eind versterker weer aan sluiten

Gestart door t5joost, 08-07-2011 13:58:14

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

hallo
ik heb een v70 r awd
met het mooie geluidsysteem met de speaker midden op het desboord
de vorige eigenaar heeft een andere radio laten plaatsen, nu worden de speakers aan gestuurd door de radio en niet via de versterker
weet iemand hoe ik de versterker weer kan aan sturen met de radio.
alvast bedankt

daytonawim

Wil je een aftermarket radio houden of een SC90x met dolby en externe versterker hebben?

Zit de versterker nog wel onder je stoel ?

t5joost

hey
de versterker ligt nog onder de stoel maar wil deze erg graag gaan aan sturen

thuur

En het antwoord op de andere vraag?

Gr ???

t5joost

daytonawim

Dat is relatief simpel.

Als je huidige radio 4 tulpuitgangen heeft, moet je een verloopkabeltje maken van tulp naar female din.
de huidige speaker aansluitingen los maken en eventueel de speaker stekker van de versterker
weer in die van de auto doen.

Die din stekker is bij conrad wel te bestellen, heb laatst op het forum het type langs zien komen, maar weet
even niet meer waar, gelijk 4 tulpstekkers (female) erbij bestellen, effe in elkaar solderen .

Mocht je geen tulp stekkers hebben op je radio, dan zal je een Hi/Low converter moeten kopen, dat heeft zeker niet
mijn voorkeur.

Klaar is kees.

t5joost

zitten genoeg tulp uitgangen op
weet jijhoe ik hem in elkaar moet solderen (pinseting)

thuur

Het 2e topic van dit board niet gezien?

Gr ???

daytonawim

nr 6

De rest mag je zelf ook even naar zoeken  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

NinaPaul

CiteerMocht je geen tulp stekkers hebben op je radio, dan zal je een Hi/Low converter moeten kopen, dat heeft zeker niet
mijn voorkeur.

Dan heb je nog nooit een MTX re-Q5 (of MTX re-Q3) gehoord. Deze geeft absoluut geen slechtere kwaliteit dan normale lijn uitgangen op nieuwe toestellen. Op oudere toestellen kan de kwaliteit zelfs verbeteren tov de lijnuitgangen.

Zeker wanneer de HU niet over subwoofer uitgang(en) beschikt is deze manier van filteren gewoon beter dan het splitsen/filteren op versterkers.

Wanneer je gebruik gaat maken van lijn uitgangen wees er dan zeker van dat het voltage van beide overeenkomt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

daytonawim

Joost volgens mij had jij toch zo'n DVD 2 din geval in de auto zitten ?

Dan zitten daar vast wel die 4x tulp aansluitingen op, anders kom je maar een keer aanwaaien als het mooi weer is
wil er best even naar kijken hoor.
Als je die Din male stekker en een setje tulpfemales hebt kan ik dat ook solderen.

NinaPaul

Citaat van: daytonawim op 13-07-2011 12:25:05
Tja, voor rond de 200 euro  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Als je geen geld wil uitgeven, moet je niet op de eerste rij willen zitten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

Wat is dat nu weer voor slap gel*l, er zijn prima oplossingen voor de auto die een stuk minder kosten.

Heb altijd redelijk nette en betaalbare audio in de auto gehad en alleen complimenten over de sound gehad.

Ik meen zelfs dat de TS aardig onder de indruk was, en dat voor 750 euro voor de totale Audio inst in de auto.

-D©©©L-

Citaat van: daytonawim op 13-07-2011 12:49:54
Wat is dat nu weer voor slap gel*l, er zijn prima oplossingen voor de auto die een stuk minder kosten.

Heb altijd redelijk nette en betaalbare audio in de auto gehad en alleen complimenten over de sound gehad.

Ik meen zelfs dat de TS aardig onder de indruk was, en dat voor 750 euro voor de totale Audio inst in de auto.

Als je die handel verkoopt ga je natuurlijk niet zeggen dat de wensen misschien ook wel ingevuld kunnen worden voor minder centen.  ;) ;D