Als de bout afgebroken is, sla je 'm er zo uit met een goede drijver.  Daar hoeft echt geen fuseestuk voor vervangen te worden.  Begin nu serieus te twijfelen aan je garage.... of is dit een Beun de (Kla)Haas ?

Ronald21

een goede drijver en heetstoken want ze kunnen echt vastzitten

heb ervaring ook met een afgebroken bout

daarna met koperpasta opnieuw monteren

850t5sound

Dank mensen!!
De draagarmbussen zijn vervangen. (Powerflex zwart ipv paars verkeerd geleverder maar super strak:) )
Bij remmen blijft de auto nu super strak recht, en in bochten zoekt de auto niet meer.
Ook heb ik deze week de stabi stangen vervangen voor ipd exemplaren.
Een genot om mee te rijden. Het gerammel en dergelijke is nu ook helemaal weg, van de
stabi stangen was echt niets meer over, speling en hoesjes kapot.
Het lijkt wel of ik een nieuwe auto heb;) zeker na nog een keer uitlijnen :laugh:
Gisteravond nog een dumpvalve van forge geïnstalleerd, zeker een mooie toevoeging!
Ben alleen nog een beetje aan het vogelen met de afstelling van de veer van de dumpvalve
omdat ik mijn volledige druk niet haal.

Groetjes