Startproblemen

Gestart door Retze, 04-07-2011 21:52:21

Vorige topic - Volgende topic

Retze

Heb al eens eerder meegemaakt dat na het klussen aan de roffel ik een dag later de auto met geen mogelijkheid krijg gestart. Vorige keer na ellenlang doorstarten met andere auto erbij kwam er op gegeven moment beweging in. cilinder voor cilinder haakte aan.
Eergister een knipperend ECC probleem opgelost (binnensensoren waren zwaar vervuild, schoongemaakt met penseel en het probleem was opgelost), nu weer startprobleem, krijg hem niet aan de gang. Startmotor gaat wel rond maar geen van de cilinders lijkt mee te doen. Lijkt alsof hij verzopen is, hier leek het vorige keer ook erg op. Heb alle bougies eruit gehad en ze waren niet (klets)nat, benzinedrukregelaar gecheckt, hier kwam geen benzine uit druppelen (deze is dus goed) met het contact in stand 2.
Verder geen startproblemen ook bij korte stukjes (2-5km) heb ik nooit last, alleen na klussen aan auto waarbij auto op contact heeft gestaan (stand I voor of stand II).
Heb het forum al afgestruind maar gaat toch vaak over auto's die kort gereden hebben. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

ulkeman

lekkende injectors?

heb je fout code's?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Retze

Geen foutcodes op A2 brandstofsysteem, lekkende injectoren nog niet gecontroleerd, ga morgen eerst relais 103 maar eens kortsluiten om deze uit te sluiten. Volgens mij doet ie het gewoon, ik hoor de brandstofpomp zoemen volgens mij als hij op contact gaat, maar goed wil toch alles uitsluiten.

thuur

Lekke drukregelaar of injector(s).

Gr :D

Hans Duiven

M'n buurman had gisteren het zelfde probleem en geen foutcodes in het systeem.
Wat dingen nagekeken en relais 103 eruit gehaald. Opnieuw er in gedrukt en sloeg gelijk aan.

Nu start ie weer prima, maar hoelang dat goed gaat...
Toch relais 103 ?

Hans

Retze

drukregelaar is dus gecheckt, deze lekt niet. Ga 103 vanavond kortsluiten maar verwacht er niet teveel van. Heb ik eerder ook al gedaan, hielp toen niet, daar zit het hem volgens mij niet. Het forum is wel een goed geweten, zo bedacht ik me al ca 100.000 met dezelfde brandstoffilter te rijden....schijnt slecht te zijn voor de brandstofpomp. Toch maar eens vervangen dus (als ik mijn auto bij een brug krijg). Ik hoor de pomp wel zoemen (ben een beetje doof dat helpt mij niet bij dit soort dingen) in het vooronder (of zit ie in de tank en hoor ik wat anders zoemen?). Kortom vanavond weer (zelf)studie avond. Grote vraag is of hij nu verzopen is of niet. De bougies leken mij vrij droog (heb ze zelfs kort verwarmd boven een gaspit en daarna weer teruggezet waarbij de aanwezige benzine volgens mij genoeg tijd had om te ontsnappen. Kan zijn dat de accu toen al te zwak was maar ik twijfel nu toch aan het al dan niet verzopen zijn.

ulkeman

pomp zit in de tank.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Rob850turbo

temperatuur sensor voor de injectie?

Retze

met een opgeladen accu eerst geprobeerd met kortgesloten relais 103 te starten, dit maakte geen verschil dus niet doorgestart. Relais 103 weer teruggeplaatst en toen toch maar geprobeerd lang door te starten. Er deden gelijk een paar cilinders mee en na halve minuut sloeg hij goed aan, gigantische benzinegeur erbij. Even flink het gas erop gehouden (buren blij) en toen voor de zekerheid (en de lol) nog maar even wezen cruisen. Hij is nu in ieder geval weer bedrijfsklaar. Nu dat verzuipprobleem nog te zien verminderen. Toch maar eens de injectoren op lekken inspecteren zoals iedereen aanbeveelt. Binnenkort maar eens proberen. Maar wat doet de temp sensor voor de injectie? Ik neem aan dat deze de injectie afstemt op de temp van de motor? uitlaatgas? Bij het starten speelt deze toch nog geen rol?

Jack v

Als de temp.sensor kapot is en doorgeeft dat de motor koud is krijg je steeds de hoeveelheid benzine ingespoten voor een koude start; gevolg verzupen ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

francois

stink hij ook naar benzine

grfr

Retze

Geeft dit dan geen foutcode op de OBDI? A2 gaf geen foutcode...... Hij verzuipt bij mij alleen als ik aan de auto geklust heb en een aantal malen het contact heb omgezet om te controleren of mijn inspanningen effect hebben. Wanneer wordt het bezine stelsel onder druk gezet? in stand I of II?

Ludo

Citaat van: Retze op 06-07-2011 18:17:20
Hij verzuipt bij mij alleen als ik aan de auto geklust heb en een aantal malen het contact heb omgezet om te controleren of mijn inspanningen effect hebben.

Wanneer wordt het bezine stelsel onder druk gezet? in stand I of II?

In stand II.
Als je het contact tijdens klussen zó vaak in stand II moet zetten (?), en je wil het probleem voorkomen, haal dan relais 103 los.
Op die manier bouwt de pomp geen druk op.

francois

denk toch dat je druk regelaar niet meer fris is

wordt geloof ik al aan gegeven

grfr

Retze

wat kan er dan mis mee zijn? Hij lekt niet in contactstand 2. Lijkt me dus prima te werken.