Lak herstellen

Gestart door bartvdl, 08-07-2011 22:38:48

Vorige topic - Volgende topic

bartvdl

Ik heb via dit forum de rode 855 T5 van Michael gekocht, net na de aankoop heb ik hem laten wassen met iets te agressief spul ij de handwas straat in Eindhoven bij het kanaal. Daardoor is de lak overal wat dof geworden en op sommige plaatsen zie je wat druppels van dat agressieve middeltje van de wasstraat. Een portier is ooit opnieuw gespoten, die kon er wel goed tegen. 

Ik heb toen wax & polish in een gekocht van sonax, we hebben bij de automaterialen en wat verschillende middeltjes mogen proberen. Dat gaf het beste resultaat. Een maand verder ben ik weer terug bij af lak is weer dof aan het worden en de druppels van dat agressieve spul zie je ook weer terug komen.

Dat wil ik dus (laten) aanpakken. Ik zie zoveel middeltjes van €10,- tot €50,- per fles. Ik wil er best wat aan uit geven, maar als ik 75,- uit moet geven aan spullen en dan nog een dag moet poetsen met de hand, dan wil ik het ook best uitbesteden. Er was zojuist al iemand geweest die voor 170,- machinaal polijst en hem in de wax zet.

Wat zijn jullie ervaringen? ik zoek iets in regio Eindhoven. Wat zijn redelijke prijzen? Zijn er hier misschien enthousiaste polijsters die me kunnen helpen?

Ik zal morgen wat foto's posten.

daytonawim

Rood is een mooie Kleur, maar k*t in onderhoud, ik deed em af en toe met commandant nr5 lekker poetsen en dan een goed was laag er over.
Voorzichtig met de randen van deuren en scherpe vouwen in het plaatwerk.

En vooral goed bijhouden, mischien kan Xkote nog wat voor je betekenen

Wico

Bel anders even met Van Leeuwen Autoherstel in Best. Zij hebben meerdere vestigingen rond Eindhoven en doen ook aan lakveredeling. Je moet vragen naar Marley. Zie www.autoherstel.nl.
PS. Ik heb geen aandelen maar heb ooit een auto daar laten behandelen en was er wel tevreden over.

francois

als de lak dof is zal je hem na het wassen
in de wax moeten en blijven zetten
alle midellen blijven maar voor een tijdtje

grfr

rpakuypers

Ik ken een rode 855 die er perfect uitziet ......... opnieuw gespoten en meerdere lagen blanke lak zodat hij niet meer verkleurd  :eusa_snooty:

Groet,
Roger

bartvdl

X-kote en opnieuw spuiten vind ik allemaal aan de dure kant. Volgens mij is een goede polijstbeurt voldoende en daarna goed in de wax zetten en houden.

Ik zal die gasten in best eens een keer bellen.

cas

dan ben je er wel voorgoed vanaf!  som eens op hoeveel tijd, en hoeveel je aan poetsmiddeltjes wel niet kwijt zult zijn in de komende jaren  ;)  het resultaat is verbluffend. Hans met de rooie die behandeld is, is van de zuid holland clan, en ik zie hem ook regelmatig.

ongelovelijk gewoon!  :eusa_clap:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

fransklaassen

Ik heb 2 weken geleden mijn rode 850 laten behandelen bij X-kote. Het resultaat is echt geweldig. Eerst moest ik elke 3 maanden aan de slag met poetsen en het was nooit echt om naar huis te schrijven.
De deukentovenaar heeft eerst alle parkeerdeukjes eruit gehaald
het kost wel wat, maar niet zoveel als overspuiten en je heht de originele lak nog.
You only live once

francois

ja en nu de foto s

grfr

FGG

Citaat van: bartvdl op 08-07-2011 22:38:48
Er was zojuist al iemand geweest die voor 170,- machinaal polijst en hem in de wax zet.

Ik doe 't voor de helft.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Martijn_B

De oxidatie op je lak vormt zich doordat er geen beschermlaag op de auto zit. Rood en geel zijn hier inderdaad aardige voorbeelden van. Met de hand kun je heel goed bepaalde dingen wegkrijgen, je bent dan +- €17 voor een flesje polijstmiddel, en €4,50 voor een goede hand-pad kwijt. Dan nog eens €18 voor een goede wax (Collinite Super Doublecoat wax) die 7-8 maanden beschermd, en je ben voor <€50,- en 2x per jaar poetsen klaar  :)

Overigens wel de voorwaarde dat je een Ph neutrale shampoo gebruikt, doe je dat niet dan is de kans érg groot dat de zuren in de shampoo de waxlaag eraf strippen.

Succes!

Martijn
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

widebody

of even een mailtje sturen naar onze oostenrijkse waxwizard. Vragen wanneer hij weer hier is.

FGG

Citaat van: bartvdl op 08-07-2011 22:38:48
Ik zal morgen wat foto's posten.

sjips, gemist!

Als je een keer langs komt met de auto, ik weet niet waar je vandaan moet komen, dan kijken we ff of er met poetsen iets te doen is. Ik denk 't wel, namelijk. Heb hetzelfde een keer gehad met een Toyota Starlet waarbij een iets te sterk goedje werd gebruikt voor het reinigen van de voorruit. De spray kwam op het dak, net boven de raamlijst en dat resulteerde in allemaal flets rode stippen. Blijkbaar is Saab-lak sterker dan Toyota-lak. Maar ook dat hebben we weg kunnen poetsen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70R-obert

Misschien is het helemaal niet goed volgens de deskudigen op dit gebied maar ik heb onze rode 245 die erg snel van roze naar rood en weer naar roze ging ingewreven met Kroon poetsolie. Het resultaat was schitterend, de auto werd knalrood en bleef dit ook.

Martijn_B

Dat zou kunnen hoor, sommige laksoorten hebben een 'open structuur' waardoor ze een olie (bijv. op acrylbasis) op kunnen nemen en de kleur weer terug kan brengen.

Wat me wel verbaast is dat hij ook echt rood bleef! Vaak voedden deze producten wel, maar brengen ze geen (langdurige) beschermlaag aan.

Ik ben nog steeds voorstander van: oxidatie verwijderen d.m.v. polijsten, en vervolgens 2x per jaar in de Collinite zetten:
http://www.wax-on.nl/manufacturer.php?id_manufacturer=11
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software