Cruise control

Gestart door jansenemc, 09-07-2011 22:39:04

Vorige topic - Volgende topic

jansenemc

Beste,

heb net een uur zitten lezen in grote CC verzamel forum, de tekening is vooral erg handel waarvoor dank.

ik heb echter net pas mijn 850 T5 waar al een CC in zit, echter welke niet werkt.

jullie kunnen mij vast wel vertellen wat de meest voorkomende defecten zijn, zodat ik die 1st ff kan nalopen voordat ik een hele nieuwe set koop(2e hands.).

wederom alvast bedankt voor alle tips/links :-).

Patrick

-D©©©L-

codes uitgelezen ?

ulkeman

het meest voor de hand liggende is dat je een vacuum lek hebt,

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

rovelra

Of de pedaal schakelaars niet goed afgesteld.

BBS

Draad doorgeknipt in de richtingaanwijzer hendel. (ervaringsdeskundige)
relais defect?
Volvoloos....

cas

draadbreuk in de stekker onder je accubak? was bij mij laatst ook het geval.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

NinaPaul

bij mij was het kermit de kikker tussen onder het dash, alle kabels los......

Uhmm, eerst foutcodes. Dan beginnen met vacuum lek meten, dan elektronica meten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

jansenemc

ik heb de 850 nu 2 weken, en vond 4 bonnen van uitlezen bij een volvo dealer in het dashboard kastje.

zou het nog nut hebben uit te laten, of kan ik al die codes die vermeld hier opsporen?

Citaat van: -D©©©L- op 09-07-2011 22:41:05
codes uitgelezen ?

Jack v

bouwjaar van je T5? Misschien kun je zelf uitlezen als je OBD I hebt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jansenemc

T5 uit 94, heb net geleerd elders op het forum, dat ik dus een OBD1 ben/heb :-).

uitlezen met een led lampje kreeg als advies, al snap ik daar niks van.....maar ja, heb dan ook totaal geen technische achtergrond.

NinaPaul

Voor het uitlezen moet je geen technische achtergrond hebben :D, maar gewoon gezond verstand :D
(een knipperend ledje voor foutcodes wordt bv ook gebruikt bij: RC modelbouw, Computer, audio, etc.)

Even uitprinten of opschrijven wat je moet doen en gaan met die banaan.
wanneer je de foutcodes opgeschreven hebt zullen mensen op dit forum verder kunnen helpen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

FRANQ

Citaat van: BBS op 09-07-2011 22:51:35
Draad doorgeknipt in de richtingaanwijzer hendel. (ervaringsdeskundige)
relais defect?

bij mijn ouders was ook 1 draad in de hendel gebroken. (lag echt in 2en)
Ik zou hier naar kijken.

"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

jansenemc

had geen lange torx dus kon niet de stuurkap loshalen om op draad breuken te controleren.
wel keek ik ff bij de pedalen, en zag 2 losse stekkers leggen (zie foto) kan iemand mij vertellen of die ergens toe behoren?

jansenemc

hoe voeg ik een foto toe?

kan iemand mij een tip geven?

elmarconi

--
Autogas Inside . . .