opeens doet-ie-het-niet op gas V70 bi fuel

Gestart door gwwesterink, 07-07-2011 17:02:48

Vorige topic - Volgende topic

gwwesterink

Vandaag reed ik op de snelweg. Opeens viel de "kracht weg. Snel op benzine gezet. Toen ging het weer. Later reed hij ook weer gewoon op gas....
Weet iemand hier de oorzaak van ???
Het is een V70 bi fuel uit 2002 met 240000 op de teller.
Alvast bedankt voor jullie reacties !!!

Wim

daytonawim

rolvio

Citaat van: daytonawim op 07-07-2011 17:20:28
LPI pomp ?

Zit er niet in. Die bi-fuels hebben een verdamper systeem.

Zat er nog wel genoeg gas in?  ;)

gwwesterink

Beste Rolvio,

Ja, er zat genoeg gas in. Zou het de verdamper kunnen zijn ??

Ludo

Wanneer heeft het gassysteem het laatste onderhoud gehad?.
Met onderhoud word bedoeld, verdamper en gasverdeelhuis reinigen, filters vervangen...

gwwesterink

Dag Ludo,

Ik heb hem nog maar 6 maanden geleden gekocht bij Hennes Nijmegen. Als ik me goed herinner zeiden ze daar dat ze het door jou genoemde hadden uitgevoerd. Ik woon trouwens in Barneveld. Lastig om weer naar Nijmegen te gaan.

UserID6342

Hmm, Hennes zegt wel vaker wat... Ik zou er niet teveel op vertrouwen als ik jou was.  Je kunt daar goed kopen en hij heeft vaak leuk spul staan, maar de werkplaats is ronduit bagger.  Ik heb teveel 'gemaakte reparaties' van hun gezien en is echt dieptriest. Radio inbouwen met kroonsteentjes, de tube kit word vrij veel gebruikt, etc. etc.

Dus ga er maar gewoon vanuit dat het niet gebeurt is.  Wel zo makkelijk !

gwwesterink

Dus....
1. verdamper reinigen
2. gasverdeelhuis reinigen
3. filters vervangen
Is dat zelf te doen ???
Kennen jullie een goede "gasboer"" in de buurt van Barneveld die ook verstand heeft van de bi fuel installatie ???

Ludo

Citaat van: gwwesterink op 07-07-2011 17:59:03
Dag Ludo,

Ik heb hem nog maar 6 maanden geleden gekocht bij Hennes Nijmegen. Als ik me goed herinner zeiden ze daar dat ze het door jou genoemde hadden uitgevoerd.

Zoals Dirk al schrijft, niet op vertrouwen.
Zelfs Volvo dealers hebben geen of bitter weinig ervaring, met een originele bi fuel.

Of het voor jou haalbaar is weet ik niet, maar op Volvo-forum word http://www.verdampere.nl/ hoog aangeschreven voor wat betreft bi fuel.