Vreemd schrapend/ rammelend geluid, RAAR!

Gestart door Wout309t, 10-07-2011 08:43:09

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Dit doet zich voor bij redelijk stevig optrekken, of bij afremmen op de motor vanaf 3000+rpm. Koppeling intrappen en het is weg. Constante snelheid en rustig versnellen of vertragen is geen probleem. Als je stationair gasgeeft is er geen vreemd geluid te bekennen.

Ik sta voor een raadsel....
2011 V70 2.0T R-Design MT

francois

dus als er kracht op de motor komt dan heb je geluid  ???

links recht voor achter

koppeling meschien  ???

grfr

Wout309t

Beetje rechtsvoor, gevoelsmatig... Het vreemde is dat ik verder niks voel ofzo. Het geluid laat zich lastig omschrijven.
Als er een sterk remmende of aandrijvende kracht van de motor op de wielen wordt overgebracht treedt het op. Koppeling in en geluid is weg.

cas

wanneer is je koppeling voor het laatst gedaan?

aandrijf as misschien beschadigd? ( ik roep maar wat, echter heb ik er laatst ook 1 gezien die niet meer 100% was)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Vulk

Als je keihard remt met de koppeling ingetrapt, gebeurt het dan ook?

Rijns_t5r

zit dus in je aandrijflijn,tja,probeer eens in krappe bocht te maken,zowel links als rechts en een beetje te versnellen,hoeft niet erg hard te gaan,als je dan tikkend/knarsend geluid krijgt is het een homokineet,kijk ook eens aan de lange aandrijfas(rechts dus) of speling op het steun lager zit.
is het trouwens in alle versnellingen?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Wout309t

Homokineten zijn het niet helaas. Ik ben zelf bang dat het iets met de bak te maken heeft. Hij doet het in elk geval in 2 en 3, de rest heb ik niet geprobeerd. Ik heb natuurlijk weer precies een bak met 'sper' die nergens te vinden is, zal je net zien.
Koppeling zou eventueel ook nog kunnen, die is nog nooit vervangen, teller staat op 210k.
Steunlager van de lange as is ook een mogelijkheidje, die zal ik ook eens onder de loep nemen.

daytonawim

Zet em voor effe op bokjes, zodat de wielen vrij zijn, even demonteren en dan luisteren.

thuur

Ik neem aan dat je de basischecks al hebt uitgevoerd:
Wielen vast, speling op wiellagers, homokineten en toplagers, los hitteschild?

Doet ie het ook zonder multiriem?

Gr :eusa_think:

Rost

Hoi Wout,

Ik heb eenzelfde probleem gehad.  Het was een beetje een rammelend/schrapend/slurpend geluid, precies tussen de 2000 en 2300 toeren, alleen op deellast en in de 2e en derde versnelling (automaat). Alles wees dus een beetje richting de aandrijflijn. 
Heb er een hele poos mee rondgereden (kilometer of 5k) omdat ik de bron echt niet kon vinden. Uiteindelijk werd het steeds erger en kon ik het stationair ook horen. Het geluid kwam het ergens uit de mulitiriemkant, heb toen de riem losgegooid en een kort rondje gereden, het geluid was toen weg.
Het lager van de spanrol rammelde nogal, deze heb ik vervangen maar dit loste het probleem niet op. Het veranderde het geluid echter wel. Ik verdenk nu de stuurbekrachtigingspomp, als ik met een schroevendraaier luister maakt die het ergste geluid, de dynamo hoor ik daarmee niet.
Heb nog een pomp liggen van een sloper, maar heb nog geen zin gehad om hem te vervangen. Ben benieuwd of het dan over is. Het is iig een erg frustrerend probleem!

Arjanestate

Check ff  of je steun lager van je rechter aandrijfas nog wel vast zit of aanwezig is, ik heb het zelfde gehad met met mijn ex 10V-er, bij rustig rijden niks te horen maar bij flinkoptrekken en afremmen maakte ie een behoorlijke herrie
854 T-5 ROOD 1994

Wout309t

stotteraar

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

maruska

turbo control valve.. ook wel bcv genaamd
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R