Startproblemen

Gestart door Retze, 04-07-2011 21:52:21

Vorige topic - Volgende topic

cas

je kan de druk even meten op de rail rechts. nippeltje  ;)  meten nadat de auto minimaal een uurtje heeft gestaan, dan weet je of hij wel op druk blijft.

fixt eerst ook even een goede bougiedop. en kijk idd even naar elke bougie wat voor verbranding hij heeft.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Eddy-E

Ja ga ik doen.
Als ie het weer heeft dan laat ik de motor eens afslaan door de brandstofpompzekering er uit te trekken en daarna weer starten zo dan moeten lukken als het een lekkende verstuiver is.
Thuur wat voor inhoud moet een ultrasoon reiniger zijn voor verstuivers en wat voor vloeistof moet erin?
850 2.5 10v 94

cas

ik heet dan wel geen thuur... maar de kleinste voldoet, vloeistof staat erbij..

wel even met een 9 volt pulsje je injectoren openen en doorspuiten met lucht.

http://buitelaar.nl/comasy/templates/Cats.aspx?contentid=237&catid=219&cat=Ultrasoon Reinigers

Jack v

Het wil ook met een beetje injectorreiniger erin of gewoon Dreft voor de afwas. Idd net zoals Cas zegt even doorblazen met perslucht. Alleen niet rechtsstreeks de volle druk erin blazen maar een beetje half anders verniel je misshien het filtertje.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Eddy-E

Citaat van: Jack v op 27-12-2011 20:33:57
Het wil ook met een beetje injectorreiniger erin of gewoon Dreft voor de afwas. Idd net zoals Cas zegt even doorblazen met perslucht. Alleen niet rechtsstreeks de volle druk erin blazen maar een beetje half anders verniel je misshien het filtertje.
In de injector doen bedoel je?
Of in de ultrasoon reiniger?
Als je hem in een ultrasoon reiniger doe moet ie dan koppie onder?
850 2.5 10v 94

cas

Citaat van: Eddy-E op 22-01-2012 13:15:25

injector(en) in het bakkie gooien met heet water, helemaal koppie onder. bij het hete water gooi je dreft... of de injectorreiniger. amonia is beter dan dreft denk ik zo. doe je remmenreiniger, gebruik dit dan wel puur.
na de eerste keer de injector openzetten met pulsje, doorspuiten, en het proces totaal 3 maal doorlopen.

Eddy-E

Citaat van: cas op 22-01-2012 17:38:06
Citaat van: Eddy-E op 22-01-2012 13:15:25

injector(en) in het bakkie gooien met heet water, helemaal koppie onder. bij het hete water gooi je dreft... of de injectorreiniger. amonia is beter dan dreft denk ik zo. doe je remmenreiniger, gebruik dit dan wel puur.
na de eerste keer de injector openzetten met pulsje, doorspuiten, en het proces totaal 3 maal doorlopen.

Ok bedankt.
Heb reiniger besteld dus binnenkort ermee aan de slag.
850 2.5 10v 94

Eddy-E

Zo weer beetje normale temperaturen dus maar eens aan de slag met de injectors.
Zo kwam het spul er uit..

De injector in warm water met dreft in de ultrasoon reiniger (van het Kruidvat voor €15  ;D )

Zo dat ziet er al beter uit.. even lichtjes in de bankschroef dan kan ik even stroom erop zetten en doorblazen (drukregelaar van compressor terug gezet naar 1,5 bar)

Zo alles netjes schoon en doorgeblazen.

Weer in de rail gezet met en beetje vet aan de rubbertjes , stekkertjes met contactspray gedaan , injectorzittingen in het spruitstuk schoongemaakt en de boel terug gezet.
Contact erop en via het ventieltje op de rail even ontlucht.
Starten en lopen  ;D  (met het koude weer geen last gehad met starten.)
Gelijk de luchttemp opnemer even gereinigd.
Nu alleen die klepstoters (lifters) nog eens een x doen.. das toch geen gehoor  :(
Nu maar hopen dat het euvel gefikst is , anders maar eens de nokkenas sensor schoonmaken oid.
850 2.5 10v 94

UserID6342

Is het dan niet verstandiger om de injectors 'open' in dat ultrsoonbadje te doen met die speciale ultrasoonreiniger ?

Dus eerst pulsje geven zodat ze open staan en dan allemaal in bad ?  Het lijkt mij dat de buitenkant schoon niet zo belangrijk is...

Eddy-E

Waarschijnlijk wel.
Er kwam evengoed een hoop meuk uit de binnenkant.
Daarna met remmenreiniger door geblazen en daarna met wd40.
Ik moet eigelijk ff zon stekkertje van de sloop halen dan gaat het een stuk makkelijker het open in bad doen.
850 2.5 10v 94

Eddy-E

Zal toch wat goed gedaan hebben denk want ik heb het euvel niet meer gehad...
Hij lijkt zelfs ietsje zuiniger te lopen.
850 2.5 10v 94

Eddy-E

Zo het euvel doet zich weer vaker voor dan gewenst.
Nu ook wel eens als die helemaal koud is.
Van de week weer injectors gedaan (nu met open injectors Dirk :) ) maar daarna weer gehad dus lijkt me niet dat het daaraan ligt.
Misschien door het vochtige weer , maar als het dan ontsteking is zou die koud altijd slecht moeten starten?
Nokken as sensor ziet er erg schoon en droog uit.
Waar zit krukas sensor? op de bak onder de nokkenas sensor ? Wat is eigenlijk dan die stekker op het carter aan de voorkant.
Starten en slaat niet aan geeft een paar klappen alsof voorontsteking .. op een gegeven moment slaat ie aan maar loopt niet goed vooral als je gas geef dan slaat ie dood of op 3 of 4 poten , maar stationair loopt ie wel rond , dus vooral belast slecht dus.
Meestal na een korte tijd rijden en dan  een tijdje stil .. dan heeft ie het...
Iemand nog ideeën?
850 2.5 10v 94

thuur

Citaat van: Eddy-E op 28-12-2012 13:50:48
Starten en slaat niet aan geeft een paar klappen alsof voorontsteking .. op een gegeven moment slaat ie aan maar loopt niet goed vooral als je gas geef dan slaat ie dood of op 3 of 4 poten , maar stationair loopt ie wel rond , dus vooral belast slecht dus.
Meestal na een korte tijd rijden en dan  een tijdje stil .. dan heeft ie het...
Iemand nog ideeën?

Doet me denken aan een defecte nokkenassensor. Geen foutcodes?

Gr :D

Eddy-E

Nee , het mmlampje gaat ook niet aan.
Of verdwijnt de code weer als die weer goed loopt (dacht zelf van niet)

edit: net ff gekeken maar toch 122
850 2.5 10v 94

thuur

Uit welk vakje komt die 122?

Gr :eusa_think: