onregelmatig stationair

Gestart door animalT5R, 31-05-2004 01:19:27

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

hallo,
ben net nieuw op het forum en heb een prachtige 850 T5R estate uit 95.
nu is het volgende aan de hand:
aangezien het me eerste volvo is en ik er nog niet veel van weet<al doende leert men>
ben ik vanavond huiswaarts gereden vanaf een vriend van me lekker met de cruise control aan,sta ik voor het stoplicht stil valt het me op dat het toerental lichtjes verspringt.
dit wil zeggen dat het net is of je je airco aan hebt staan en de board computer je motor blijft proberen af te regelen op een stationair toerental,het is niet veel hooguit 200 toeren ,maar aangezien ik met deze superauto nog niet bekend ben,vroeg ik me af of dit normaal is.
de auto heeft 194 duizend km gelopen.weet iemand iets of hoef ik me hier geen zorgen om te maken?
hopelijk kan iemand me hierop antwoord geven.
m.v.gr.
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

s©ub@

je bedoelt dat je een T-5R hebt die net is ingereden? ;)

dat schommelen in toeren dat doen ze wel vaker, inderdaad met airco aan valt het extra op... je zou je gasklephuis eens kunnen schoonmaken, dat wil wel een beetje schelen, maar met het vocht in de lucht en de temp vanavond lijkt het mij haast heel normaal die schommeling (niet zo lang voor rood blijven staan, valt het minder op ;) )

suc6
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Entuscan

200 toeren lijkt me toch veel schommeling.

Bij mij is het (met altijd alles op airco ecc enz) 50 toeren. 850-900.
Ik krijg zo het sch**t van.
Met de automaat in D aan een roodlicht merk je dat zofel aan het rempedaal gewoon omdat de wagen op die 50 toeren harder trekt.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Oele

Stationair regelklep schoonmaken en/of alle vacuum slangetjes en elleboogjes controleren op lekkage.

Staat voldoende info op dit forum...

Blijft een gevoelig punt van onze Volvo's, maar het is te verhelpen...

Succes!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

animalT5R

maar ik kan hieruit opmaken dat het geen kwaad kan?
en het is inderdaad geen 200 tpm maar iets van 50tpm,maar ik heb dan geen airco aan staan,tis net of de b computer hem de hele tijd bijsteld.
ik ga volgende week zaterdag toch even langs de garage om er naar te laten kijken,daar heb je garantie voor.
*** ben er achter wat het is***
het helder schijnend licht heeft de blower op het raam staan en dan staat ook gelijk de airco aan. duhh...

een ieder bedankt voor de moeite om te reageren. ;D ;D ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

willem1954

Hoeveel km heeft die 850 van jou gelopen? Bij hogere km standen (250-300 dkm) is het vaak een lekkende drukregelaar (aluminiumkleurig busje zit bovenop het inlaat spruitstuk onder de alu-afdekklep) die variaties in toerental veroorzaakt. Deze benzine komt dan druppels gewijs in het inlaatgedeelte waardoor het mengsel even verrijkt wordt en toerental omhoog gaat.  Dit merk je uiteraard alleen bij stationnair toerental, onder het rijden merk je dit niet!  Let op: als de benzinepomp vervangen moet worden (meestal ook bij deze kmstanden....) vervang dan ook gelijk de drukregelaar, de oude begeeft het meestal door de hogere druk van de nwe. pomp! ;D
Diagnose: Trek het slangetje aan de onderkant vd drukregelaar los. Druppelt hier (bij onder druk staand systeem, dus de b.pomp moet wel lopen!)  benzine uit? Zo ja, dan moet de drukregelaar vervangen worden.  Kun je zelf doen, is in 15 min gebeurd kost ongeveer E 75,-  ;)

Reitse

Ding in 15 minuten vervangen???????
Nou weet ik dat ik niet heel snel ben (alles voorzichtig blijft het ook allemaal heel) maar zó snel wil bijna niet, zeker niet als je injectoren weinig zin hebben hun prettige rustplaats in het inlaattraject op te geven.