850 uit duitsland

Gestart door lebowski, 10-07-2011 13:42:35

Vorige topic - Volgende topic

lebowski

Hallo allemaal,

Nieuw hier en ik ben mij aan het orienteren op een 850 estate van minstens 15 jaar oud (je raadt het al: voor de bijtelling). Als ik op mobile.de kijk kun je voor weinig auto's met minder dan 150.000 km krijgen. Stel dat de complete onderhoudshistorie aanwezig is (en klopt). Wat is dan de adder onder het gras? Het is haast 'to good to be true'.

thx

daytonawim

Er is geen addertje on der het gras, invoeren een beetje BPM aftikken, APK keuren en klaar.

Op het forum is er al zat over geschreven en er zijn er genoeg die zelf de auto uit D gehaald hebben,
waaronder ik zelf.

Algemeen, zoek effe op aankooptips

)()()sT

Let wel dat er in Duitsland veel Italiaanse import wordt aangeboden... Bij de T-5 is het dan een 2.0 in plaats van een 2.3 en heeft 211 pk. De Italiaanse wagens zijn niet altijd even betrouwbaar qua km-stand.

Ik heb in 2005 een hele nette GLT in Duitsland gekocht. De Duitsers zijn vaak zuinig op hun auto en vaak zijn ze "vol" met winterbanden erbij etc.

FGG

Ik denk dat er in Nederland meer adders onder het gras zitten qua historie dan in Duitsland.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Spin!

Voordeel is dat alle Duitse eigenaren zo op te vragen zijn, historie is daarom vaak voorhanden. Aan km stand rommelen in Duitsland is strafbaar, in NL (nog) niet. Niet alleen apk, maar ook onderhoudsbeurt is wettelijk verplicht in Duitsland. Kans dat je einer Katz im Sack kauft is kleiner dan in NL.

www.vm-parts.nl

cas

ik heb ook al 2 autos uit duitsland gehaald. allemaal goed verlopen. De laatste was mn busje. uit 86 met origineel nog geen ton op de teller! Beter in duitsland idd dan in NL
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jacar

Als je een auto met echt weinig km's zoekt die goed onderhouden is kun je ook import uit Zwitserland nog overwegen. Auto's zijn vaak van nog betere kwaliteit dan in Duitsland.

Omdat dit geen EU land is moet je bij import ook nog BTW betalen maar dat is geen probleem als je de auto toch zakelijk wil gaan rijden.

Nadeel is wel dat het wel erg ver weg is om te gaan kijken. Suc6

Daniel480

"onderhoudsbeurt is wettelijk verplicht in Duitsland"

Nee, zover is het gelukkig nog niet  ::)

Onderhoudsboekje zegt niet alles, goeie autos zijn welke waar rekeningen aanwezig zijn van onderhoud en onderdeelen.

lebowski

dank voor de tips. Ik mag aannemen dat als er niet 'Scheckheftgepflegt' staat het niet de moeite waard is?

widebody

juist wel.houd in dat ie volgens t boekje onderhouden is bij de dealer met stempels en de hele klerez..i!

UserID6342

Citaat van: Daniel480 op 10-07-2011 23:05:10
....Onderhoudsboekje zegt niet alles, goeie autos zijn welke waar rekeningen aanwezig zijn van onderhoud en onderdeelen.
Mwuh... ik koop liever in Duitsland een auto zonder de boekjes etc. als in Nederland...  Dit ook omdat de verkoper een veel grotere aansprakelijkheid heeft als een verkoper in Nederland.  Particulier of zakelijk, maakt daarin niets uit.  Als er geen boekjes, etc. bij zitten heb je ook een mooi onderhandelingspunt over de prijs want je kunt een x-bedrag meteen reserveren voor de noodzakelijke dingen.  Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.

Kali-Integrali

Invoeren loont zeker. Letwel dat de prijzen aan de grensgebieden weer iets hoger zijn.
Ik heb mijn V70 ook zelf ingevoerd. Met het gedeelte BPM/belasting zat ik een beetje mis, toen hebben zij mij geholpen aangezien het voor mijzelf was. Maar tegenwoordig zijn er ook bedrijfjes die het invullen van dat gedeelte voor een paar tientjes doen.

Ik heb destijds even een Duitse postcode opgezocht net over de grens en op Mobile.de gezocht op 100-200 km omtrek. De mooiste staan namelijk altijd het verste weg ;D

Succes! Gr-Martijn

lebowski

Citaat van: widebody op 11-07-2011 13:33:19
juist wel.houd in dat ie volgens t boekje onderhouden is bij de dealer met stempels en de hele klerez..i!
lastige dubbele ontkenning: ik bedoelde ook als er 'Scheckheftgepflegt' staat is het wel de moeite waard.

daytonawim

Op de autopapieren kan je zien hoeveel eigenaren er geweest zijn, als je een beetje slim bent kan je de
laatste eigenaar gewooon even opbellen (mits deze niet verhuist is).

Tja, volledige onderhouds geschiedenis is belangrijk, zelf vind ik de laatste 100K of zo wel heel interessant.

widebody

Citaat van: lebowski op 11-07-2011 15:05:51
Citaat van: widebody op 11-07-2011 13:33:19
lastige dubbele ontkenning: ik bedoelde ook als er 'Scheckheftgepflegt' staat is het wel de moeite waard.

Sorry :eusa_doh:

Lastig lezen op een Nokia X6 met 90km/h op de A50 :eusa_shhh: