Fluitend voorruit

Gestart door tabbertje, 11-07-2011 21:59:22

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Citaat van: dbs1 op 13-07-2011 12:23:39
Citaat van: beunmaat op 13-07-2011 09:16:13
Wat kost het ongeveer om een voorruit te laten vervangen bij de genoemde toko's?
Ik heb namelijk een enorme scheur in mijn ruit.

Na mijn vakantie ga ik naar de dealer voor een nieuwe ruit. Alhoewel mijn verzekeraar (WA-extra) alleen bij Carglass en consorten 75 € eigen risico rekent en bij anderen 150 €, zei men bij de dealer daar dat er "mouw aan gepast werd", zodat ik nauwelijks meer zou hoeven betalen dan 75 €.
Het precieze bedrag vraag ik tzt wel op en dan heb ik wel mooi een originele ruit.

Ben benieuwd naar deze uitkomst  :)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

KXS70

Citaat van: aardigebas op 11-07-2011 22:10:21
bij mijn vorige ruit had ik er ook last van (carglas).

Ik heb de 2 hoeken aan de bovenzijde (dakstrip die op dat punt de knik maakt) met kit vol gespoten en het fluitend geluid was weg.
Bij het vervangen van de ruit vorig jaar was er overigens aan de onderzijde geen kit te vinden.

carglas  :eusa_wall: :eusa_wall:

Beste Bas,

Nu ik dit zo van je lees, herinner ik me dat de Volvodealer een stripje kan leveren voor de S70/V70 die ingepast kan worden in het rubber aan de bovenzijde van de voorruit.  Hiermee zijn fluitgeluiden e.d. verleden tijd. Is volgens mij dus een soort van 'constructiefout' van de wagen/ het model. Desondanks kan het eenvoudig opgelost worden dus.

Groet, KXS70

Hiker

Citaat van: -D©©©L- op 13-07-2011 09:21:15
Hier in zwolle zit een bedrijf dat je 850/x70 voorruit vervangt voor onder de 200 euro.
Ben maar zo vrij geweest om t.b.v. de forumleden een prijs te maken.

@D©©©L: is die ruit origineel Volvo?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Bram

Citaat van: -D©©©L- op 13-07-2011 09:21:15
Hier in zwolle zit een bedrijf dat je 850/x70 voorruit vervangt voor onder de 200 euro.
Ben maar zo vrij geweest om t.b.v. de forumleden een prijs te maken.

De dealer rekende mijn verzekeraar 750! (paste ook het eigen risico aan)